| Forfatter |
|
kastro Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 08 Januar 2010 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej folkens
Jeg vil anskaffe mig noget surround sound derhjemme. Jeg er desværre en af de der irriterende fattige studerende, så jeg kan ikke ofre alt for meget :(
Jeg har lidt krav til sættet:
Skal være nogenlunde wife-sikret (ikke alt for store højtalere, gerne i loft)
Skal have 3 hdmi indgange, til ps3, bærbar og mediecenter
Skal bruges til alm. TV
Jeg har været inde og kigge på hifiklubben.dk og fundet følgende:
Højtalere:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/systemer/argon _junior-51_hojttalersystem.htm
Reciever:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/denon_ avr-1610_surround_receiver_premium_silver.htm
Det bliver altså 5500 kr. måske 6000 med kabler. Så mit spørgsmål er om det er en "okay" kvalitet. Ved godt det er det billigeste af det billigeste inde på hifiklubben, men min økonomi rækker ikke til mere :)
Og er der andre alternativer hvor jeg kan få det samme billigere, eller et helt andet produkt til samme pris, de der max 6000.
Hvis jeg kunne få et godt råd (gerne links til andre sider) ville jeg blive utrolig glad
Mvh Kim
og god weekend forresten __________________ newb
|
| Til top |
|
| |
db89 Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 565
|
| Sendt: 08 Januar 2010 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv det omtalte højttalersæt, var dog det jeg startede ud og havde det på et mindre værelse og det var sat til en AVR-1908. Nu bliver det dog istedet brugt inde på kontoret. Det eneste jeg har at sammenligne højttalerne med er mit nye anlæg med Dali Ikon gulvhøjttalere osv og det er langtfra fair at sammenligne Argon sættet med dem.
Mange herinde vil dog nok anbefale at se på nogle høttalere fra XTZ, når det skal være i det prisleje.
|
| Til top |
|
| |
kastro Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2010 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal forresten siges at mit tv, er et 3 år gammelt 32" hd-ready fjernsyn. Ved ikke så meget om det, men det var utrolig billigt, men kan heller ikke alle de nye mpeg 4 og hvad det ellers hedder. Det har 1 hdmi indgang.
Men er det noget med at for at få surround på tv'et når man fx tilslutter ps3 så kan den modtage via. hdmi, men ikke sende lyd tilbage ? så surround vil her ikke virke ? __________________ newb
|
| Til top |
|
| |
kastro Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2010 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for det hurtige svar db89
Hvor skal jeg kigge efter disse XTZ højtalere så ? __________________ newb
|
| Til top |
|
| |
kastro Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2010 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
db89 Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 565
|
| Sendt: 08 Januar 2010 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
kastro skrev:
Det skal forresten siges at mit tv, er et 3 år gammelt 32" hd-ready fjernsyn. Ved ikke så meget om det, men det var utrolig billigt, men kan heller ikke alle de nye mpeg 4 og hvad det ellers hedder. Det har 1 hdmi indgang.
Men er det noget med at for at få surround på tv'et når man fx tilslutter ps3 så kan den modtage via. hdmi, men ikke sende lyd tilbage ? så surround vil her ikke virke ? |
|
|
hvad mener du lige med surround på tv? du kan ikke sende lyd tilbage gennem HDMI, så hvis du skal havde lyden ud igennem anlægget når du feks ser almindeligt tv skal du have et kabel fra lydudgangen på dit tv og ned til surround recieveren. Angående de XTZ højttalere er det vist normalt dem der hedder XTZ 80 eller 89 som folk anbefaler herinde, men prøv eventuelt og søg eller vent på svar fra andre da jeg ingen erfaring har med XTZ. Husk dog på at priserne inde på fyndboersen er opgivet i svenske krone og du kan derfor trække cirka 25% af prisen i forhold til danske, dog kommer der lidt porto oveni.
|
| Til top |
|
| |
kastro Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2010 kl. 00:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kunddizzle Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 09 Januar 2010 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige købt denon avr-1610 og en brugt argon sub8 som er fra tilbuddet og så købte jeg 5 brugte satelit højtalere - Energy Take 5..
i alt kom jeg af med 1400 for højtalere + sub.. så synes selv det var ret godt..
havde/har samme problem med tv med kun én hdmi port, og det løser den super godt..
Denon'en er ret teknisk (i hvert fald for en ny inden for surround branchen) så roder stadig med at optimere lyden, især mit medie-center kræver en del indstiller, men tror lige så meget det er softwaren som er lidt forvirrende (vlc-player mm.)
Men kan anbefale subben fra Argon. Fin balance er min oplevelse, jeg var dog ikke fan af Argons satelitternes størrelse og "træ" materiale... derfor gik jeg efter et brugt piano-lak sæt som er det samme udseende som min fladskærm..vold nice
så måske mit råd er at evt. købe brugt og prøve dig lidt frem.. man sparer en masse penge og kan dermed nemmere opgradere senere til noget nyt og endnu bedre.. der kommer 3-4 5.1 sæt om dagen på dba eller guloggratis.. så der kommer nok også et godt tilbud til dig!
|
| Til top |
|
| |
bgkr Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 73
|
| Sendt: 14 Januar 2010 kl. 05:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
klc-audio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 14 Januar 2010 kl. 07:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
bgkr Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 73
|
| Sendt: 16 Januar 2010 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
har hørt de andre og system 3 spille kanon fint og rent, til prisen finder du næppe noget tilsvarende...
|
| Til top |
|
| |