Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 01:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Køb af højtalere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hammers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2012
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 20 Januar 2012 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Jeg er helt nybegynder indenfor surroundverdenen, og skal til at købe højtalere. Jeg har købt en Onkyo 579 reciever. Mit højtalerbudget er 3000-4000 kr. Jeg ved ikke om jeg skal købe et sæt med nye højtalere, eller om det er bedre at købe nogle brugte og selv sammensætte dem til et brugbart sæt. Da recieveren både kan bruges med 7.1 og 5.1 er jeg i tvivl om hvilken opsætning jeg skal prioritere. Vil jeg kunne høre en forskel hvis jeg bruger 7 enheder istedet for 5, eller er det bare en ekstra udgift jeg ikke vil få noget mærkbart ud af. Den del af stuen hvor jeg ser tv er ca. 30 kvm.Jeg er mest til nogle kompakte højtalere der kan hænges på væggene og stå på reolerne, da jeg synes at 2 gulvhøjtalere som fronthøjtalere vil være meget dominerende i stuen. Men hvis jeg går glip af nogle lydmæssige fordele, ved ikke at bruge gulvhøjtalere, vil jeg dog være villig til at købe to gulvhøjtalere. Jeg har kigget lidt på Argon junior 40 fra Hifiklubben og Argon c1/sub 840 også fra Hifiklubben.

Mvh KK 

Til top Vis hammers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hammers

aceh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Januar 2012 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Start med at købe 2 brugte gulvhøjttaler som fronter, f.eks dali ikon 6. Så sparer du lidt mere op og udbygger systemet fra 2.0 til 2.1 til 4.1 til 5.1 til 7.1 evt. ny reciever inden du udvider til 7.1.

Så er den ged barberet .

Aceh

Til top Vis aceh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aceh

hammers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2012 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Jeg har kigget på nogle brugte Dali højtalere, men jeg kan ikke rigtig finde forskellen på de forskellige serier. Er der et sted hvor man kan se de forskellige Dali serier, og hvornår de er produceret. Er f.eks. en højtaler der hedder noget med 400 dårligere (billigere) end én der hedder 500?

Mvh KK

jacobjron
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2010
Lokalitet: København
Sendt: 21 Januar 2012 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

www.dali.dk har et arkiv med alle deres højttalere, de er dog ikke rangeret.
Til top Vis jacobjron's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jacobjron

hammers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2012 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt er sæt dali 505 som skal være fronter i et surroundsystem, nu er jeg på jagt efter en center og 2 baghøjtalere. Som center har jeg 3 muligheder: Dali c1000- Dali SC5- Dali concept .Hvilken vil fungere bedst med fronterne og hvilken højtaler er den bedste?

Som baghøjtaler er mulighederne: Dali SR5- Dali concept 1- Dali R1000- Dali 1001- Dali2a- Dali202. Hvilken vil fungere bedst med de andre højtalere og hvad er bedst?

Mvh KK

Lobo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2009
Lokalitet: København
Sendt: 23 Januar 2012 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

Hej hammers.
Kort sagt er de bedste højttalere dem som du synes lyder bedst indenfor dit budget.
Det er umådeligt svært at give et kvalificeret bud på noget der er så subjektivt.

Hvad er bedst: pærer eller æbler? De er begge frugter, nogenlunde samme størrelse, samme pris osv, osv.
Alligevel foretrækker jeg æbler og konen pærer....

Jeg håber at du finder det der passer bedst ind i din stue. Prøv dig bare lidt frem og se om du kan lave et prøvelyt inden køb med en filmsekvens du
kender godt. Brug eventuelt denne scene som reference ved hvert lyt.

Hvis mn skl svare oprigtigt på dit indlæg så skal man være tidligere ejer af alle de ovenstående kombinationer som du spørger ind til og have haft
nøjagtigt samme mål i lytterum.

Jeg tvivler...

Prøv at google lidt data på de forskellige sæt du skriver om og se om der dukker en aha oplevelse op.

Sagt i bedste mening, god jagt.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes