| Forfatter |
|
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 26 Marts 2004 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en god Cyrus stereo-kontrolforstærker og tilhørende effekttrin jeg nødigt vil skifte ud. Men nu presser surround sig på. Er det ikke muligt at benytte min nuværende stereo-kontrolfortærker og tilhørende effekttrin (evt. tre stereo-effekttrin) med en processor, og så opnå surround. Er surround signalet ikke et manipuleret stereosignal? For kunne man så ikke placere processoren mellem en stereo-kontrolforstærker og effekttrinnene?
- Jeg vil helst ikke skifte kontrolforstærkeren ud (dyrt at skifte den ud)...
|
| Til top |
|
| |
petervej Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 26 Marts 2004 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
daniels skrev:
Jeg har en god Cyrus stereo-kontrolforstærker og tilhørende effekttrin jeg nødigt vil skifte ud. Men nu presser surround sig på. Er det ikke muligt at benytte min nuværende stereo-kontrolfortærker og tilhørende effekttrin (evt. tre stereo-effekttrin) med en processor, og så opnå surround. Er surround signalet ikke et manipuleret stereosignal? For kunne man så ikke placere processoren mellem en stereo-kontrolforstærker og effekttrinnene? - Jeg vil helst ikke skifte kontrolforstærkeren ud (dyrt at skifte den ud)... |
|
|
Jo det kan godt lade sig gøre. Lige da surround blev populært var der en række produkter som netop tilbød det du ønsker. Jeg brugte selv en technics AC300 enhed hvor man koblede et stereo signal ind og trak et 6 kanals output ud til 3 stereo effekt forstærkere. Det fungerede fint, men man risikerer en vis degradering i lydkvaliteten idet man sætter et ekstra led ind.
Mon ikke man i dag stadig kan finde lignende produkter. 
/Peter
|
| Til top |
|
| |
musifix Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 310
|
| Sendt: 26 Marts 2004 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Creative laver en lille "dims" der måske kan bruges, DDTS-100. Kender den ikke (har ikke prøvet den), men den ser ud til at tage digital ind (optisk/koax), kunne dekode DD, DTS osv., og have en analog 5.1 udgang. Volumen og channel level kan justeres. Men du mangler tre effekttrin ("kanaler") og en aktiv sub... __________________ / Morten
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 26 Marts 2004 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
der findes processorer (forforstærkere) i alle prisklasser og kvaliteter .
Så det kommer helt an på dit budget ?
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2004 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg gransket sagen noget, og det tyder på at hvis jeg skal have noget der matcher mit nuværende anlæg, så må jeg skifte min kontrolforstærker ud med en surround-kontrolforstærker.
Jeg har Cyrus Discmaster, Dacmaster, Q-Power AMP og en Cyrus PRE X, og kan se at en Cyrus AV8 surround-kontrolforstærker koster ca. 14.000 - så det bliver ikke lige med det samme, at jeg skifter til surround.
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 26 Marts 2004 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis du er lidt mindre "kræsen" så er der nok et par billigere alternativer.
Evt. kunne du bruge dekoderen i dvd-afspilleren !? (langt fra optimalt, men da bedre end ingenting)
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2004 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man vænner sig jo til den gode lyd, og så er der ligepludselig stor forskel, når man går ned i kvalitet....
Men jeg kunne selvfølgelig forsøge mig med decoderen i min gamle Nintaus DVD-afspiller
- Det bliver jeg nok hurtigt træt af...
Jeg må spare sammen må jeg!
|
| Til top |
|
| |
rasmus Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 29 Marts 2004 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Daniels
Jeg har en brugt Cyrus AV7 surround forforstærker, dn DVD7 og 2 stk. monoblokke. på lager.
AV7 er stort set den samme som AV8.
Opgraderet
Med venlig hilsen
Rasmus Mortensen
SKSOUND __________________ Drik rødvin, lyt til musik, lev lykkeligt
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger