Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 01:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Køb af højtalere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hammers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2012
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 20 Januar 2012 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Jeg er helt nybegynder indenfor surroundverdenen, og skal til at købe højtalere. Jeg har købt en Onkyo 579 reciever. Mit højtalerbudget er 3000-4000 kr. Jeg ved ikke om jeg skal købe et sæt med nye højtalere, eller om det er bedre at købe nogle brugte og selv sammensætte dem til et brugbart sæt. Da recieveren både kan bruges med 7.1 og 5.1 er jeg i tvivl om hvilken opsætning jeg skal prioritere. Vil jeg kunne høre en forskel hvis jeg bruger 7 enheder istedet for 5, eller er det bare en ekstra udgift jeg ikke vil få noget mærkbart ud af. Den del af stuen hvor jeg ser tv er ca. 30 kvm.Jeg er mest til nogle kompakte højtalere der kan hænges på væggene og stå på reolerne, da jeg synes at 2 gulvhøjtalere som fronthøjtalere vil være meget dominerende i stuen. Men hvis jeg går glip af nogle lydmæssige fordele, ved ikke at bruge gulvhøjtalere, vil jeg dog være villig til at købe to gulvhøjtalere. Jeg har kigget lidt på Argon junior 40 fra Hifiklubben og Argon c1/sub 840 også fra Hifiklubben.

Mvh KK 

Til top Vis hammers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hammers

aceh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Januar 2012 kl. 20:52 | IP-adresse registreret