Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 00:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: 46" VT20 købt - hvilket anlæg? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Krypto
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2011
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 24 Marts 2011 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Jeg har idag bestilt et Panasonc 46" VT20 hos den lokale panasonic center og glæder mig som et lille barn juleaften til
ankomsten på tirsdag. :)

Vores nuværende stue alter består af et dejligt 32" phillips CRT topend tv fra 2006 samt surround sound anlæg i form af
følgende:
http://www.jvc.dk/files/instruction_manual/th-a30.pdf

Det er bestemt et beskedent setup men det har nu gjort det godt trods alt :).

Nu hvor vi endelig har taget springet ind i den herlige HD verden synes jeg det fortjener en opgradering af lyden osse og det
er her jeg håber I kan hjælpe lidt.

Det jeg ønsker er at få en forstærker som understøttet 7.1 som minimum så jeg er lidt fremtidssikret og skal selvfølgelig
understøtte diverse hd lydformater. Derudover skal den have den hdmi standard der kræves til 3D da VT'eren er modellen
med 3D. Det ideelle vil være at jeg kan samle alle enheder ét sted sammen med forstærkeren / receiveren (hvad er det
rigtige udtryk?) og så kun trække et enkelt hdmi kabel op til fjernsynet.

Der vil pt. skulle kobles en WD TV Live boks samt en sony hdd optager til. Men mon ikke det vil være fornuftigt at kunne
koble måske 4 enheder til forstærker / receiveren?

Højtaler mæssigt har jeg som I kan se på linket ikke haft den vilde lyd, så det er nok i virkeligheden her jeg er mest i tvivl
om hvad hulen jeg skal vælge. Jeg synes bestemt ikke lyden er forfærdenlig men kan da sagtens høre at der er masser af
plads til forbedring :)

Setup'et skal primært bruges til film / tv nok 80-90% af tiden. Men vil osse gerne kunne give den gas på luftguitaren med en
god omgang ac / dc eller lignende når børn / kone en sjælden gang i mellem ikke er hjemme til at kræve at der skal skrues
ned ^^.

Jeg har været i HIFI klubben og hørt nogle Dali concept 6 tror jeg det var samt nogle B&W M-1 og kunne godt høre at jeg
hældte mest til Dali'erne da der var meget med kraft og substans i lyden hvis man kan sige det sådan. Jeg er typen der ikke
kan lyde en skinger lyd og det mindes jeg lidt at B&W'erne gav. Findes der en gylden mellem ting som giver fornuftig kraft
og substans i lyden uden nødvendigvis at kræve at der står to gulvhøjtalere ved siden af tv'et?.

Skal lige tilføjes at konen faktisk har godkendt at vi køber et par gulvhøjtalere, men der er desværre ikke plads til dem i
vores nuværende stue (huset er pt. til salg) så derfor jeg overvejer lidt mere kompakt løsning pt. Vil jeg evt. kunne bruge de
5 små højtalere + sub fra JVC all in one anlægget med en ny forstærker / receiver som en midlertidig løsning indtil vi har
pladsen til gulv højtalerne? Der var en som fortalte at jeg muligvis ikke kunne bruge sub fra jvc anlægget da den nok ikke
var "aktiv". Jeg ved ikke hvad det betyder, men har han ret?

Jeg beklager den lange tekst, men til jer som klarede jer igennem, har I nogle gode råd eller erfaringer at dele ud af, så vil
de være meget velkomne :)

På forhånd tak
Til top Vis Krypto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krypto

fulci
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2010
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Marts 2011 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Hvorfor købe 20-serien, når 30-serien udkommer i DK om små 2 mdr.
Til top Vis fulci's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fulci

Krypto
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2011
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 24 Marts 2011 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Fordi prisen er fantastisk pt. og modellen lige før den nye VT30 altså GT30 lige er blevet testet af flatpanels.dk til at være på
samme niveau som VT20. Nogle ting var lidt bedre på den nye GT30 og andre ting var lidt bedre på VT20'eren og tilmed koster
den nye GT30 4.100 ,- mere end hvad jeg har givet for min 46" VT20.

Den nye VT30 som højest sandsynlig kun vil være lidt bedre når man snakker udelukkende billedkvalitet, vil jo koste endnu
mere måske 6-7.000 mere end hvad jeg har givet nu. Så jeg synes det var dumt ikke at slå til nu. :)
Til top Vis Krypto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krypto

Multi-egern
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2004
Lokalitet: Fyn Nord
Sendt: 25 Marts 2011 kl. 07:35 | IP-adresse registreret  

Mht. til højtalerer, skulle du måske vente til i er flyttet.
som du skriver, kan du godt bruge, hvertfald sateliterne(bare sørg for de er på mellem 4-8Ohm, står sikkert bag på dem. subwooferen kan du kun bruge hvis den er aktiv.

Men ellers findes der rigtig mange gode væg/reol højtalerer, og subwoofere.

Men sørg for at få en fornuftig størrelse, istedenfor sådan en lille tøset plastik højtaler, og en stor subwoofer, så kommer der til at mangle noget imellem.

jeg har selv concept center/1/2/10 og kender flere der har concept 6eren, og det er en rigtig fed højtaler, der trods størrelse og selv med mindre forstærkere formår at smide alt slags musik ud, højt og tydeligt.
Men skal det være lidt sjovere ville jeg nok gå efter en 3vejs model.

Mvh. Rasmus C.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes