Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 08:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Sattelithøjtalere?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
steelman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 02 Januar 2010 kl. 08:43 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg ved godt at det måske ikke falder i god jord hos mange af jer, men jeg vover mig nu ud på isen alligevel  :

Jeg har købt en surroundsound forstærker (pioneer vsx-916) og har tilsluttet mine to aktive højtalere til fronten. Men nu mangler jeg så nogle baghøjtalere for at kunne køre surroundsound. Jeg har fundet et billigt sæt sattelithøjtalere brugt som jeg overvejer at købe og så blot bruge to af dem til baghøjtalere. Men er de for bette til at man rigtig får glæde af dem? (HUSK at WAF er en væsentlig faktor hér)

Når jeg har store aktive front højtalere er det så nødvendigt at have en sub og centerhøjtaler?

Mange tak for hjælpen på forhåd

Til top Vis steelman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af steelman

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 02 Januar 2010 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

Baghøjtalere er ikke så kritiske (medmindre du selv er meget kritisk), så mon ikke det går? Hvis dine fronter ellers går dybt, er en sub næppe nødvendig. Det samme gælder en center, men det kommer an på, om du, og eventuelle medseere/lytttere, sidder nogenlunde midt for. Det er vigtigt, ellers må du have en center, på et eller andet tidspunkt. Husk at indstille Pioneer'en rigtigt i forhold til din opsætning af højtalere! Den skal 'vide', at du kører uden sub & center, og at du vil have al bassen ud i fronterne.
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

steelman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 03 Januar 2010 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

Hej Mollecon
Tak for dit svar! Jeg tror jeg prøver at gå i krig med dem. Så kan de måske blive'opdateret' senere hen :-)
Lige et sidste spørgsmål: Skal jeg være obs. på hvor mange ohm sattelitterne kan klare ift. forstærkerens udgange?
Til top Vis steelman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af steelman

Protoss
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 Januar 2010 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg er ikke enig i det med center. Hvis du vil have rigtig surround oplevelse er center meget vigtig, da ca 60% af lyden er center lyd. Jeg tror faktisk at center giver mere end baghøjtalere.

Til top Vis Protoss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Protoss

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes