| Forfatter |
|
Benrat Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2012 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 11 December 2012 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer,
Jeg er blevet lidt træt af lyden i mit latterlige Logitech z-5500 setup, og synes nu det er på tide at få at i noget rigtig Hi-FI.
Det skal hovedsaligt bruges til film fra mit mediecenter og musik via Airplay.
Jeg ser en del film, og lytter mest til R&B - Hiphop + House i weekender.
Jeg har fået fortalt at jeg skal gå efter B&W og Denon, og har derfor kigget på Denon AVR-2113 og B&W CM8.. Mit første spørgsmål er om i mener dette vil være det rette setup for mig? Kan receiveren trække de højtalere? Passer det sammen ?
Jeg er åben for forslag, da jeg er ret ny på området . jeg tænker at kigge forbi hifi-klubben på lørdag, men de får sikkert bildt mig en masse ind, så tænkte jeg lige ville høre her først.
Jeg har ikke noget imod brugt, hvis i så bare gerne vil komme med nogen forslag, da jeg er helt blank og ikke ved hvad jeg skal kigge efter.
Jeg har ikke rigtig noget fast budget, da jeg havde planer om at købe et par dele ad gangen.
På forhånd tak.
|
| Til top |
|
| |
98oktan Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 11 December 2012 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
denon og b&w er en udemærket kombi ,du vil dog komme til at mangle bund til din musiksmag ! min erfaring siger at forstærkeren skal koste det samme som højtalerne og du vil lade en 4000kr forstærker drive 12.000kr fronter højtalere + center + bag 
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 11 December 2012 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Velkommen til forummet :)
Jeg vil foreslå dig at springe over Hifi-klubben og kigge forbi nogle af de mange andre rigtigt spændende hifi-butikker der er i
Kbh.
Se evt. følgende tråd:
Højttaler-jagt i Kbh.
Der er så mange spændende produkter på markedet. Køb en stor brugt Onkyo surroundforstærker af nyere dato, og tag den
med til de forskellige forhandlere, og lyt lyt lyt.
Med den musiksmag du har, er CM8 næppe det rigtige valg (lav følsomhed, og ingen dyb bas). Der er mange rigtig gode bud
for 12000kr sættet.
God jagt.
|
| Til top |
|
| |
Benrat Forum Bruger

|
| Sendt: 11 December 2012 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahh ja det giver mening - har du evt andre forslag ? :)
|
| Til top |
|
| |
Benrat Forum Bruger

|
| Sendt: 11 December 2012 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
rskriver skrev:
Velkommen til forummet :)
Jeg vil foreslå dig at springe over Hifi-klubben og kigge forbi nogle af de mange andre rigtigt spændende hifi-butikker der er i
Kbh.
Se evt. følgende tråd:
Højttaler-jagt i Kbh.
Der er så mange spændende produkter på markedet. Køb en stor brugt Onkyo surroundforstærker af nyere dato, og tag den
med til de forskellige forhandlere, og lyt lyt lyt.
Med den musiksmag du har, er CM8 næppe det rigtige valg (lav følsomhed, og ingen dyb bas). Der er mange rigtig gode bud
for 12000kr sættet.
God jagt.
|
|
|
Der kan du bare se - jeg er ret blank :) Kan du evt. anbefale mig et andet setup som ville passe bedre til mig ? Tak for linket, jeg går på jagt i weekenden :)
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

|
| Sendt: 11 December 2012 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er svært at give dig et præcist setup der ville være bedre for DIG. Det er dine ører der skal bestemme hvad DU synes
der
lyder godt :)
Hvis jeg var i dit sted, ville jeg besøge de hifi-forretninger i den tråd jeg linkede, du synes har nogle spændende produkter.
Tag
ud til hver af dem, og forklar din situation og se hvad i finder ud af. Mon ikke du kan få lov at demo alle stederne? :) Tag en
skive eller to af dit yndlingsmusik, og så bare ud og find det helt rigtige for dig.
Edit:
Personligt er jeg glad for XTZ, som jeg synes giver rigtig meget valuta for pengene. Dans TV & Hifi-center forhandler XTZ.
XTZ 99.36
XTZ 12.16
Top-anmeldt overalt.
|
| Til top |
|
| |
Benrat Forum Bruger

|
| Sendt: 11 December 2012 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan sagtens følge dig, det vil jeg også gøre her i weekenden, men det var mere om der var nogen mærke jeg skulle holde mig fra, eller om der var nogen der er bedre end andre :)
|
| Til top |
|
| |
Darwin Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 11 December 2012 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Benrat skrev:
Hej med jer,
Jeg er blevet lidt træt af lyden i mit latterlige Logitech z-5500 setup, og synes nu det er på tide at få at i noget rigtig Hi-FI.
Det skal hovedsaligt bruges til film fra mit mediecenter og musik via Airplay.
Jeg ser en del film, og lytter mest til R&B - Hiphop + House i weekender.
Jeg har fået fortalt at jeg skal gå efter B&W og Denon, og har derfor kigget på Denon AVR-2113 og B&W CM8.. Mit første spørgsmål er om i mener dette vil være det rette setup for mig? Kan receiveren trække de højtalere? Passer det sammen ?
Jeg er åben for forslag, da jeg er ret ny på området . jeg tænker at kigge forbi hifi-klubben på lørdag, men de får sikkert bildt mig en masse ind, så tænkte jeg lige ville høre her først.
Jeg har ikke noget imod brugt, hvis i så bare gerne vil komme med nogen forslag, da jeg er helt blank og ikke ved hvad jeg skal kigge efter.
Jeg har ikke rigtig noget fast budget, da jeg havde planer om at købe et par dele ad gangen.
På forhånd tak.
Du skal også en tur forbi Primare SPA .... og nogle System Audio Højttaler de spiller både godt i 5.1 men vigtigst de er kanon i Stereo i din prisklasse vælger du en mindre front så er det ingen skade til med en sub
Onkyo reciver og SA spiller mere en godt sammen og det er nok nemmer at finde en billig Onkyo men du får mere power ud af primare
Nu du bor i København så er KT radio et besøg værd de er gode til at råde uden købs pres
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
morten8620 Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 223
|
| Sendt: 11 December 2012 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
sirhish Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 Januar 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 545
|
| Sendt: 11 December 2012 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et godt råd, det er ikke altid du får samme lyd hjemme hos dig selv som i butikken... Det bedste er hvis du kan få det på prøve, det går de fleste
seriøse forhandler med til...
|
| Til top |
|
| |
Darwin Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 11 December 2012 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo jeg kommer lige med en ting mere
Svirresønnen gik som dig fra noget billigt til onkyo i den billige ende et par SA1550 som by amp for kontrolen skyld og fandt en brugt MK Sub den er både hurtig og musikalsk
han bruger også noget Appel til streamings både film og musik delen og sin ps3 som afspiller det hele er så sat op med rum korriktion men spiller op til fest i stuen som er 5x5 meter og højt til loftet og der er bare ros fra alle venneren de har ikke har oplevet hvordan musik på et godt setup kan lyde selv fra noget rimligt
så er du både til musik men også film og gerne vil havde de effekter med så synes jeg du skal starte ud med en god recivere så kan du siden bygge ud med center og bag HT men du kommer rigtig langt med front HT
|
| Til top |
|
| |
Benrat Forum Bruger

|
| Sendt: 12 December 2012 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt med alle de svar der kommer :) Jeg tager det med når jeg går på jagt i weekenden.
Kan i evt. anbefale en god Onkyo Receiver ? det virker som det er det jeg skal gå efter..
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

|
| Sendt: 12 December 2012 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er i hvert fald min personlige erfaring at Onkyo og Yamaha er de mærker inden for surroundforstærkere der i tiden gør sig
bedst til prisen.
En god Onkyo reciever, er vel dem allesammen. Men jo flere penge du smider i den, jo mere får du. Mit bud er at sørge for ikke
at købe en for lille af slagsen, da du så går glip af vigtige features. En 600-serie eller højere vil jeg anbefale, men selvfølgelig
gerne større da der er mere power i.
Brugtmarkedet bugner med surround-forstærkere, og især nu synes jeg der er mange gode bud pga. 3D. Derfor er der folk der
opgraderer deres surroundforstærkere der trods alt stadig understøtter det HDMI 1.3a, men bare mangler 3D (som jeg
personligt aldrig ville få brugt).
Onkyo 609
|
| Til top |
|
| |
Benrat Forum Bruger

|
| Sendt: 12 December 2012 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror egentlig jeg helst vil have en ny surround forstærker, medmindre der er vildt meget at spare ved at købe brugt.
Jeg kan se KT radio fører Onkyo, så der går jeg lige ned på lørdag.. Kender du TX-NR616? Er det den nye model af den du har sendt et link til ? TX-NR709 ser også ret lækker ud.. den kunne jeg godt finde på at købe :)
Vil det så sige at flertallet herinde mener at Onkyo er langt bedre en Denon eller ? Alle mine venner mener jo Denon er det bedste.. mere derfor jeg spørger :)
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

|
| Sendt: 12 December 2012 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
6xx, 7xx, 8xx osv er størrelsen på modellen. men x07 x08 x09 x10 osv er hvor ny den er.
Nej flertallet vil nok ikke. Det er kun min personlige holdning. Denon får også gode anmeldelser, men synes ofte de er
underdimensioneret i forhold til hvad de lover rent power-mæssigt. Har ikke tjekket om det er tilfældet ved deres nyeste
modeller.
Selv er jeg Marantz mand pga. deres evne til at formidle musik i stereo, så det er bestemt en smagsag
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

|
| Sendt: 12 December 2012 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yamaha, Denon og Onkyo er nok de mest udbredte mærker indenfor surroundforstærkere.
Her et link til de mest interessante på markedet lige nu, hvis du alligevel agter at købe fra ny:
Idealo.de
De topanmeldte hos lydogbilde kan måske også hjælpe dig til at danne et billede af hvad der er interessant for dig:
Surroundforstærkere
|
| Til top |
|
| |
strecker Udelukket fra forum

Permanent
Bruger siden: 14 Januar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 552
|
| Sendt: 12 December 2012 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis du vil lytte til en af de store Onkyo receivere ( 5008 ) så har jeg et setup stående på Amager ved DR byen..
det er Onkyos topmodel i 2010, og den er bestemt ikke underdimensioneret med sin 1500 Watt Toroidale strømforsyning 
du er meget velkommen til en demo herhjemme.
|
| Til top |
|
| |
Benrat Forum Bruger

|
| Sendt: 12 December 2012 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak - det var pænt af dig! det kan godt være jeg godt lige vil tage i mod det tilbud - Så tager jeg lige en kasse øl eller sodavand med :) jeg vender lige tilbage efter jeg har været rundt til diverse butikker i weekenden.
Jeg sidder lige nu og Googler de forskellige Onkyo modeller, på diverse foras skriver de at Onkyo har haft en del problemer men at du dog får mest for pengene her, og at Denon er de meste stabile receivere, da Onkyo går nemt i stykker - har det noget hold på sig ?
Kilde: http://www.avsforum.com/t/1417244/denon-vs-onkyo-2012-range
"Onkyo has always been the best bang for the buck receiver. Unfortunately is also has been the most troublesome and unreliable receiver also. I was previously going to get the TX-NR709 until I found about all of it's issues. Then I was going to get the TX-NR609 because it was free of the 709/809 troubles, BUT had it's own troubles. I cancelled both orders. Bought a Yamaha RX-A710 and had HDMI handshake troubles and HDCP problems with my Motorola HD DVR. Upgraded to the Denon AVR-2312ci and am in heaven. Denon does have the lowest amount of connections out of the big 3 (Yamaha, Denon, and Onkyo), but they are more reliable. I've have bought 6 Yamaha receivers ( 3 have been bad out of the box) and now on my my second Denon (previously had an AVR-3803) and Denon is a the best IMO for reliability and operating as it 'should'. I had one Onkyo years ago when DD 5.1 came to market. Onkyo designed the receiver incorrectly by not offering a bass/subwoofer option to direct any bass from the surround speakers to the main speakers (when a subwoofer wasn't used or one was integrated into the main speakers). So I had to take it back because it wouldn't play well with my deep extending main speakers. A design flaw for sure. I have never trusted Onkyos designs after that but gave them the benefit of the doubt only to be disappointed, even with last years and this years offerings. I recommend against Onkyo now due to their frequent functional troubles.
Onkyo does offer the best features and connctions for the money, but last years *09 series was the best anywhere! To bad they always had problems. The 709 had features and connection comparable to other makers receivers at $2000.
BTW, the TX-NR616 is MUCH cheaper than the Denon AVR-2113ci by a good $170.
I don't care for these newer receivers as some offer no recording outputs or some don't even offer enough analog connections for my system. They are not compatible and not robust enough. Also the 2012 year from both makers have so many take aways compared to last years models and cost so much more. I wouldn't consider a 2012 model at all, they are a rip off. That's why I bought the AVR-2312ci. If you want a 2012 model, get a Yamaha. They are the only maker that actually has added features while taking none away compared to their 2011 models. They are the model to buy right now based on connections and features alone."
|
| Til top |
|
| |
strecker Udelukket fra forum

Permanent
Bruger siden: 14 Januar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 552
|
| Sendt: 12 December 2012 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kører med min 3. Onkyo receiver, og har aldrig oplevet problemer, har dog også kun kørt med de største modeller...
|
| Til top |
|
| |
Benrat Forum Bruger

|
| Sendt: 12 December 2012 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg skulle hoppe på Onkyo, ville det nok være 6,7 eller 8 serien. antages de som de billige udgaver ?
|
| Til top |
|
| |