Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 13:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Internet på A/V-receiver? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
silastjensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2010
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 05 September 2012 kl. 00:58 | IP-adresse registreret  

Hej kære hifi-mennesker!

Jeg har søgt en brugt receiver i noget tid, da jeg ikke har mange penge at gøre godt med.

Receiveren skal trække et par B&W DM602, LCR6 og nogle M-1 baghøjtalere.

Jeg har fundet et godt tilbud på en Onkyo TX-NR608, men jeg kan se, at den hverken har Ethernet eller WiFi tilslutning.

Nu undrer jeg mig så, hvad skal min A/V-receiver egentlig med internetforbindelse, og er det en fed feature, man absolut skal
have?

Jeg havde under alle omstændigheder tænkt mig at streame musikken fra min computer via Airport Express.

Håber I kan hjælpe!

Mvh. Silas Jensen
Til top Vis silastjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af silastjensen

torbenan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2012
Lokalitet: København
Sendt: 05 September 2012 kl. 06:11 | IP-adresse registreret  

Jeg kan forklare hvad jeg kan bruge internet forbindelse til på min Onkyo TXNR-809. Jeg hører stort set kun musik, der kommer direkte fra Spotify (koster 99 kr. om måneden). Der nogle væsentlige fordele fra for at streame fra egen computer.
- næsten ubegrænset udvalg af musik.
- bedre lydkvalitet
- behøver ikke have en computer tændt for at høre musik

Da jeg købte min receiver, havde jeg ikke forstået, hvor lækker Spotify integrationen er og i dag vil det være mit vigtigste krav, hvis jeg skulle købe nyt.

Desuden kan du streame musik fra andre udbydere og høre tusindvis af radiokanaler. Kan du finde en TX-NR609 til en ok pris, er den værd at gå efter i stedet
Til top Vis torbenan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torbenan

Hevring
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2008
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 September 2012 kl. 06:36 | IP-adresse registreret  

Jeg kan fint forstå Torbenan's begrundelse mht. at der er et kæmpe udvalg, samt at det ikke er nødvendigt med en tændt computer.
MEN hvis lydkvaliteten er bedre via Spotify er det da fordi du har gemt dit musik i en rystende dårlig kvalitet.
Personligt har jeg fravalgt netop Spotify p.gr. af den ringe lyd.
Hvis ikke jeg tager fejl uploader Spotify i 192kb opløsning, hvor en FLAC fil afspilles i 850-1100 kb opløsning.
Det betyder utroligt meget for 3D oplevelsen i et stykke musik, at mikrodetaljerne ikke er barberet væk, fordi det skal komprimeres hårdt ned..

Når dette så er sagt, er Spotify en behagelig tilgang til masser af musik, forvent bare ikke den gode kvalitet!!

Mvh.Henrik
Til top Vis Hevring's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hevring

torbenan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2012
Sendt: 05 September 2012 kl. 08:04 | IP-adresse registreret  

@Hevring
Spotify (Premium, som er den jeg bruger) streamer i 384 kb. Når receiveren er direkte forbundet til Internettet udnyttes den indbyggede DAC. Jeg skal lytte virkelig godt efter for at kunne høre forskel på Spotify og CD.
Til top Vis torbenan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torbenan

jukuluff
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 December 2011
Sendt: 05 September 2012 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Nu er der også den mulighed at købe en separat netværks streamer, så strengt taget behøver ens A/V-receiver ikke at have nogen netværks forbindelse.

Internet radio synes jeg er en fed feature, mens streaming fra computer til anlæg noget bras. Har man en solid musik samling, som dagligt bliver opdateret, så er det kort sagt et helvede at navigere mellem de forskellige albums og playlister, via en smartphone..

Til top Vis jukuluff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jukuluff

silastjensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2010
Lokalitet: Fyn
Sendt: 05 September 2012 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

Tusind tak for svar. Det lyder som om, det er en fed feature at have.

Tænkte på, hvis nu receiveren er tilsluttet hjemmenetværket (enten via Ethernet til routeren eller WiFi), og jeg har min NAS
tilsluttet routeren også, vil jeg så kunne streame de videoer, jeg har liggende på NAS'en, direkte til receiveren?

Med andre ord: Kan NAS'en tilgås fra receiveren?

Mvh. Silas Jensen
Til top Vis silastjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af silastjensen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes