Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 10:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Musik (uden billede) på Blu-Ray Disc (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ningbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 22 August 2011 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Nogen der kender denne udgivelse eller andre udgivelser på Blu-ray Disc - uden billede ! ?

http://www.amazon.co.uk/Ravel-traditional-contemporary-synth esizer-presentation/dp/B0043QMKJ6/ref=sr_1_35?ie=UTF8&qi d=1314037990&sr=8-35

Her er tale om High def lyd i DTS-HD Master Audio 7.1 Surround Sound - teknisk må det være tæt på det perfekte, hvis afspilleren ellers kan følge med.

Egentligt ledte jeg efter noget helt andet, hvad hedder pianorulle på engelsk? Jeg har engang hørt en optagelse af Boleroen dirigeret af Ravel himself, optaget på pianorulle. Nogen der kan hjæle mig der ?

Edit: Link indsat

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 22 August 2011 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Hvilken udgivelse er det du mener med dit første spørgsmål ?

Det helt andet du ledte efter kunne være denne :

http://www.amazon.com/Ravel-Plays-Original-Piano-Rolls/dp/B0 00001VJ7

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Ningbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2011 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:

Hvilken udgivelse er det du mener med dit første spørgsmål ?

http://www.amazon.co.uk/Ravel-traditional-contemporary-synth esizer-presentation/dp/B0043QMKJ6/ref=sr_1_35?ie=UTF8&qi d=1314037990&sr=8-35

Ja, flovt at jeg glemte linket

Stanley skrev:
Det helt andet du ledte efter kunne være denne :

http://www.amazon.com/Ravel-Plays-Original-Piano-Rolls/dp/B0 00001VJ7

Det ser sådan ud, 1.000 tak!

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2011 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Ningbo skrev:

Ja, flovt at jeg glemte linket

Det er jo hvad der sker. Jeg kan nu ikke hjælpe alligevel med det spørgsmål, da jeg ikke har prøvet det format. Men så er der måske andre der kan svare på det.

ARTISTEN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 22 August 2011 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Ningbo skrev:

Nogen der kender denne udgivelse eller andre udgivelser på Blu-ray Disc - uden billede ! ?

Her er tale om High def lyd i DTS-HD Master Audio 7.1 Surround Sound - teknisk må det være tæt på det perfekte, hvis afspilleren ellers kan følge med.

Hej

Har du prøvet DVD audio? Det er det samme vil jeg sige. Nu har jeg ikke den pågældende BD, men har - Trondheimsolisterne, Divertimenti. den er faktisk meget lærerig angående lyd da BDen har samme musiknr. i både DTS, PCM og Dolby i forskelige kvaliteter, og jeg kan afsløre at lyd over 1,5 Mbps skal man virkelig stramme sig an, for at høre en forbedring, men sådan er der så meget.

Min hjemmebio
Til top Vis ARTISTEN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ARTISTEN

Ningbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2011 kl. 08:11 | IP-adresse registreret  

ARTISTEN skrev:
Hej

Har du prøvet DVD audio? Det er det samme vil jeg sige.

Nej jeg mener faktisk at de tekniske muligheder er betydelig bedre på Blu-ray skiven, og ja selfølgelig har jeg prøver DVD-Audio og SACD (som jeg synes lyder bedre end DVD-Audio).

Formatet er nok for nyt endnu til vi er stødt seriøst på det, men det åbner for muligheder og giver en idé om hvad fremtiden kan bringe.

ARTISTEN
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2011 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Ningbo skrev:
ARTISTEN skrev:
Hej

Har du prøvet DVD audio? Det er det samme vil jeg sige.

Nej jeg mener faktisk at de tekniske muligheder er betydelig bedre på Blu-ray skiven, og ja selfølgelig har jeg prøver DVD-Audio og SACD (som jeg synes lyder bedre end DVD-Audio).

Formatet er nok for nyt endnu til vi er stødt seriøst på det, men det åbner for muligheder og giver en idé om hvad fremtiden kan bringe.

Når du har hørt 2 identiske diske, og foretrækker SACD, kunne jeg godt tænke mig at høre om dit udstyr 

Min hjemmebio

Ningbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2011 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

ARTISTEN skrev:
Når du har hørt 2 identiske diske, og foretrækker SACD, kunne jeg godt tænke mig at høre om dit udstyr 

Nej jeg har ikke den samme plade i SACD og DVD-Audio. Men jeg har plader på SACD / DVD-Audio og alm CD.

Mit anlæg er vel nogenlunde gennemsnitlig med B&W højttalere ,2 x DM604, 1 x CC600, 2 x CDM1, en Onkyo NR608, Philips Blu-ray, Pioneer DVD med SACD mm

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2011 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Det er jo nok også en vanskelig sammenligning, da man skal prøve en del før man kan sige med nogenlunde sikkerhed hvilket system der lyder bedst. Det er jo sjældent mediet/systemet der sætter begrænsningen for hvor godt det lyder. To forskellige udgaver på cd af det samme album kan jo også lyde meget forskelligt (originaludgave kontra remastered). Hvis man hører en forskel på "2 identiske diske" i forskellige formater, kan man ikke umiddelbart afgøre om det skyldes indspilningen eller formatet. 

Har man sammenlignet en del forskellige plader, og det samme system vinder hver gang, kan man så overveje om det evt. kan skyldes afspillerne.

Men uanset hvilke lydmæssige muligheder et format giver, er det jo også et spørgsmål om at der udgives noget musik på formatet. Det går desværre ikke så godt med DVD-audio og SACD.

ARTISTEN
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2011 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Ningbo skrev:

ARTISTEN skrev:

Nej jeg har ikke den samme plade i SACD og DVD-Audio. Men jeg har plader på SACD / DVD-Audio og alm CD.

Mit anlæg er vel nogenlunde gennemsnitlig med B&W højttalere ,2 x DM604, 1 x CC600, 2 x CDM1, en Onkyo NR608, Philips Blu-ray, Pioneer DVD med SACD mm

Ok, du har jævne ting, og du høre en lille forbedring på SACD- det er sandsyndlig din afspillers skyld, den er ikke optimeret til dvd-audio,

Jeg har en OPPO BDP-95 koblet til Yamaha MX- 830 forstærker med dali BLUE 6006 og der er ingen forskel fra DVD audio til SACD, Det kunne ellers være skønt hvis Sony havde fundet de visse sten , og forbedret lyden, Det ville svare til at DTS-HD Marster Audio var bedre end Dolby True HD. Der er ikke forskel. Punktum, trods at jeg ville være en glad mand hvis forbedringer var mulig.

CDlyd i 1982 var på det jævne, men det var afspillernes skyld plus studio. Så fik man på studio plan bedre A/D conwoder og det gik stærkt i 90erne med at optimere cd-afspillerne, så en gammel LP plade fra 60erne, der gengivet på cd i dag er helt vild god lydmæsigt, du har måske hørt de forholdsvisse nye Beatels cder der er remarsteret, hvor godt de lyder.

Min hjemmebio

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes