Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 12:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Onkyo tx-nr809 eller PS3 Problem (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mor4thi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 02 September 2011 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige købt mig en onkyo tx-nr 809 det spiller som en drøm, men står med et lille problem, jeg syntes ikke rigtigt at jeg kan få den til at
spille HD DTS dolby i film, jeg kan ikke finde nogen steder hvor man kan indstille den til automatisk som man kunne på 808ern. Det eneste jeg
kan se er Movie tv thx og en masse game og musik gøgl, jeg har rodet lidt i manualen uden held desværre... Er der nogen som har haft samme
problem eller er det normalt at der kun skal stå thx? btw når jeg ser blueray film på sætter jeg også den altid til DTS master. Men det reagere den
heller ikke på
Til top Vis Mor4thi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mor4thi

Mor4thi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2011 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

up up

Jeg har stadig samme problem, men har siden da prøvet at låne en anden Blue ray afspiller, og på den kører det hele som det skal, så jeg går med en lille ide om at min Onkyo ikke kan samarbejde med min ps3 eller omvendt ? jeg har søgt i uenderligheder og kan bare ikke finde nogen som har samme problem som mig atm

og min ps3 er indstillet til bitstream, og det virkede fint på min gamle forstærker.

Håber der er nogen som der har hørt om et ligende problem 

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 September 2011 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Nu jeg ikke helt skarp i PS-3 – men syntes at have hørt, at der skal en opdatering til på den, for at den vil spille DTS-HD formater.

For som du jo ganske rigtigt, selv har konstateret, så gør Onkyoèn hvad den skal hvis den får det pågældende signal.

Håber du får det til at virke

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Sendt: 12 September 2011 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

http://blog.webjak.net/2008/03/01/dolby-truehd-and-dts-hd-ma -on-ps3/

her står lidt om bitstream og ikke bitstream.

Mor4thi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2011 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Jeg har opdateret til det nyeste firmware på både min ps3 og min forstærker, og da jeg brugte min gamle forstærker virkede det som det skulle mht. hd dts osv. jeg har først fået det her problem siden jeg har fået min onkyo 809 koblet til

Jonas47
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2007
Sendt: 12 September 2011 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Har du den "gamle" PS3, eller er der tale om den nye slim? Den gamle model kan nemlig ikke bitstreame de nye lydspor (selvom man indstiller den til det), så din receiver dekoder... Hvis man skal have de nye lydspor fra PS3, skal man lade den dekode (så står der MULTICHANNEL i receiverens display)... MEN med den receiver i den klasse ville jeg klart tilstræbe at lade den dekode 
Til top Vis Jonas47's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas47

Mor4thi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2011 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

CPH-R

Det er desværre et tråd der blev oprettet inden de kom med firmware opdatering, men ellers mange tak for hjælpen.

Jonas47
Det er den gamle ps3 det er dog 40Gb, men på min gamle forstærker kunne den godt afspille DTS HD, og kan desværre høre en merkant forskel  så det lyder lidt underligt at den ikke skulle kunne køre DTS HD jeg læste også et sted at det allerede var i 2008 de udkom med den firmware opdatering så den kunne bitstream alle de lydspor. Men jeg kan lige prøve at sætte min forstærker til Multichannel.

Mor4thi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2011 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

nu skal jeg se om jeg forstår det rigtigt, hvis min forstærker skal dekode det hele, hvad skal den så stå på?  last valid eller direct?

Jonas47
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2011 kl. 06:46 | IP-adresse registreret  

Synes det lyder yderst mærkelig, hvis der virkelig stod DTS Master i display på din receiver når du koblede den til PS3 40gB udgaven? Jeg har selv PS3 40gB som er koblet til min Onkyo 906, og den KAN ikke få receiver til at dekode lyden hvis det skal være DTS Master eller Dolby True HD (her vil der stå Multichannel i display). Med normal DTS og Dolby Digital er det ikke noget problem at lade receiver dekode i sammenspil med PS3. 

Syntes faktisk at lyden var bedre med normal DD eller DTS (hvor der er receiver der dekoder),end med DTS MASTER eller Dolby True HD (hvor det er ps3 der dekoder).

Hvis du stiller din receiver til Direct eller Pure Audio lader den jo bare signalet vandre uændret igennem receiver, og den eneste funktion din Onkyo i denne sammenhæng har, er at være effektforstærker - hvor det så er ps3 der styre lydaflæsning...?  

Jonas47
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2011 kl. 06:48 | IP-adresse registreret  

...Jeg skal nok lige teste min PS3 igen her til eftermiddag, så vi måske kan få en afklaring på sagen

Jonas47
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2011 kl. 07:32 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg tjekket det igennem... Satte Battle L.A. på, som har et DTS MASTER lydspor.

Sætter jeg min PS3 til Bitstream (under videoindstillinger) viser min receiver DTS i display, hvor det så er receiver der dekoder lyden.

Sætter jeg PS3 til linær PCM viser min receiver MULTICHANNEL i display, hvor det er PS3 der dekoder et DTS MASTER lydspor (det kan også ses når man trykker SELECT-knap på controlleren under film).

At din PS3 40gB har ladet din 808 vise DTS MASTER eller DOLBY TRUE HD kan jeg simpelthen ikke få til at passe... Det skulle kun være muligt med den nyere slim model... Min PS3 40gB kan i hvert fald ikke (og ja, den har den nyeste firmware opdatering)

Mor4thi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2011 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Sorry for den sene respons, der har været meget at se til for tiden, men jeg har købt mig en ny blueray afspiller istedetfor, gad sku ikke bøvlet længere  men jeg forstår stadig ikke hvorfor det heller ikke virker for dig, eller at det er normalt  updaten er over 3 år gammel næsten 4 og jeg har kørt dts hd på min ps3 i flere år nu, indtil nu selfølgelig. Men ja det kan vi bare lade ligge, det kunne være at der var noget andet indmad i lige min version af 40gb eller noget.

Link til firmware update http://www.pcworld.com/article/144399/ps3_firmware_update_ex poses_dtshd_audio_abilities.html

Men jeg siger mange tak for hjælpen

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 15 September 2011 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Den gamle PS3 (PS3 fat), kan ikke sende HD Bitstream ud, men kun sende HD lydspore ud i PCM, derfor ville der står
MULTICHANNEL i display på din receiver.

Den nye PS3 (PS3 slim), kan sende HD Bitstream ud, sådan at det er din Onkyo receiver der står for dekodningen.

Tro at den Firmware Update du tænker på var til den gamle PS3, som gjorde at den kunne decode SACD til PCM, og SACD
har intest med de nye HD lydformater at gøre.

DER STÅ INDET OM DET OGSÅ GÆLDE DEN GAMMLE PS3

"PS3 Firmware Update Exposes DTS-HD Audio Abilities
By Peter Cohen, Macworld    Apr 10, 2008 8:00 pm

Sony Computer Entertainment America (SCEA) on Thursday announced the forthcoming release of PlayStation 3 firmware
version 2.30, slated for release next week. The new update will be free for PlayStation 3 users, who will be able to download
it over the Internet. What's more, the update will also let PS3 owners access Sony's revamped PlayStation Store.

The update enables PlayStation 3 consoles to access DTS-HD master Audio and DTS-HD High Resolution Audio on Blu-ray
Discs equipped with that capability. DTS-HD master Audio can deliver audio at a variable rate 24.5 megabits per second
(Mbps), higher than what standard DVDs can provide, and can offer 7.1 audio channels at 96k sampling frequency with 24 bit
depth. Already, more than 100 Blu-ray Disc movies and concert videos are available with DTS-HD Master Audio soundtracks.

DTS-HD High Resolution Audio streams audio at a high constant bit rate of 6.0 Mbps and also provide up to 7.1 channels at
96/24. The net result is better-sounding audio that takes up less space on a Blu-ray Disc than a Master Audio soundtrack
does.

Sony's been working on a new PlayStation Store for the PlayStation 3 that enables users to buy software, download demos
and access add-ons for games they already own. Up until now, the PlayStation Store has been an integrated online
storefront, but this 2.30 firmware update will change that to an application that resides natively on the PS3. Sony hopes that
it will enable users to access and buy content more easily."
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Jonas47
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2011 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

Det er det jeg også er nået frem til

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes