Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 00:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Ny surround forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bruus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 December 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 05 Januar 2011 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Hey All,

Jeg går med tanker om at opgradere min surroundforstærker del i mit anlæg. Jeg har for nyligt købt en Rega P7 som gerne skulle kunne komme mere til sin ret, end den gør nu. Jeg ved det altid bliver et kompromis når man vil have stereo ud af et surround anlæg, men sådan er det.

Jeg har et begrænset budget som hedder 10.000, måske en sjas mere hvis der kommer et tilbud jeg ikke kan sige nej til. Jeg er umiddlebart mest ude i at købe brugt, da jeg ellers ikke ser mulighederne som så mange.

Jeg har haft kigget på dette sæt:

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=175815

Så vidt jeg kan læse mig frem yder det 7 x 100 watt i 8 ohm. Kan ikke se hvad det yder i 4 ohm, som mine højtalere gerne vil have:-)

Jeg synes min Denon 2807 mangler overskud til at spille højt, eller rettere spille rent og kontrolleret når der skrues op, og ved ikke om dette sæt har bedre forudsætninger. Nogen der har erfaringer med dette sæt?

Andre gode bud på seriøse forslag er meget velkomne.

Jeg har kigget på KSB, og kan læse i forum at folk er glade for Marantz samt onkoyo, men har intet kendskab til disse. Havde en ide om at de var i samme klasse som Denon prismæssigt og kvalitetsmæssigt. Er det helt ved siden af?

Håber at høre fra Jer,

MVH Bruus

Til top Vis Bruus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bruus

Vilstrup
Forum Bruger
Forum Bruger
Bang & Olufsen sælger

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 Januar 2011 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Bruus skrev:

Hey All,

Jeg går med tanker om at opgradere min surroundforstærker del i mit anlæg. Jeg har for nyligt købt en Rega P7 som gerne skulle kunne komme mere til sin ret, end den gør nu. Jeg ved det altid bliver et kompromis når man vil have stereo ud af et surround anlæg, men sådan er det.

Jeg har et begrænset budget som hedder 10.000, måske en sjas mere hvis der kommer et tilbud jeg ikke kan sige nej til. Jeg er umiddlebart mest ude i at købe brugt, da jeg ellers ikke ser mulighederne som så mange.

Jeg har haft kigget på dette sæt:

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=175815

Så vidt jeg kan læse mig frem yder det 7 x 100 watt i 8 ohm. Kan ikke se hvad det yder i 4 ohm, som mine højtalere gerne vil have:-)

Jeg synes min Denon 2807 mangler overskud til at spille højt, eller rettere spille rent og kontrolleret når der skrues op, og ved ikke om dette sæt har bedre forudsætninger. Nogen der har erfaringer med dette sæt?

Andre gode bud på seriøse forslag er meget velkomne.

Jeg har kigget på KSB, og kan læse i forum at folk er glade for Marantz samt onkoyo, men har intet kendskab til disse. Havde en ide om at de var i samme klasse som Denon prismæssigt og kvalitetsmæssigt. Er det helt ved siden af?

Håber at høre fra Jer,

MVH Bruus

Uhh AudioLab, jeg har personligt selv hørt dette sæt spille og det kan varmt anbefaldes, det spiller helt fantatisk :-) Men det med watten skal du ikke gå så meget op i.

Men når nu du alligevel er oppe i det prisleje, så vil jeg anbefalde dig at du også evt. lige kigger på Marantz SR7005, den er lidt dyre da den koster 12.799kr, men det er jo igen ikke så meget mere :-) Men det er så kun en reciever og ikke en forforstræker og en effektblok.

Men jeg vil nok sige at den er svær, for personligt er jeg marantz fan og syns at Marantz gør det helt fantatisk både på surround siden men også på stereo siden. Men det ved jeg også at Audiolaben gør, så jeg ville nok have lidt svær at vælge hvis det var mig :-)

Men begge mærker kan klart anbefaldes ;-)

Vilstrup
Til top Vis Vilstrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vilstrup

Bjornstad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2010
Lokalitet: København
Sendt: 06 Januar 2011 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Jeg går også og kigger lidt på en ny surround forstærker.

Har mit øje på en Integra 50.2 leveret af csn-teknik.dk, eller måske dens "lillebror" Integra 40.2. De koster henholdsvis 11.995 og 9.995. Måske er det noget for dig?

Mit focus er dog film og ikke hifi, men Integra skulle også være ok inden for hifi.

Hilsen
Bjørnstad
Til top Vis Bjornstad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjornstad

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes