| Forfatter |
|
kskruger Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 228
|
| Sendt: 10 Maj 2012 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har i dag en Primare SPA20, men er blevet tilbudt en brugt SPA22, men hvordan lyder den? især i stereo. Er der nogle som kan udtale sig om den?
|
| Til top |
|
| |
kskruger Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2012 kl. 08:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slet ingen?
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 11 Maj 2012 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan sige, at dens stereo lyd hører absolut til bedste af slagsen, når vi taler om surround  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
kskruger Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2012 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Man kan sige, at dens stereo lyd hører absolut til bedste af slagsen, når vi taler om surround  |
|
|
Jeg var bare lidt usikker på, om den digitale forstærker i SPA 22 havde dårligere lyd end de analoge SPA 20 og 21.
|
| Til top |
|
| |
Leon Olsen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 44
|
| Sendt: 11 Maj 2012 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg selv en Spa22, og er meget tilfreds med den! Stereo-delen er bestemt noget af det bedste jeg har hørt i en surround
forstærker i den prisklasse.
Hvordan den differentiere sig fra de tidligere analog modeller ved jeg ikke. Men den er meget præcis i lyden og god kraftig.
|
| Til top |
|
| |
kskruger Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2012 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
For lige at følge op på tråden, så har jeg fået købt denne SPA22 og jeg har kort lyttet på den. Og de første indtryk er da også positive. Lyden er endnu mere transparent, med flere detaljer i forhold til min gl. SPA20. Det negative er at klangen er lidt lysere og det kan til tider påvirke stemmer, som får mere markerede S lyde. Så alt i alt, er det 2 skridt frem og 1 tilbage.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 12 Maj 2012 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyden kan godt føles lysere fordi den som digital forstærker, er strammere og lidt slank i klangen.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
kskruger Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2012 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Lyden kan godt føles lysere fordi den som digital forstærker, er strammere og lidt slank i klangen.  |
|
|
Det var også det, jeg var lidt bange for desværre. Mine Elac højt. er i forvejen slanke i lyden, så min SPA 20 passede perfekt til dem. Men jeg skal nok bare, lige vende mig til den nye lyd. Ellers så er jeg ret imponeret over, at en 10 år gl. SPA20 snildt kan følge med i dag
|
| Til top |
|
| |