Forfatter |
|
Ordy Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2011 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 41
|
Sendt: 19 Januar 2011 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heej alle.. Jeg står og skal finde et surround anlæg men er ikke særlig meget inde i det og håber i kan hjælpe mig med med at vælge noget kan bliver glad for :)
Kommer lige med lidt info til at starte med:
Meningen med det er det skal kobles til mit fjernsyn/computer og fungere som hjemmebio/musik anlæg hvis ikke der er indbygget dvd/blueray i det system jeg vælger vil jeg købe en ps3 som afspiller
Mit fjernsyn er et samsung 5-serie og det er derfor vigtig at der er optisk indgang i receiveren da mit tv ellers kun kan sende ud til 2 højtalere
Har selv kikket på lidt forskelligt og tror godt jeg kunne tænke mig 5.1 system Det er vigtig for mig at højtallerene er små, og lidt stillet evt noget højglans
Mit buget er MAX 7000 , er som sagt ikke den store hi fi ekspert og derfor betyder det ikke så meget for mig hvad der står på enhederne bare lyden er god Sagt på en anden måde det vil være fedt hvis jeg kan få noget til 4000 men modsat smider jeg hellere et par tusinde mere hvis jeg virkelig for noget for pengene i forhold til :D
Her er 2 systemer jeg selv har kikket på: Den billige http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=610831&cks=ASS& assoc=B2EE2DC9-79A9-4643-8E9B-BB3EEB25CF18#extra Det dyere http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/systemer/denon_ avr-1311-dali-stile_surroundanlag.htm Håber i kan komme med noge holdningere eller bedre forslag :D
På forhånd tak
/Martin
|
Til top |
|
|
Ulrik77 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1339
|
Sendt: 19 Januar 2011 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
køb brugt nu du ikke har mere til at købe for.
eller køb lidt af gangen, dvs start med stereo og derefter udvid...
|
Til top |
|
|
Ordy Forum Bruger

|
Sendt: 20 Januar 2011 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har kikket lidt på dba og Hifigalleri sys ikke jeg kan finde noget jeg har lyst til at havde hængende inden for mit budget ..
Og har ikke lyst til at ofre mere, syntes 7k er rigeligt skal jo heller ikke lave thygo braha planetariet i min 15 km3 stue :P
Men er det slet ikke noget værd de bud jeg er kommet med ? Eller er der ikke nogen der har andre ideer ?
|
Til top |
|
|
VECTRA Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Januar 2011 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 101
|
Sendt: 20 Januar 2011 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan kun anbefale Onkyo TX-608 der er forberedt til 3D og har flere optiske og koaxiale indgange. Den har også masser af
kræfter er billig, og valgt som årets surroundforstærker 2010 af EISA.
Højttalere brugt, eller find inspiration på Areadvd
Jeg har set nogle der sælges direkte fra producenten www.teufel.de så dit budget kan holdes med nyt grej.
|
Til top |
|
|
Ordy Forum Bruger

|
Sendt: 20 Januar 2011 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super bare lige for at være helt sikker det er denne her Onkyo TX-SR608 ? = http://www.nbradio.dk/shop/onkyo-tx-sr608-6136p.html&ref errer=kelkoo
Måske et meget dumt spørgsmål men den er 7.2 derfor kan man godt sætte et 5.1 system til ikke ?
Har kikket lidt på Teufel´s hjemme side og syntes faktisk næsten alle deres højtalere er fede :D Ville disse være fine til forstærkeren eller er der nogle andre til nogenlunde samme penge der er bedre ? http://www.teufel.de/en/home-cinema-speakers/motiv-3.html
|
Til top |
|
|
Dennisk Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 241
|
Sendt: 20 Januar 2011 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du gerne vil have at det skal se lidt stilet ud, hvorfor så ikke købe et stereoanlæg? Så er du fri for at fylde din stue med højttalere.
For syv tusinde kan du få noget som spiller rigtig fedt, og som spiller musik meget bedre end et surroundsystem.
Hvis du næsten kun ser film, skal du selvfølgelig have surround, men hvis det er cirka 50/50, vil du efter min mening blive gladere for et
stereoanlæg.
Hvis du f.eks bruger 2000kr på en forstærker.
Så kan du få to højttalere til 2500kr/stk eller seks højttalere til 830kr/stk. Hvad mon lyder bedst? ;)
|
Til top |
|
|
Ordy Forum Bruger

|
Sendt: 20 Januar 2011 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har ikke noget imod at der hænger 5 højtalere bare det ikke er "sådan nogle store træ klodser" :P
Det skal primært bruges til at se film på nok 8 ud af 10 gange vil jeg tro selvfølgelig vil jeg også høre musik på det men omvendt har jeg ikke mulighed for at spille sindssygt højt da jeg bor til leje i en boligblok. det skal bare kunne spille sådan okay højt og lyde godt!
Kan godt se man for hvad men betaler for og en højtaler til 2500 spiller selvfølgelig bedre en til 800 . Jeg er godt klar over at 800 ikke er mange penge i forhold hvad priserne ellers kan løbe op i men syntes stadig 800 er en mange penge for en lille bitte højtaler og uden at vide en bønne om det kunne jeg godt forstille mig de fra rigelig fine til mit behøv ?
Er der nogen som kan fortælle noget om de har højtallere og om de overhovedet passer sammen med forstærkeren eller om der er nogle andre der er bedre til prisen ? : http://www.teufel.de/en/home-cinema-speakers/motiv-3.html
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 Januar 2011 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville nok vælge Theater 100 til 649 Euro = 4900 knap og nap. Det kan senere udbygges til 7.1 for 220 Euro. Nu skal folk
huske at der købes direkte ved producenten og at der nok skal sammenlignes med dobbelt så dyre højttalersæt. De har også
en god retur og garanti service ser det ud til.
Og her er en 608 til små 2900 kr.
http://www.hifishop24.de/hifishop24.storefront/de/product.ph p?
e=1.1.1&product_id=8f257a1164f5361aaf7577d55c9b1833&sid=60a6 c31b8baada26f793439e714604d9
Så er du eddermadme godt igang.
|
Til top |
|
|
Ordy Forum Bruger

|
Sendt: 20 Januar 2011 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay så går jeg med til 608érn og Theater 100 og så vil jeg heller ikke bruge 1 rød reje mere på det !
Er andre osse enlige i at dette er pengene værd ?
|
Til top |
|
|
db89 Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 565
|
Sendt: 20 Januar 2011 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Ordy Forum Bruger

|
Sendt: 21 Januar 2011 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Læser lige den anden debat imorgen det ser lidt teknisk ud.. Er bare snart forvirret :S Er rimelig sikker på det skal være 608 og henter den nok i elgiganten hvis jeg når at finde nogle højtalere
Men ved virkelig ikke hvad jeg skal vælge :(
Syntes ikke de xtz er særlig pæne og er enlig heller ikke så vild med designet på Theater 100 (var mest bare hvis man virkelig fik noget for pengene) Men er nok mest til små meget stilrene højtalere som fx. http://www.teufel.de/en/home-cinema-speakers/motiv-3.html http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/systemer/dali_ stilefazon-sub-1-51_hojttalersystem_hojglans-sort.htm
Men mit budget skal jo osse kunne hænge sammen samtidigt med jeg ikke vil give 5000 for et sæt højtalere hvis ikke det spiller godt ..
Vil i ikke være søde at komme med nogle flere forslag .. Når jeg skal ligge "så mange penge" vil jeg osse gerne købe noget som er "i orden" og jeg bliver glad for :)
|
Til top |
|
|
db89 Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 565
|
Sendt: 21 Januar 2011 kl. 00:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers kan du også få den gratis leveret fra el-giganten, så risikerer du heller ikke at gå forgæves fordi de ikke har flere i butikken.
Forstår godt du er forvirret, har vi alle været flere gange når vi har skullet opgradere anlæg eller købe nyt. Det er godtnok ikke alle der er lige glade for HIFI-klubben, men prøv ellers evt at tage derind hvis du ikke allerede har været det, så kan du nok høre det Dali sæt du har set på og få et par gode råd og måske også høre noget andet. Dog vil de selvfølgeligt nok anbefale dig en Denon istedet for Onkyo for er Denon som de selv sælger.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 21 Januar 2011 kl. 07:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Æh, de Teufel kan ikke sammenlignes med sådan noget billigt kram som Argon. Bla. har Teufel lige udviklet verdens mindste
THX-Ultra 2 sæt. Og det siger altså ikke så lidt. Husker ikke om det er 105 eller kun 100 db ved 20 hz vedvarende...............
Det er der ikke særligt mange subs der kan. Mener heller ikke SVS kan det. De er vist for upræcise til en THX godkendelse.
Jeg henviste også til Areadvd.de som tester både film og musikgengivelse af surroundssæt, og Teufel er aldrig faldet igennem.
De tager nemt kampen op med de dyrere Monitor Audio, og da er Argon vist længe faldet fra. Som sagt direkte fra fabrikken
har sine fordele.
|
Til top |
|
|
Ordy Forum Bruger

|
Sendt: 21 Januar 2011 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
db89 jeg prøver at tage ind i hifi klubben her idag og høre lidt forskelligt.. har faktisk aldrig været derinde før og kunne godt
tænke mig at høre lidt forskelligt bla. Det dali 5.1 system og NAD vison2300 da jeg syntes de er fede hvad angår design :) Dog
syntes jeg at 6000 er for meget men man jo se om de er til at handle med.. Uanset hvad køber jeg ikke noget endnu skal bare
lige kikke ;D
Vectra Teufel er stadig ikke udelukket.
syntes bare du er den eneste som snakker pænt om dem.
Men misforstå mig ikke du virker til at havde dine argumenter i orden trods kun 38 indlæg. kunne bare godt tænke mig nogle
flere der sagde de er bare kanon de højtalere ? kan du følge mig har jo ikke mulighed for at høre dem før jeg har betalt og så
vil jeg gerne være sikker før jeg smider med tusindekronsedler :P
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 21 Januar 2011 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Muligt jeg kun har 38 indlæg, men 26 års erfaring med hifi bag mig. System 8 THX-Ultra 2 center og front:
Højde 24,90 cm
Bredde 45,80 cm
Dybde 19,00 cm
Og de klarer THX-Ultra 2.
Højde 22,00 cm
Bredde 30,50 cm
Dybde 18,80 cm
er målene på centeren fra 100 sættet. Da de kun sælger fra deres hovedsæde i Berlin, er det klart de ikke er så udbredt
herhjemme. Dog har jeg læst flere tråde hvor de er nævnt.
Test
Heimkino.de
"Mehr Heimkinosound zu diesem Preis geht einfach nicht! Dieses System ist nicht nur perfekt ausgestattet und schick designt,
sondern klingt auch noch höllisch gut. Der extrem faire Preis von 599 Euro, wohlgemerkt für das gesamte 5.1-Paket, tut sein
Übriges dazu.
Kurzum: Mit dem Theater 100 hat Teufel sich einmal mehr übertroffen und das erste Heimkinosystem für Heimkino-Einsteiger
geschaffen, das in der Lage ist, dem legendären Theater 1 den Rang abzulaufen."
• Klang (70%): 1,1
• Labor (15%): 1,1
• Praxis (15%): 1,1
• Preis/Leistung: Hervorragend
+ sehr gute Surroundeigenschaften
+ hervorragende Grundton- und Detailreproduktion
Testurteil: Überragend / 1,1
Avmagazin.de
"Die vierte Generation"
"Lautsprecherspezialist Teufel präsentiert mit dem Theater 100 einen würdigen Nachfolger des Theater 1. Das Erfolgsrezept:
Bodenständige Technik, modernes Design und eindrucksvoller Raumklang. Zahlreiche Detailqualitäten ergeben auch in der
vierten Seriengeneration ein empfehlenswertes Heimkino-Lautsprecherset, das in vielen Wohnraumkinos eindrucksvolle
Filmerlebnisse garantieren wird. Ob Stereo- oder Mehrkanalton, das Theater 100 bietet ausgezeichnete Klangqualität zum
fairen Preis."
• Klang: Sehr gut
• Ausstattung: Sehr gut
• Verarbeitung: Sehr gut
• Preis/Leistung: Sehr gut
Gesamturteil: Sehr gut
Samlet konklusion fra disse to tests, er at de vinder testen overbevisende over andre, og de gengiver stereo og surround på
højt niveau.
Så hvis man gider undersøge markedet lidt, er der meget mere lyd pr. kr. at få nogle steder.
Hvis Elmutanten har 608 til 2500 kr. så er der bare med at komme ud af lemmen og få den hentet, eller betal og få den
tilsendt hvis den er i restordre.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 21 Januar 2011 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sættet der hedder Theater 200 har lige fået sådan en her:
For sætpriser op til 1000 Euro. Der sammenlignes med de andre spidskandidater, bla. ældre modeller fra Teufel, Jamo 608
5.0, Magnat Quantum 550 5.1
Andre fabrikater er siet fra, fordi de ikke leverer varen til den pris. System 100 skulle ligge tæt op af, beregnet til mindre rum.
Så ud med Argon til dem som ikke ved bedre.
|
Til top |
|
|
Ordy Forum Bruger

|
Sendt: 21 Januar 2011 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg været inde i Hifi klubben og den butik er jeg ikke særlig imponeret over. blev betjent af en knægt og uden at vide det virkede det som om han kun havde forstand på at slå varende ind på kasseapparatet, det eneste sæt han kunne vise mig var et til system fra scandyna til 25k som jeg ikke skal havde, stillede ham efterfølgende et par spørgsmål om nogle af de mærker de ikke sælger som teufel og onkyo hvilket han slet ikke vidste hvad var derefter forlod jeg butikken ... Men fair nok man kan jo heller ikke forvente at han ved alt om hifi bare fordi han arbejder i en butik som sælger det men lidt mere viden havde nok været et +
VECTRA det var måske osse lidt dårligt formuleret det med de 38 indlæg men har bare dårlige erfaringer med folk der taler om mere end de ved og nogen gange er det en god ide at lytte til folk med mange indlæg sådanne steder.. Men 26 års erfaring taler jo for sig selv, og tror gerne på du ved hvad du snakker om ..!
Hmm jaa men så må jeg jo komme frem til at system 100 nok er det klogeste valg hvis jeg skal se på hvad lyd jeg får for pengene , Syntes bare det er lidt nedern de er så store og klodsede at se på :S :/
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 21 Januar 2011 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækkert sæt Kender en der har sættet,
eller dvs. det gamle CD 201. Det spiller faktisk ikke dårligt, og egentlig imponerende godt i forhold til at det er designsæt.
Men det koster 10000 kr.
Eisa award vinner
flerårigt
KEF sættet har jeg aldrig hørt, men det får gode anmeldelser, nu i 3. version. Og det er billigt.
Men Teufel vinder nok lydmæssigt af de her nævnte. KEF sættet er smart, og nogle gange ville jeg ønske at jeg ikke havde så
høje krav til musik og surroundgengivelsen at man kunne nøjes med dette sæt.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 21 Januar 2011 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er Theater 100 jo ikke større end en A4 side.......... Store er de ikke.
|
Til top |
|
|
Ordy Forum Bruger

|
Sendt: 21 Januar 2011 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
10000 er i overkanten men det er pænere ja .. KEF er det jeg designmæssigt bedst kan lide helt klart Men samtidig gør det av at smide så "mange" penge vis de så alligevel ikke lige for det sidste med.. Hmm er nok stadig mest til Theater 100 men kommer du ikke lige hjem for forklare min dame at en kasse på størrelse med et A4 i hver hjørne i stuen ikke er stort? + 2 ende større kasser  Ejj det er jo så mit problem men det skal nok selv ordne :P .. Er bare stadig lidt i tvivl med hensyn til hvad jeg selv vil :/
|
Til top |
|
|