klogesen skrev:
| Haha nægter at skifte til et mærke der lyder som om de sælger kondomer:)
Laver de overhovedet processorer?
Tjekkede lige deres hjemmeside og var ved at dø af grin.. Deres receivere er opgivet til alle mulige watt.. Med TO kanaler i brug.. Mangler bare at være i 4 ohm og med høj THD før jeg får mavekramper.. Haha tjekkede igen THD = 0,07 (Min lille nad er målt i 0,03 THD)
Men tilbage til emnet.. Hvordan opdatere man skidtet der nu står i stuen?
|
|
|
Jeg kan godt forstå at du bliver lidt irriteret over det lidt for morsomme forslag til at skifte din Onkyo ud, men lige inden du dør af grin, vil jeg gøre opmærksom på at harman/kardon er blandt de meget få, som faktisk opgiver udgangseffekt med ALLE kanaler i drift samtidig, i 8 ohm. De opgiver så også stereo-udgangseffekten. Dette kan du i hvert fald finde i brugsanvisningerne, men måske ikke på deres webside. Jeg har ikke tjekket.
Dette er i modsætning til flere andre mærker, som faktisk måler i en eller to kanaler, og så bare skriver at dette tal gælder i 5-kanals drift eller endda 7-kanals drift. Her kan du tale om fusk og svindel, eller i hvert fald marketings-watt. Som sædvanlig kan man bruge apparatets fysiske vægt som indikator for, hvor reelle effektopgivelserne egentlig er. (Bortset fra digital forstærkere, naturligvis).
Hvis du kigger på tests, vil harman/kardon receivere normalt levere mere end den opgivne effekt i virkelige opstillinger, og der er normalt også flere ampere til rådighed end de fleste konkurrenter.
Harman/kardon har ikke surround-processorer i sortimentet, fordi Lexicon og Mark Levinson tager sig af dette segment, hvor man henvender sig til mere krævende kunder. Disse to mærker er jo under samme tag som h/k.
[/QUOTE]
Deres hjemmeside er opgivet med 2 kanaler i brug med 0,07 THD..:) <-- Men til folk der ikke ved noget kan man altid forsøge sig med sjove mållinger:)
sætter derfor pris på min NAD M25 som er målt med 7 kanaler i brug, 8 ohm og THD=0,03
Sådan måler et mærke med respekt for sig selv;)
Har forøvrigt tjekket de andre links, og tak for hjælpen:)
Intet virker dog, så må nok tage forbi en forhandler.