| Forfatter |
|
Mikkel Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 13 September 2012 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
EDIT: Skulle denne tråd være under Surround Sound?
Hej med jer
Jeg er nu kommet frem til at det er på tide at udskifte gulvhøjttalerne med nogle der istedet fylder mindre og kan hænges op på væggen.
De skal buges til musik og skal indgå i mit 5.1 surround ( se evt. her http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=67762&K W=Mikkel )
Prisen har jeg faktisk ikke rigtig tænkt over, men vil gerne købe brugt, hvis det er det der skal til for at få en bedre højttaler for lidt billigere penge. Men vi snakker omkring de 2-3000 pr. stk (for nye - hvis det er realistisk?).
På forhånd tak :)
Mvh
Mikkel
|
| Til top |
|
| |
mmunk Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2012 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 325
|
| Sendt: 14 September 2012 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mikkel Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2012 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mmunk og tak for svar :)
De her Klipsch ser rigtig spændene ud og nok også nogle som kæresten vil kunne acceptere (en vigtig lille detalje)
Men de her http://www.av-connection.dk/?PGr=5237&ML=1890 ser da fornuftige ud og prisen er til at overskue.
Hvad er din erfaing med dem? Kan de bruges både som front-højttalere og til blandet musik?
:)
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 18 September 2012 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
De små Klipsch du linker til har bagudvendt basport. Så den vil ikke fungere, såfremt du hænger dem på en væg. Har du en sub, placeret nogenlunde midt mellem fronterne, kan du evt. kompensere ved at sætte delefrekvensen ned til subben lidt højere end normalt.
|
| Til top |
|
| |
Mikkel Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2012 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
mollecon skrev:
| De små Klipsch du linker til har bagudvendt basport. Så den vil ikke fungere, såfremt du hænger dem på en væg. Har du en sub, placeret nogenlunde midt mellem fronterne, kan du evt. kompensere ved at sætte delefrekvensen ned til subben lidt højere end normalt. |
|
|
Aha - det lagde jeg slet ikke mærke til, så tak for info :)
Min sub bliver placeret i modsatte ende i forhold til TV og front-højttalerne. Så de her højttalere ville slet ikke kunne fungere?
|
| Til top |
|
| |
NitroBlast Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1036
|
| Sendt: 19 September 2012 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du overvejet BX2, som har fremadvendt port, og derfor kan hænges på væggen? Yderst velspillende højttaler. __________________ Mit grej!
WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
|
| Til top |
|
| |
beobrian Branchemedlem

B&O
Bruger siden: 10 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 416
|
| Sendt: 19 September 2012 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
syddk Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 84
|
| Sendt: 19 September 2012 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Hvad med et par Sonus faber Domus Wall? 
De spiller meget behageligt og har en ufattelig flot finish. (Jeg har et par til salg ) Jeg skal nok sætte dem på KSB i løbet af de næste par dage.
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2012 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til surround vil de små Klipsh nok kunne fungere på den måde, men til musikbrug har jeg mine alvorlige tvivl - i hvert fald hvis man er lidt kritisk på det punkt.
|
| Til top |
|
| |
Mikkel Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2012 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle og tak for jere yderst brugbare inputs!
@Beobrian: Jeg må nok tilstå og indrømme at jeg aldrig bliver den stor fan af B&O 
mollecon skrev:
| Til surround vil de små Klipsh nok kunne fungere på den måde, men til musikbrug har jeg mine alvorlige tvivl - i hvert fald hvis man er lidt kritisk på det punkt. |
|
|
NitroBlast henviser til de her http://www.av-connection.dk/?PGr=5748&ML=1857 BX2 som ikke nok med at de er lige efter min smag, de er også til at betale sig fra. Hvordan vil du vurdere dem til musikbrug?
syddk skrev:
|
Hvad med et par Sonus faber Domus Wall?
De spiller meget behageligt og har en ufattelig flot finish. (Jeg har et par til salg ) Jeg skal nok sætte dem på KSB i løbet af de næste par dage.
|
|
|
kan disse bruges til både musik og som fronte i 5.1? Ved godt at alle kan stort set det, men det er vigtigt for mig at de skal være nogenlunde gode til begge ting.
Og hvad er den samlede pris?
|
| Til top |
|
| |
syddk Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 84
|
| Sendt: 20 September 2012 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sonus faber Domus Wall har jeg benyttet i et stereo system med Lyngdorf BW-1 vægsubs. Det fungerede rigtig fint. De er konstrueret til surround, men gjorde det som sagt rigtig fint som fronter også. Desuden kan de monteres som normalt med diskanten øverst i ørehøjde og omvendt ved loftet med diskanten nederst. Man vender blot frontstoffet om. Jeg har dog kun prøvet det første. Der er ret så lækre (typisk Sonus faber) vægbeslag med. Prisen er ca. 3800,- DKK for sættet.
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2012 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Monitor Audioerne virker umiddelbart som et godt bud - osse fordi firmaet har et godt ry når det drejer sig om musik (grundlagt langt før der gik surround i det hele). Men, jeg kender ikke den konkrete model.
|
| Til top |
|
| |
mmunk Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2012 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja man kan ikke bruge de små klipsch (rf-51/41) til fronter. dog er 61 modellen til 4999 paret vold lækkert..
personligt er jeg mere til dem end eks monitor audio :) har ikkke hørt den rædsel til sonus faber og kan bare på designet se det
ikke mig :) __________________ mit anlæg
Mit DIY projekt
hilsen mmunk
|
| Til top |
|
| |
Mikkel Forum Bruger

|
| Sendt: 26 September 2012 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
mmunk skrev:
ja man kan ikke bruge de små klipsch (rf-51/41) til fronter. dog er 61 modellen til 4999 paret vold lækkert..
personligt er jeg mere til dem end eks monitor audio :) har ikkke hørt den rædsel til sonus faber og kan bare på designet se det ikke mig :) |
|
|
Nu skriver du at du mere er til "dem" - hvilke hentyder du til? :)
Og så en anden ting: Når man kigger på en højttalers specifikationer og gør det samme på forstærkerens - er der noget man skal være opmærksom på? (er slet ikke inde i alle de her begreber)
|
| Til top |
|
| |
torbenan Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2012 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 119
|
| Sendt: 26 September 2012 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mmunk Forum Bruger

|
| Sendt: 26 September 2012 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel skrev:
mmunk skrev:
personligt er jeg mere til dem end eks monitor audio :) har ikkke hørt den rædsel til sonus faber og kan bare på designet se det ikke mig :) |
|
|
Nu skriver du at du mere er til "dem" - hvilke hentyder du til? :)
Og så en anden ting: Når man kigger på en højttalers specifikationer og gør det samme på forstærkerens - er der noget man skal være
opmærksom på? (er slet ikke inde i alle de her begreber)
|
|
|
Mene at jeg bedstkan lide klipsch :)
Men altså. En god strømstærk forstærker på 100 watt er fint :) jeg har hørtklipsch rf82 blive holdt i wt jern greb af en 160watt forstærker :) __________________ mit anlæg
Mit DIY projekt
hilsen mmunk
|
| Til top |
|
| |
Mikkel Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Oktober 2012 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er jeg nu der hvor jeg overvejer om min center højttaler også skal udskiftes.
Jeg har en Dali Blue C1000, og her næste måned køber jeg mig de Monitor Audio BX2 som fronter (Jeg har netop købt en Marantz NR1402 reciever).
Monitor Audio har også en centerhøjttaler til en fornuftig pris og med de her specifikationer: Bas/mellemtone 5.5" C-CAM • Diskant 1" C-CAM • Følsomhed 90dB • Bi-wiring Ja • Impedans 8 ohm • Konstruktion 2 vejs
Dali'en har de her specifikationer:
Type: 2 vejs centerhøjttaler Bestykning: 1” diskant, 2 stk. 5” bas / mellemtoner Frekvensområde: 63 – 24.000 Hz Delefrekvens: 3 KHz Følsomhed: 88.5 dB Impedans: 4 ohm
Umiddelbart ud fra de specs., så ville det da være en lille opgradering at gå fra Dali til M.A? Og så er det vel også det bedste at have højttalerne i samme mærke?
På forhånd tak :)
|
| Til top |
|
| |
mmunk Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Oktober 2012 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg havde taget of fundet en center fra bx serien så det passede rent klang mæssigt
__________________ mit anlæg
Mit DIY projekt
hilsen mmunk
|
| Til top |
|
| |