Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 00:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Surround receiver valg, af de udvalgte (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HbecH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2010
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 03 August 2011 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Hej

Det er sikkert noget som dukker op rimelig tit her på forumet, meen jeg skal ud og have ny forstærker og har kigget på disse.

Onkyo TX-NR709
Harman Kardon AVR 365
Harman kardon AVR 460
Pioneer VSX-1021
Marantz SR6005

Det skal Drive
Dali ikon 6 mk2
Dali ikon mk2 center
Dali ikon on-wall mk2
B&W Sub

Musik/Film : 60/40

Har få krag. Skal have de nyeste TrueHD, DTS Master Audio osv. Der skal være Pre-out til effekt forstærker og skal have HDMI 1,4

Jeg har valgt dem ud fra prisen, og må nok heller komme ud og høre nogle af dem, men man kan jo starte med og undersøge lidt hjemme fra.

Jeg har hørt på harmon kardon og kan godt lige lyden, men når den får et signal fra HDMI selv om det er stereo signal vil den selv lave det om til sådan noget virtuel surround og det er lidt bøvlet og sætte på stereo, kan ellers godt lige lyden af dem.

Hælder nok mest til den Marantz men har ikke noget belæg for den ide.

Har du plusser og minusser for de forskellige forstærker, evt. noget andet jeg skal kigge på. eller bare en kommentar der kan hjælpe mig i mit valg.

Håber på et svar.

Henrik B. Jensen
Til top Vis HbecH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HbecH Besøg HbecH's Websted

HbecH
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 August 2011 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

og det med og læse test bliver jeg ikke meget kloger af.

www.digitaltrends.com er de generalt glade for de Marantz og Denon sådan ok.

www.whathifi.com er virkelig glade for Onkyo og igen Denon ok.

Henrik B. Jensen
Til top Vis HbecH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HbecH Besøg HbecH's Websted

Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 03 August 2011 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes tit man ser Onkyos receivere til overraskende gode priser og det er samtidigt et gedigent kvalitetmærke der udelukkende koncentrerer sig om hifi og ved hvad de laver. Så Onkyo ville blive mit valg hvis jeg skulle ud og investere i en surround receiver.

Har selv købt en brugt Onkyo TX-SR607 til en kammerat i sidste uge. Igen er indtrykket af kvalitet (design, opbygning og lyd) påfaldende og rigtig god til prisen

Til top Vis Taurus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Taurus

Vilstrup
Forum Bruger
Forum Bruger
Bang & Olufsen sælger

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 August 2011 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

HbecH skrev:
Hej

Det er sikkert noget som dukker op rimelig tit her på forumet, meen jeg skal ud og have ny forstærker og har kigget på disse.

Onkyo TX-NR709
Harman Kardon AVR 365
Harman kardon AVR 460
Pioneer VSX-1021
Marantz SR6005

Det skal Drive
Dali ikon 6 mk2
Dali ikon mk2 center
Dali ikon on-wall mk2
B&W Sub

Musik/Film : 60/40

Har få krag. Skal have de nyeste TrueHD, DTS Master Audio osv. Der skal være Pre-out til effekt forstærker og skal have HDMI 1,4

Jeg har valgt dem ud fra prisen, og må nok heller komme ud og høre nogle af dem, men man kan jo starte med og undersøge lidt hjemme fra.

Jeg har hørt på harmon kardon og kan godt lige lyden, men når den får et signal fra HDMI selv om det er stereo signal vil den selv lave det om til sådan noget virtuel surround og det er lidt bøvlet og sætte på stereo, kan ellers godt lige lyden af dem.

Hælder nok mest til den Marantz men har ikke noget belæg for den ide.

Har du plusser og minusser for de forskellige forstærker, evt. noget andet jeg skal kigge på. eller bare en kommentar der kan hjælpe mig i mit valg.

Håber på et svar.

Jeg vil helt klart anbefalde dig Marantz, her får du virkelig god kvalitet for pengende, de er faktisk rigtig gode til både stereo og surround, de har masser af krafter og overskud samt overblik over lyden.

Men hvis jeg var dig, ville jeg som sagt vælge Marantz, men skynd dig inden at de nye modeller kommer, for jeg har set dem på Marantz egen hjemmeside og må ærligt indrømme at jeg på ingen måde syntes om, deres nye design på deres kommende reciever og syntes at det er utrolig synd at de har valgt det design.

Jeg har selv været marantz ejer i gennem 8år ca og er på ingen måde blevet skuffet, mere overrasket hverken over den måde som de behandler lyden på og den kontrol som de har over højttalerne.

Vilstrup
Til top Vis Vilstrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vilstrup

martin_p
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2008
Sendt: 03 August 2011 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Taurus skrev:

Jeg syntes tit man ser Onkyos receivere til overraskende gode priser og det er samtidigt et gedigent kvalitetmærke der udelukkende koncentrerer sig om hifi og ved hvad de laver. Så Onkyo ville blive mit valg hvis jeg skulle ud og investere i en surround receiver.

Har selv købt en brugt Onkyo TX-SR607 til en kammerat i sidste uge. Igen er indtrykket af kvalitet (design, opbygning og lyd) påfaldende og rigtig god til prisen

Siden hvornår er det blevet til en investering, hvis man køber surround recievere? Spørger bare

Til top Vis martin_p's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af martin_p

HbecH
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 August 2011 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Ja det er ikke nemt og finde ud af,

er på en anden side blevet anbefaldet denne

http://www.msniceprice.de/programID/51/partnerID/1587/reques tedArt/23746366/23746366.html

Men den er for dyr her hjemme, men denne pris kan lige gå an, nogle der har erfaringer med og bestille fra tyskland?

et par stykker siger Onkyo, en Harman Kardon 2 siger Marantz.

og så en der forslår den i linket, :)

Henrik B. Jensen

aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB

Bruger siden: 12 April 2011
Sendt: 03 August 2011 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

den ser meget fin ud den pioneer. og dem går du altså heller ik helt galt i byen af der er mange der sidder dem sammen med
dali som er glade for den cocktail, men det er dig selv der skal lytte på det ik os ik ment negativt. men det er da lidt modig at
købe noget du ik har hørt for så ved du ik om du kan lide det du hører. men hvis du vil hører den så forhandler de pioneer i
tapeconnection i århus
Til top Vis aprox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aprox

HbecH
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 August 2011 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Jeg tror jeg er kommet frem til det jeg skal kigge efter.

Pioneer bliver desvære lidt for dyr hvis det skal være med preout.

Onkyo TX-NR709 Bedst til Surround i den prisklasse.
- Watt ikke oplyst i RMS og målt ved 6ohm
- Ikke den bedste sterio funktion
+ Super fede funktioner, og lækker menu
+God til Surround

Marantz SR6005 Bedst til Sterio i den prisklasse.
- Ikke så mange funktioner, Dårlig DOS agtig menu.
- Ikke den bedste Surround funktion
+ God Power, med Digitale forstærker
+ God Sterio funktion

Så det jeg skal vælge imellem er Funktionen og Surround eller Sterio og Power.

Marantz SR6006 og Pioneer VSX-2021 har så vidt jeg kan finde ud af af lidt af det hele, Pioneer nok stadig lidt beder surround funktion men de er begge 1500kr - 2000kr over mit budget.
Det er det jeg er kommet frem til.

Henrik B. Jensen

Haapanen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2008
Lokalitet: København
Sendt: 04 August 2011 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Hvad er grunden til at du ikke vælger H/K ?

Bare af nysgerrighed

Til top Vis Haapanen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haapanen

martin_p
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2008
Sendt: 04 August 2011 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Jeg synes helt klart du skal vælge harman kardon, no doubt. De er super strømstærke og rigtig gode i både surround og stereo og så er deres design jo også super sprødt :)
Til top Vis martin_p's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af martin_p

aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 August 2011 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

det gør de også men så skal også op og give mange penge, så hellere en pioneer de er gode til dali

Kenneth S.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 August 2011 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

HbecH skrev:
<SPAN style="WIDTH: 570px">Jeg tror jeg er kommet frem til det jeg skal kigge efter.Pioneer bliver
desvære lidt for dyr hvis det skal være med preout.Onkyo TX-NR709 Bedst til Surround i den prisklasse.- Watt ikke oplyst i
RMS og målt ved 6ohm- Ikke den bedste sterio funktion+ Super fede funktioner, og lækker menu+God til SurroundMarantz
SR6005 Bedst til Sterio i den prisklasse.- Ikke så mange funktioner, Dårlig DOS agtig menu.- Ikke den bedste Surround
funktion+ God Power, med Digitale forstærker+ God Sterio funktionSå det jeg skal vælge imellem er Funktionen og
Surround eller Sterio og Power.Marantz SR6006 og Pioneer VSX-2021 har så vidt jeg kan finde ud af af lidt af det hele,
Pioneer nok stadig lidt beder surround funktion men de er begge 1500kr - 2000kr over mit budget.Det er det jeg er kommet
frem til.</SPAN>

Hvad er det der gør at du ikke mener at Onkyo'en ikke har den bedste stereo funktion?

Den har da Pure Audio som er genialt. Det slår alle de unødvendige kredsløb fra.

"Pure Audio turns off the receiver's front panel display and all of its video circuits except for the HDMI outputs. It also defeats
all specialized digital audio processing, including bass management. The subwoofer is defeated in this mode (even if it is
selected in the Setup menus) and the left and right front channels are driven full range."

Og er specifikationerne på denne side ikke nok til dig? http://www.us.onkyo.com/model.cfm?m=TX-
NR709&class=Receiver&p=s
Det er i 8 ohm, hele frekvensområdet, THD på 0.08% og 2 kanaler drevet under FTC. Dog giver de ikke nogle oplysninger
om hvad den smider ud alle kanaler drevet, måske er det dét du leder efter?

Jeg havde snuppet Onkyo'en eller en Harman-Kardon.

If it works, don't fix it

aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 August 2011 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

det er der også andre der har noget tilsvarende af pure audio. men det var nu ik onkyo jeg mente

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes