| Forfatter |
|
make Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2010
Status: Offline Indlæg: 66
|
| Sendt: 18 Februar 2011 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle Yamaha RX-V767 ejere.
Jeg tænker på at købe en men det er på betingelse af at den ikke "suser" som nogle forstærkere kan finde på efter min erfaring.
Kan jeg få jer til at prøve at tænde for receiveren, stille den på normal lydstyrke men ikke afspille noget, tilslutte hovedtelefoner og lytte efter sus. Alternativt kan man i stedet for hovedtelefoner sætte øret helt hen til diskanten på højtalerne og lytte.
Jeg tror ikke der er nogen receivere der er 100% susefri men det må ikke være hørbart over 1 m fra diskanten.
På forhånd tak
|
| Til top |
|
| |
Benny D Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 137
|
| Sendt: 18 Februar 2011 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
har du fundet den yamaha til en god pris nogle steder?
__________________ Arcam AV9
Arcam P777
Arcam CD37
Arcam P31
Oppoe bdp-93eu
Audiovector SI6
|
| Til top |
|
| |
make Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2011 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, jeg afventer også et godt tilbud et eller andet sted
|
| Til top |
|
| |
make Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Februar 2011 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det ikke nogen der har en Yamaha RX-V767 som vil prøve at lytte på den?
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 22 Februar 2011 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Make
Hvis din cd afspiller og dens phono kabel står oven på, eller under din Yamaha, kan dens digital del godt indstråle højfrekvent støj, som får din Yamaha til suse mere end nødvendigt. Forstærkeren i receiveren står og "synger" ved en høj frekvens. Prøv at holde større afstand og læg kablet mere væk fra receiveren. Måske er det derfor. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
make Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Februar 2011 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for rådet men jeg har slet ikke en Yamaha RX-V767 endnu, jeg overvejer at købe en. Jeg har bare erfaring for at nogle recievere kan suse. Der skal ikke tilsluttes cd afspiller
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 22 Februar 2011 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
make skrev:
Tak for rådet men jeg har slet ikke en Yamaha RX-V767 endnu, jeg overvejer at købe en. Jeg har bare erfaring for at nogle recievere kan suse. Der skal ikke tilsluttes cd afspiller
|
|
|
Ok. Det var bare en måde og røre lidt rundt i emnet på. Suset kan jo skyldes at tuneren er meget tæt på den øvrige elektronik. Det kan også være DSP'en eller noget andet digitalt i den, som gå i clinch med forstærker delen. Du kan da også vælge separate dele, selvom det er dyrere. Så behøver du heller ikke skifte alt ud, når du vil opgradere.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Benny D Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 137
|
| Sendt: 23 Februar 2011 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har nu en 667 havde ikke brug for de flere watt fra en 767 da jeg har et effekttrin.
der er ingen susen, god stabil forstærker til pengene og med fin lyd. nem at opsætte. jeg har ikke fortrudt mit køb __________________ Arcam AV9
Arcam P777
Arcam CD37
Arcam P31
Oppoe bdp-93eu
Audiovector SI6
|
| Til top |
|
| |