| Forfatter |
|
viskestykke Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2011 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 59
|
| Sendt: 04 Juli 2011 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle! Jeg er på jagt efter en sourroundreceiver til mit anlæg i 3000-4000 kr klassen og har forhørt mig lidt omkring. Jeg har fået mange anbefalinger om gode og dårlige receivere, men ikke alle stemmer overens, så det kunne være fordomme, der spillede ind over. Jeg har hørt følgende: Denon - det er ikke musik! NAD - suser på centerkanalen! Pioneer - er bare ikke godt og lækkert nok! Onkyo - har for mange softwareproblemer! Marantz - en dyrere Denon, men stadig ikke musik! Jeg er forholdsvis ny på området, så jeg skal ikke kunne sige om det passer? Men hvad er jeres erfaringer og råd? Og hvilken af de nye receivere på markedet ville i vælge i 3-4000 kr klassen? Mvh
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 564
|
| Sendt: 04 Juli 2011 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har for kort tid siden ledt i omtrentlig samme prisgruppe, mit valg faldt på en Yamaha RX-767 efter nøje overvejelse (jeg har brug for pre-out da mine fronter har separat effektforstærker).
...bare for lige at gøre valget én tand sværere. __________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
The world needs to be taught a lesson... I'm the professor!
|
| Til top |
|
| |
SørenD Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2011 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 76
|
| Sendt: 04 Juli 2011 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke selv de store erfaringer med sourround-receiver, så vil ikke kommentere direkte på de mærker du nævner. Dog vil jeg mene at mange af de rygter man hører om bestemte mærker skal man tage afslappet. De fleste af sådanne fordomme opstår for enkelte modeller (indenfor et mærke) har en uheldig konstruktion ect. og så pludselig har ALLE modellerne denne fejl (hvilket ofte ikke er tilfældet!). Samtidig er de fleste udtalelser meget subjektive (f.eks. at " Denon - det er ikke musik!"). Om en sådan udtalelse er sand afhænger i høj grad af ørerne der lytter (jeg kender mange der er rigtig glade for deres Denon produkter!). Mit bedste råd må derfor være at lytte dig frem til hvad DU syntes er bedst (den smører har du sikkert hørt MANGE gange  ).
|
| Til top |
|
| |
aprox Udelukket fra forum

Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB
Bruger siden: 12 April 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 04 Juli 2011 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
man kan godt høre at du ikke har hørt en ordentlig denon eller marantz men det er nok pga af prisklassen du har sat ellers har
du bare ikke haft de rigtige højtalere
|
| Til top |
|
| |
NAD-Mand Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1324
|
| Sendt: 04 Juli 2011 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Marantz ikke spille musik? Det er nok den eneste der kan det. jeg har både haft Denon og NAD. Denon er svag og lyder elendigt i mine øre. NAD lyder bare kedelig men har kræfter nok. Marantz er også svag, men utrolig musikalsk i den prisklasse! :)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Juli 2011 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja men det er jo også en smagssag jeg syntes denon har en fed lyd men har der imod hørt nad master serie det lyd rædsomt.
vel denon`s nyere modeller er blevet meget mere strømstærke og hvis du tager deres topmodel den kan trække det meste.
jeg har haft nad engang det skal jeg aldrig nogen sinde have igen magen til l**t skal man lede længe efter
|
| Til top |
|
| |
NAD-Mand Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1324
|
| Sendt: 04 Juli 2011 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er som man ser på det. :) Heldigvis hører vi jo forskelligt og har hver sin smag :)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Juli 2011 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja det er rigtigt nok men det kommer stadigvæk an på hva man sidder sammen persoligt syntes jeg ik at nad passer til feks dali
der er denon eller marantz bedre hvor nad passer bedre til b&w men nye effektforstærker denon har lavet til 50 kilo den slår
langt de fleste men det er også mange penge
|
| Til top |
|
| |
viskestykke Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2011 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
denon4life skrev:
man kan godt høre at du ikke har hørt en ordentlig denon eller marantz men det er nok pga af prisklassen du har sat ellers har
du bare ikke haft de rigtige højtalere |
|
|
Det er ikke min mening til disse receivere, men bare hvad jeg har hørt nogen nævne. Denne tråd er bestemt ikke for at træde nogle over tæerne! Og nu er du jo heller ikke helt objektiv hvad denon og marantz angår, kan jeg jo hurtigt fornemme
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Juli 2011 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
jo det er jeg såmænd men jeg syntes bare i det var helt fair overfor de 2 overnævnte mærker men jeg ville kigge efter evt en
brugt avr 3808 som jeg selv har den har masser af power og giver en overraskende stereo gengivelse af en surround reciever
at være og den gir mange andre feks harman kardon i den prisklasse baghjul både med lyd og med power men igen det er
forskeligt hva man kan lige og man skal jo som sagt ikke tro på alt hva man hører
og der er mange andre mærker i verden
|
| Til top |
|
| |
viskestykke Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2011 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ret vild med USB-porten og Airplay i den nye 1911, så den er jeg lidt lun på  Vi meget gerne have trådløs musik, men det tilbyder de fleste receivere her fra forår/sommeren af
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Juli 2011 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay men hvis du gerne vil have power så skal du op i en af ders større modeller. det er også super fedt med deres airplay
funktion. men husk det er din egen mening der tæller ikke alle andres denon større modeller har masser af power og du vil
blive overasket over hvilke højtalere de kan drive. 1911 er også en fed reciever men der er bare et minus at den ikke har
preout hvis du skulle ville have lyst til at sidde en effektforstærker til engang
|
| Til top |
|
| |
Morten A Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 05 Juli 2011 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denon 1911/12 har ikke mange muller men lyder rigtig godt i stereo, har du et mindre rum og effektive højtaler vil du ikke mangle noget.
|
| Til top |
|
| |
viskestykke Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juli 2011 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et 15kvm værelse og 2 stk. Audiovector Ki3 fronthøjttalere og en K-C centerhøjttaler som den skal kunne trække både i stereo og
sourround (3.0)
|
| Til top |
|
| |
Darwin Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 05 Juli 2011 kl. 00:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
viskestykke skrev:
Hej alle!
Jeg er på jagt efter en sourroundreceiver til mit anlæg i 3000-4000 kr klassen og har forhørt mig lidt omkring. Jeg har fået mange anbefalinger om gode og dårlige receivere, men ikke alle stemmer overens, så det kunne være fordomme, der spillede ind over. Jeg har hørt følgende:
Denon - det er ikke musik!
NAD - suser på centerkanalen!
Pioneer - er bare ikke godt og lækkert nok!
Onkyo - har for mange softwareproblemer!
Marantz - en dyrere Denon, men stadig ikke musik!
Jeg er forholdsvis ny på området, så jeg skal ikke kunne sige om det passer? Men hvad er jeres erfaringer og råd? Og hvilken af de nye receivere på markedet ville i vælge i 3-4000 kr klassen?
Mvh 
|
|
|
Spar lidt mere op og så finder du noget godt brugt 7 kanals og bi-amper du dine fronter så får du krontrol ovr HT de spiller ikke højre men mere rigtig specielt i stereo når man lytte efter
ellers nogle gode fine HT du spiler på
Jeg har lide set en Pioneer LX81 reciver til en 5-6 K prisen går hurtig nedover inden for recivee delen for de der sprøjtes nye modeler ud hele tiden er du indeen for den gruppe hvor vi snakkede topmoden for et par år siden så får du rigtg meget for pengende det du ikke får er Hdmi 1,4 men du for god lyd
mvh Henrik
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Juli 2011 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja det gør den jeg har selv en 3808a som jeg også syntes spiller rigtigt godt i stereo jeg har også biampet mine fronter den kan
næsten det samme som 3310 der er selvfølig nogle ting som den ikke kan som 3310èr kan men der er også noget som 3808èr
kan som den anden ikke kan men hvis jeg var dig ville jeg tage en af de større modeller hvis man skal tænke lidt fremad men
det kommer jo også an på hva du har af planer for fremtiden med dit setup hvis du ikke har planer om at den skal drive nogle
store gulvhøjtaler så har du ikke behov for en af de helt store
|
| Til top |
|
| |
viskestykke Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juli 2011 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm, hvad er mine fremtidsplaner? Drømmen er vel nok et par gulvhøjttalere fra Audiovector S-serien en gang og en god Naim forstærker, men det er budgettet ikke lige til da jeg kun er 17 år og "studiefattig"
 Så lige nu vil jeg bare have det bedste ud af hvad jeg har, og jeg regner ikke med at få nye (og større) højttalere før jeg en gang er flyttet hjemmefra om en del år  Så det skal være en receiver, der spiller godt på mine Audiovector, både i stereo og sourround! Og så gerne med lidt fede features som trådløs musik o.lign!
|
| Til top |
|
| |
viskestykke Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juli 2011 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved godt jeg bevæger mig ud på tynd is nu, men har overvejet om mine fronter skal bi-wires, da jeg lige pt. kun har 2 x front og 1 x center. Har set andre, der har gjort det, men ved godt det nærmest er et religionsspørgsmål... Hvad synes I?
|
| Til top |
|
| |
henrik141 Udelukket fra forum

Tager lige en pause!
Bruger siden: 09 Marts 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 708
|
| Sendt: 05 Juli 2011 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det ikke noget med at Audiovector godt kan værre lidt spidse i lyden, for så ville jeg godt nok ikke sætte det sammen med det dersens Denon halløj. Jeg har haft en Denon 2308 i godt et år, godt nok for et par år siden, jeg havede en Nad 218 til og drive mine Dali Evidense 870, men jeg skulle jo lige prøve den der Denon, men jeg hørte ikke sangen til ende, for det lød da alligevel godt nok forfærdeligt, magen til skinger og skrigende lyd, skal man da lede længe efter, og der var da heller ikke det der ligner power i den, den gik iøvrigt også i stykker, så jeg fik en ny men den solgte jeg og fik Harman kardon i stedet for så mit råd er hold dig væk fra Denon.
|
| Til top |
|
| |
viskestykke Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juli 2011 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har også hørt at Denon er lidt skinger i lyden og sammen med Audiovector vil det nok ikke blive den bedste blanding har du nok ret i. Tak for rådet!
|
| Til top |
|
| |