| Forfatter |
|
HbecH Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2010 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 51
|
| Sendt: 03 August 2011 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Det er sikkert noget som dukker op rimelig tit her på forumet, meen jeg skal ud og have ny forstærker og har kigget på disse.
Onkyo TX-NR709 Harman Kardon AVR 365 Harman kardon AVR 460 Pioneer VSX-1021 Marantz SR6005
Det skal Drive Dali ikon 6 mk2 Dali ikon mk2 center Dali ikon on-wall mk2 B&W Sub
Musik/Film : 60/40
Har få krag. Skal have de nyeste TrueHD, DTS Master Audio osv. Der skal være Pre-out til effekt forstærker og skal have HDMI 1,4
Jeg har valgt dem ud fra prisen, og må nok heller komme ud og høre nogle af dem, men man kan jo starte med og undersøge lidt hjemme fra.
Jeg har hørt på harmon kardon og kan godt lige lyden, men når den får et signal fra HDMI selv om det er stereo signal vil den selv lave det om til sådan noget virtuel surround og det er lidt bøvlet og sætte på stereo, kan ellers godt lige lyden af dem.
Hælder nok mest til den Marantz men har ikke noget belæg for den ide.
Har du plusser og minusser for de forskellige forstærker, evt. noget andet jeg skal kigge på. eller bare en kommentar der kan hjælpe mig i mit valg.
Håber på et svar.
__________________ Hilsen
Henrik B. Jensen
|
| Til top |
|
| |
HbecH Forum Bruger

|
| Sendt: 03 August 2011 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
og det med og læse test bliver jeg ikke meget kloger af.
www.digitaltrends.com er de generalt glade for de Marantz og Denon sådan ok.
www.whathifi.com er virkelig glade for Onkyo og igen Denon ok.
Henrik B. Jensen
|
| Til top |
|
| |
Taurus Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 711
|
| Sendt: 03 August 2011 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes tit man ser Onkyos receivere til overraskende gode priser og det er samtidigt et gedigent kvalitetmærke der udelukkende koncentrerer sig om hifi og ved hvad de laver. Så Onkyo ville blive mit valg hvis jeg skulle ud og investere i en surround receiver.
Har selv købt en brugt Onkyo TX-SR607 til en kammerat i sidste uge. Igen er indtrykket af kvalitet (design, opbygning og lyd) påfaldende og rigtig god til prisen 
|
| Til top |
|
| |
Vilstrup Forum Bruger

Bang & Olufsen sælger
Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 307
|
| Sendt: 03 August 2011 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
HbecH skrev:
Hej
Det er sikkert noget som dukker op rimelig tit her på forumet, meen jeg skal ud og have ny forstærker og har kigget på disse.
Onkyo TX-NR709 Harman Kardon AVR 365 Harman kardon AVR 460 Pioneer VSX-1021 Marantz SR6005
Det skal Drive Dali ikon 6 mk2 Dali ikon mk2 center Dali ikon on-wall mk2 B&W Sub
Musik/Film : 60/40
Har få krag. Skal have de nyeste TrueHD, DTS Master Audio osv. Der skal være Pre-out til effekt forstærker og skal have HDMI 1,4
Jeg har valgt dem ud fra prisen, og må nok heller komme ud og høre nogle af dem, men man kan jo starte med og undersøge lidt hjemme fra.
Jeg har hørt på harmon kardon og kan godt lige lyden, men når den får et signal fra HDMI selv om det er stereo signal vil den selv lave det om til sådan noget virtuel surround og det er lidt bøvlet og sætte på stereo, kan ellers godt lige lyden af dem.
Hælder nok mest til den Marantz men har ikke noget belæg for den ide.
Har du plusser og minusser for de forskellige forstærker, evt. noget andet jeg skal kigge på. eller bare en kommentar der kan hjælpe mig i mit valg.
Håber på et svar.
|
|
|
Jeg vil helt klart anbefalde dig Marantz, her får du virkelig god kvalitet for pengende, de er faktisk rigtig gode til både stereo og surround, de har masser af krafter og overskud samt overblik over lyden.
Men hvis jeg var dig, ville jeg som sagt vælge Marantz, men skynd dig inden at de nye modeller kommer, for jeg har set dem på Marantz egen hjemmeside og må ærligt indrømme at jeg på ingen måde syntes om, deres nye design på deres kommende reciever og syntes at det er utrolig synd at de har valgt det design.
Jeg har selv været marantz ejer i gennem 8år ca og er på ingen måde blevet skuffet, mere overrasket hverken over den måde som de behandler lyden på og den kontrol som de har over højttalerne. __________________ Mvh.
Vilstrup
|
| Til top |
|
| |
martin_p Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 401
|
| Sendt: 03 August 2011 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Taurus skrev:
|
Jeg syntes tit man ser Onkyos receivere til overraskende gode priser og det er samtidigt et gedigent kvalitetmærke der udelukkende koncentrerer sig om hifi og ved hvad de laver. Så Onkyo ville blive mit valg hvis jeg skulle ud og investere i en surround receiver.
Har selv købt en brugt Onkyo TX-SR607 til en kammerat i sidste uge. Igen er indtrykket af kvalitet (design, opbygning og lyd) påfaldende og rigtig god til prisen 
|
|
|
Siden hvornår er det blevet til en investering, hvis man køber surround recievere? Spørger bare 
|
| Til top |
|
| |
HbecH Forum Bruger

|
| Sendt: 03 August 2011 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er ikke nemt og finde ud af,
er på en anden side blevet anbefaldet denne
http://www.msniceprice.de/programID/51/partnerID/1587/reques tedArt/23746366/23746366.html
Men den er for dyr her hjemme, men denne pris kan lige gå an, nogle der har erfaringer med og bestille fra tyskland?
et par stykker siger Onkyo, en Harman Kardon 2 siger Marantz.
og så en der forslår den i linket, :)
Henrik B. Jensen
|
| Til top |
|
| |
aprox Udelukket fra forum

Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB
Bruger siden: 12 April 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 03 August 2011 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
den ser meget fin ud den pioneer. og dem går du altså heller ik helt galt i byen af der er mange der sidder dem sammen med
dali som er glade for den cocktail, men det er dig selv der skal lytte på det ik os ik ment negativt. men det er da lidt modig at
købe noget du ik har hørt for så ved du ik om du kan lide det du hører. men hvis du vil hører den så forhandler de pioneer i
tapeconnection i århus
|
| Til top |
|
| |
HbecH Forum Bruger

|
| Sendt: 04 August 2011 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror jeg er kommet frem til det jeg skal kigge efter.
Pioneer bliver desvære lidt for dyr hvis det skal være med preout.
Onkyo TX-NR709 Bedst til Surround i den prisklasse. - Watt ikke oplyst i RMS og målt ved 6ohm - Ikke den bedste sterio funktion + Super fede funktioner, og lækker menu +God til Surround
Marantz SR6005 Bedst til Sterio i den prisklasse. - Ikke så mange funktioner, Dårlig DOS agtig menu. - Ikke den bedste Surround funktion + God Power, med Digitale forstærker + God Sterio funktion
Så det jeg skal vælge imellem er Funktionen og Surround eller Sterio og Power.
Marantz SR6006 og Pioneer VSX-2021 har så vidt jeg kan finde ud af af lidt af det hele, Pioneer nok stadig lidt beder surround funktion men de er begge 1500kr - 2000kr over mit budget. Det er det jeg er kommet frem til.
Henrik B. Jensen
|
| Til top |
|
| |
Haapanen Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 103
|
| Sendt: 04 August 2011 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er grunden til at du ikke vælger H/K ?
Bare af nysgerrighed
|
| Til top |
|
| |
martin_p Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 401
|
| Sendt: 04 August 2011 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes helt klart du skal vælge harman kardon, no doubt. De er super strømstærke og rigtig gode i både surround og stereo og så er deres design jo også super sprødt :)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 August 2011 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
det gør de også men så skal også op og give mange penge, så hellere en pioneer de er gode til dali
|
| Til top |
|
| |
Kenneth S. Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 120
|
| Sendt: 04 August 2011 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
HbecH skrev:
<SPAN style="WIDTH: 570px">Jeg tror jeg er kommet frem til det jeg skal kigge efter.Pioneer bliver
desvære lidt for dyr hvis det skal være med preout.Onkyo TX-NR709 Bedst til Surround i den prisklasse.- Watt ikke oplyst i
RMS og målt ved 6ohm- Ikke den bedste sterio funktion+ Super fede funktioner, og lækker menu+God til SurroundMarantz
SR6005 Bedst til Sterio i den prisklasse.- Ikke så mange funktioner, Dårlig DOS agtig menu.- Ikke den bedste Surround
funktion+ God Power, med Digitale forstærker+ God Sterio funktionSå det jeg skal vælge imellem er Funktionen og
Surround eller Sterio og Power.Marantz SR6006 og Pioneer VSX-2021 har så vidt jeg kan finde ud af af lidt af det hele,
Pioneer nok stadig lidt beder surround funktion men de er begge 1500kr - 2000kr over mit budget.Det er det jeg er kommet
frem til.</SPAN> |
|
|
Hvad er det der gør at du ikke mener at Onkyo'en ikke har den bedste stereo funktion?
Den har da Pure Audio som er genialt. Det slår alle de unødvendige kredsløb fra.
"Pure Audio turns off the receiver's front panel display and all of its video circuits except for the HDMI outputs. It also defeats
all specialized digital audio processing, including bass management. The subwoofer is defeated in this mode (even if it is
selected in the Setup menus) and the left and right front channels are driven full range."
Og er specifikationerne på denne side ikke nok til dig? http://www.us.onkyo.com/model.cfm?m=TX-
NR709&class=Receiver&p=s
Det er i 8 ohm, hele frekvensområdet, THD på 0.08% og 2 kanaler drevet under FTC. Dog giver de ikke nogle oplysninger
om hvad den smider ud alle kanaler drevet, måske er det dét du leder efter?
Jeg havde snuppet Onkyo'en eller en Harman-Kardon. __________________
If it works, don't fix it
| |

|
| Sendt: 05 August 2011 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er der også andre der har noget tilsvarende af pure audio. men det var nu ik onkyo jeg mente
|
| Til top |
|
| |