Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 14:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Pakke eller seperat surround?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hajfu
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2011
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 18 Januar 2011 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Hej til jer alle.

Det her er mit første indlæg så bær med mig :)

Jeg er lige flyttet i lejlighed og skal bruge noget lyd der er bedre end tv lyd.
Fakta:

1. Værelset er 5 x 5 meter ca.
2. Fjernsyn skal kunne sluttes til (LG 42 fuld hd)
3. Pc skal kunne sluttes til
4. PS3 skal kunne sluttes til
5. Mediaplayer/DVD skal kunne sluttes til.
Helst alle på en gang
6. Budget max. 3000 kr. (Har ikke råd til mere)
7. Har kun vinduer bagved sofaen så jeg kan ikke hænge højtaller op. Har hellere ikke noget at sætte dem på ved siden af sofaen.

Hvad skal jeg bruge for at få alt dette til at due på en gang.
Jeg har kigget på Hjemmebiograf pakkeløsninger til 2000-3000 kr ca. Tror bare ikke at det er muligt at sætte det sammen på en gang.
Ser mange steder at det er smart at have en reciever forstærker.
Er villig til at købe ting brugte så jeg selv kan sammensætte "pakken".
Jeg har ingen forstand på denne slags, jeg forventer ikke fænomenal lyd, bare bedre end mit tv.
Derfor beder jeg jer om hjælpe mig fordi det ser ud til at I ved hvad I snakker om.

På forhånd mange tak. 

Til top Vis Hajfu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hajfu

strecker
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Permanent

Bruger siden: 14 Januar 2007
Lokalitet: København
Sendt: 18 Januar 2011 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

med et budget på 3000,- og uden mulighed for at få baghøjttalere, ville jeg købe en soundbar og smide den under tv`et..
Til top Vis strecker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af strecker

dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 18 Januar 2011 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

Det her er vistnok den billigste reciever med HDMI: http://www.fyndborsen.se/bild-ljud/hemmabio-hifi/stereo-fors tarkare/Yamaha-RX-V367-Svart

Sammen med den kan du købe et sæt XTZ 89 satellitter: http://www.fyndborsen.se/bild-ljud/xtz/stativhogtalare/rubri k_11
Jeg har selv haft gulv-modellen, og de spiller fantastisk godt.

Med fragt bliver det lige præcis 3000 danske kroner - og så kan du senere opgradere med subwoofer, centerhøjttaler og evt. baghøjttalere.

Hajfu
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2011 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

strecker skrev:
med et budget p� 3000,- og uden mulighed for at f� bagh�jttalere, ville jeg k�be en soundbar og smide den under tv`et..

Så tror jeg hellere at jeg køber en hjemmebiograf fordi jeg tror personligt ikke at man får ligeså god lyd fra det som fra et helt almindeligt surround set bare med søjlehøjtaller.

Men ellers tak for råd

Hajfu
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2011 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

dysterland skrev:
Det her er vistnok den billigste reciever med HDMI: http://www.fyndborsen.se/bild-ljud/hemmabio-hifi/stereo-fors tarkare/Yamaha-RX-V367-Svart

Sammen med den kan du k�be et s�t XTZ 89 satellitter: http://www.fyndborsen.se/bild-ljud/xtz/stativhogtalare/rubri k_11
Jeg har selv haft gulv-modellen, og de spiller fantastisk godt.

Med fragt bliver det lige pr�cis 3000 danske kroner - og s� kan du senere opgradere med subwoofer, centerh�jttaler og evt. bagh�jttalere.

Det lyder godt det der det må jeg ærligt sige.
Må jeg spørge hvilken forskel der er i at have en forstærker samt to højtallere i forhold til at man har en hjemmebiograf med en dvd fire højtaller, en center og en sub? Går ud fra at der er flere tilslutningsmuligheder i en forstærker men ellers andet?

dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 18 Januar 2011 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Tja, med to højttalere har du stereo, med hele rækken rundt har du surround og dyb bas til eksplosionerne?

Men sådan en surround-reciever, som jeg linker til, ER jo hjertet i en komplet hjemmebiograf. Men du tænker måske på de komplette, kompakte pakker som fx fra Bose? Ja, så er der flere muligheder med en rigtig reciever, flere kræfter, og langt mere fleksibilitet, så du bedre kan opgradere og vælge selv.

Med sådan nogle XTZ 89 satellitter eller lignende hele vejen rundt (med tiden), får du "ægte" lyd, også med mellemtone. Mikrohøjttalerne i et komplet kompakt anlæg kan altså kun fløjte.

johnny k
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 18 Januar 2011 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Jeg ville ikke bruge penge på et færdig pakke system.

Min svoger har lige købt et sony sæt som jeg hjalp med at sætte op. Jeg synes man bliver træt af at det forsøger at kompensere for de små, og dårlige, enheder. Så subben buldre der ud af, i stedet for kun når der er noget at buldre for.

Jeg blev træt halvejs inde i filmen.

Køb hellere en ny reciver, og kig på brugte højtalere. Så når du længst, og med god lyd.

johnny

Til top Vis johnny k's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af johnny k

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes