| Sendt: 02 December 2010 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal have sat et 5.1, eller 7.1 system op i vores stue, men pladsen er virkelig snæver. For det første er pladsen ved siden af TVet ca. 35cm på begge sider og for det andet, sofaen, som primær lytteposition står opad bagvæggen.
Jeg forestiller mig at placere fronthøjttalerne så center i hver højttaler kommer ca. 30cm fra TVets kant, centerhøjttaleren umiddelbart over TVet og baghøjttalerne på bagvæggen, begge med samme afstand fra sofaens midte. Ganske klassisk setup og umiddelbart det eneste jeg kan finde på.
Et alternativ kunne vaere at hænge den venstre fronthøjttaler på den fjerne side af døråbningen og derved skabe et bredere stereobillede, men ved denne løsning frygter jeg en skævridning af stereoeffekten i frontkanalerne. Måske forstærkeren kan kompensere for de ulige afstande?
Alle højttalerne planlægger jeg skal være Anthony Gallo A'Diva Ti og Micro Ti, dvs. 3 til fronten og 2 bagtil. Marantz SR4400 som forstærker, denne bliver dog udskiftet på senere tidspunkt. Subwooferløsningen håber jeg bliver et stereosetup jeg kan presse ind under sofaen og her har jeg tænkt på Sleekwave CP8 fra www.earthquakedenmark.dk
Forslag og ideer modtages meget gerne, tak.
|