Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 00:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Yamaha 671 + XTZ89 til surround (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
fabianbm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 02 Juni 2012 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

Hej,

Efter en del søgning på diverse fora, test-sites etc., er jeg endelig kommet frem til et godt og prisstærkt surround setup:
Yamaha RX-V671 (2299,-)
- evt. Apple TV (666,-)
XTZ 89 5.0 system (2500,- brugt)

Samlet pris: 2799,- (u. ATV) // 5464,- (m. ATV)

Systemet er sat sammen til blandet brug af musik (40%), film (30%) og PS3 (30%).
Som jeg ser det er det et fornuftigt setup, hvor både højttalere og receiver har fået gode anmeldelser, ligesom jeg har hørt at de er et godt match lydmæssigt.

Andre overvejelser jeg har foretaget mig:
Da jeg gerne vil streame min musik direkte fra computeren er Airplay/ATV selvfølgelig vigtigt for mig, og jeg har derfor haft både Denon AVR-1912 (3199,-) og Pioneer VSX-921 (2100,- brugt 6. mdr) inde i overvejelserne omkring receivere.
Hvad angår højttalerne har jeg selvfølgelig været i HIFI Klubben og hørt lidt forskelligt med Dali Zensor 5-serien som klar vinder af de modeller jeg hørte (Zensor 5, concept 6 og Argon-et-eller-andet). De blev trukket på en AVR-1912 eller 2312 tror jeg. Dog synes jeg at Zensor 5 er noget pebret (7395,- for et 5.0-sæt) og jeg da det lader til at XTZ leverer rigtig god lyd til billige penge har jeg derfor vægtet dem højere.

Efter det længere indlæg vil jeg derfor nu høre jer, om I har nogle input til setup'et? Når I svarer så tag lige med i overvejelserne at det skal stå i et værelse på ~13 kvm, og at mit samlede budget er omkring 6000 kr. Dog vil jeg dog gerne gå lidt over det, hvis lyden bliver meget forbedret.

God weekend til jer alle,
Fabian

P.S.: Hvis jeg forbinder et ethernet-stik til receiveren, kan den så formidle internetsignalet videre til TV og PS3 igennem HDMI-kabler?
Til top Vis fabianbm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fabianbm

fabianbm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 02 Juni 2012 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Jeg faldt lige over flg. tilbud på Hifiklubbens hjemmeside: http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/systemer/denon_ avr-1612dali-stile_surroundanlag.htm

Kunne det være noget?
Til top Vis fabianbm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fabianbm

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes