| Sendt: 22 April 2012 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
Jeg har længe ønsket mig noget bedre lyd end det der kommer fra min pc's / tv's højtalere, da det langtfra er den optimale oplevelse. I den forbindelse har jeg brugt en del tid herinde, for at finde frem til hvad der kunne friste, men jeg må blankt erkende at 80% af mærkerne ikke siger mig noget, og jeg derfor er blevet mere forvirret end jeg var oprindeligt :)
Derfor søger jeg nu jeres råd, ved at oprette min egen tråd. Det jeg er på udkig efter, er et komplet setup. Højtalere, forstærker/reciever.
Anlægget skal bruges til film, og musik afspilning. Det skal står i en stue der er ca. 4x3 meter, så der er ikke vanvittig meget plads at gøre godt med, derfor må det være kompakt, dog skal det siges at det er lyden der prioriteres højest, fremfor størrelsen.
Jeg har kigget lidt på en pioneer vsx-921 da airplay delen tiltaler mig. Men hvorvidt det er et godt køb eller ikke, har jeg ingen anelse om.
Som i nok kan se af ovenstående er jeg meget en noob på dette område, og hører måske ikke til her hvor de store lyd nørder er, men alligevel prøver jeg med dette indlæg, da jeg uden tvivl ved at det er jer der har mest styr på kvalitet for pengene.
Budgettet for et samlet setup ligger på ca 7000,- Kan man få en nogenlunde lyd for dette?
På forhånd tak :)
|