| Forfatter |
|
Chriss Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 672
|
| Sendt: 21 December 2012 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg overvejer at opgradere mine baghøjtalere. Skal senere have 7.1 med 4 stk. baghøjtalere, men har ikke mulighed for det, der hvor vi bor nu. Så starter derfor med at opgradere mine nuværende Dali Ikon On-Wall, som jeg ellers er meget tilfreds med. Jeg overvejer ligenu Dali Ikon 6 mk I, da de er billige (4000-5000,- kr. brugt), har baskanal foran og ikke er alt for tunge. De vil skulle hænges op på væggen (evt. hylde konstruktion) med diskanten i 180 cm højde.
Det eneste jeg selv bekymre mig om er, om det er en god ide, at hænge dem på væggen? Deres baskanal sidder foran, hvorfor de bedre kan være tæt på bagvæggen. Men at have dem helt opad vægge kan måske alligevel give for meget bullerbas?
Hvad tænker I om et sæt Dali Ikon 6 mk I, som baghøjtalere hængende på væggen?

Vil skulle sidde med diskant i samme højde som mine Dali Ikon On-Wall... __________________ Stereo: Verity, Avalon & Pass
Bio: Avalon & Velodyne
|
| Til top |
|
| |
JBLPro Udelukket fra forum

Tak og farvel!
Bruger siden: 25 April 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 726
|
| Sendt: 21 December 2012 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
At det vil være ekstremt grimt, er du nok klar over, så det vil jeg ikke kommentere :)
Jeg er selv fan af overkill og ville også gerne have større bagkanaler, men jeg tror det vil blive meget svært at få
integreret ordentligt. Mellemtonen kommer jo en del under de 180cm og vil komme tættere på øret. De er også
dybere end dine nuværende, som måske også kan være et problem for dem der sidder yderligt i sofaen.
Så mit råd: Don't :) Kan se i din signatur du nævner B&W 800-serien. En klogere opgradering i mine øjne ville være
800-seriens on-wall højttaler. Kan ikke huske hvad den hedder dog.
|
| Til top |
|
| |
Søren77 Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2010 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 147
|
| Sendt: 21 December 2012 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne også overveje at købe et par 800D´ere som fronter og så hænge dine 802D´ere op i stedet. Det vil da for alvor give
mening
Spøg til side - hvis du gerne vil blive i Dali i bagkanalerne, kan jeg anbefale Mentor LCR i stedet. De fås brugt lige omkring
overkanten af dit budget og er en dedikeret væghøjttaler, der dels er væsentligt bedre end Ikon; dels faktisk netop er
beregnet til at hænge på væggen og blot skrues op.
Men igen: Hvorfor ikke overveje en B&W løsning, når det er dét, du har foran. Det behøver jo ikke at være 805D´ere, før du
vil opleve det som noget nyt og bedre.
|
| Til top |
|
| |
Chriss Forum Bruger

|
| Sendt: 23 December 2012 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
JBLPro skrev:
At det vil være ekstremt grimt, er du nok klar over, så det vil jeg ikke kommentere :)
Jeg er selv fan af overkill og ville også gerne have større bagkanaler, men jeg tror det vil blive meget svært at få integreret ordentligt. Mellemtonen kommer jo en del under de 180cm og vil komme tættere på øret. De er også dybere end dine nuværende, som måske også kan være et problem for dem der sidder yderligt i sofaen.
Så mit råd: Don't :) Kan se i din signatur du nævner B&W 800-serien. En klogere opgradering i mine øjne ville være 800-seriens on-wall højttaler. Kan ikke huske hvad den hedder dog. |
|
|
Takker for input 
B&W er desværre holdt op med at lave on-wall højtalere i høj kvalitet. Man kan kun få B&W DS3, som hører til 600-serien. Var ned i HiFi Klubben på Åboulevarden og de ville ikke anbefale mig den. Overvejer også B&W 805, men tænker at de udover at være ret dyre (specielt hvis der skal 4 stk op), måske er lidt overkill som baghøjtalere.
En mulighed er måske nogle af de tidligere B&W surround on-wall modeller, hvis jeg kan finde dem brugt?
En af grundene til at jeg tænker Dali Ikon 6 mk I, er at jeg gerne vil have mere dynamik og bund i mine side/baghøjtalere. Derfor tror jeg måske, at en fuldrange højtaler vil være det rette valg? __________________ Stereo: Verity, Avalon & Pass
|
| Til top |
|
| |
Chriss Forum Bruger

|
| Sendt: 23 December 2012 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søren77 skrev:
Du kunne også overveje at købe et par 800D´ere som fronter og så hænge dine 802D´ere op i stedet. Det vil da for alvor give mening
Spøg til side - hvis du gerne vil blive i Dali i bagkanalerne, kan jeg anbefale Mentor LCR i stedet. De fås brugt lige omkring overkanten af dit budget og er en dedikeret væghøjttaler, der dels er væsentligt bedre end Ikon; dels faktisk netop er beregnet til at hænge på væggen og blot skrues op.
Men igen: Hvorfor ikke overveje en B&W løsning, når det er dét, du har foran. Det behøver jo ikke at være 805D´ere, før du vil opleve det som noget nyt og bedre. |
|
|
Takker for input 
Jeg har selv haft Mentor 6 og Menter Vokal, hvorfor jeg havde tænkt på Dali Mentor LCR. Blev dog meget overrasket, da jeg kom ned i HiFi klubben og så den - den er jo lille bitte. Der er godt nok ikke meget volume i den. Jeg har ikke haft tid til at lytte til den endnu, hvorfor jeg ikke vil afvise den. Det er dog ofte min erfaring, at større højtalere bare giver mere krop og fylde i lyden.
Som jeg skrev tidligere, så synes jeg at Dali Ikon on-wall gør det rigtig godt, men tænker at jeg måske kan få mere krop, dynamik og bund i lyden med et sæt Dali Ikon 6?
Synes ikke, at B&W har særlig meget at byde på i forhold til baghøjtalere for tiden.
Andre kommentarer og forslag til løsning modtages meget gerne... __________________ Stereo: Verity, Avalon & Pass
|
| Til top |
|
| |
Chriss Forum Bruger

|
| Sendt: 23 December 2012 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

Tak og farvel!
|
| Sendt: 23 December 2012 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad bruger du af EQ?
|
| Til top |
|
| |
Chriss Forum Bruger

|
| Sendt: 23 December 2012 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min Onkyo PR-SC5509 har Audyssey MultEQ® XT32. Som skrevet så fejler lyden ikke noget. Det er bare et spørgsmål om det kan bliver endnu bedre 
Min ven bruger Dali Concept 10, som side højtalere. Det lyder super, men han skal heller ikke have dem hængende på væggen  __________________ Stereo: Verity, Avalon & Pass
|
| Til top |
|
| |

Tak og farvel!
|
| Sendt: 23 December 2012 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit EQ spørgsmål var blot myntet på det enorme boost Dali'erne vil få ved at montere dem direkte på væggen. Skal ikke kunne
sige om Audyssey kan styre det.
Mit råd ville nok være at vente på B&W on-walls kommer til salg. (Og er enig i, at du skal holde dig fra DS3'erne)
|
| Til top |
|
| |