Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 19:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Indretning af lydsystem? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dennism
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 25 December 2012 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

Vi er i løbet af efteråret flyttet ind i en nyt hus, hvor vi har fået denne indretning i TV-afdelingen:

Vi har pt. et ca. 8 år gammelt 5.1 Panasonic hjemmebioanlæg, som jeg egentligt har været meget tilfreds med. Jeg har tanker om at udskifte dette i
den nærmeste fremtid, så har endnu ikke hængt mine ca. 20 cm høje baghøjtalere op på væggen på hver side af døren.

Hvilken type system vil I anbefaler til denne indretning, hvis jeg skal købe noget nyt? Der vil jo uanset hvad, blive nogle ledninger, som skal skjules
på bedste vis. Jeg er lidt i tvivl, om to store baghøjtalere vil være upassende på hver side af døren og samtidig skal der så trækkes ledning til
strøm/lyd over døren, da stikkontakten er bagved sofaen.

Jeg håber at høre fra nogen der har (eller kender nogen) en indretning i samme stil, som kan give et godt bud på, hvordan man bedst indretter sin lyd
til dette.

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 25 December 2012 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Noget der ville passe pænt ind i jeres indretning, er System Audio's Saxo. Det vil I kunne finde plads til og er hvide.

dennism
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 December 2012 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
Noget der ville passe pænt ind i jeres indretning, er System Audio's Saxo. Det vil I kunne finde plads til og
er hvide.

Mange tak for dit svar! Så vil du hænge dem op på bagvæggen? Hvordan vil man så pænt kunne skjule ledninger m.m.?

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 25 December 2012 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

dennism skrev:
allanowich skrev:
Noget der ville passe pænt ind i jeres indretning, er System Audio's Saxo. Det vil I kunne finde plads til og
er hvide.

Mange tak for dit svar! Så vil du hænge dem op på bagvæggen? Hvordan vil man så pænt kunne skjule ledninger m.m.?
Jo, mon ikke du kan finde kabler med hvid isolering, som ikke ses på væggen særligt tydeligt.

Anker E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 25 December 2012 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

dennism skrev:
Hvordan vil man så pænt kunne skjule ledninger m.m.?

Afhængigt af smag og behag, samt hvor meget arbejde du er villig til at lægge i det, er der (mindst) 3 muligheder mere:

Den lette: Du kan montere en kabelbakke til at skjule kablerne i. De findes i mange størrelser der kan monteres enten med skruer eller dobbeltklæbende
tape, afhængigt af hvor mange/tykke kabler de skal kunne rumme. Købes i ethvert byggemarked.

Den lidt mere avancerede: Kabelbakker fås også i udgaver der samtidig udgør det for fodlister/paneler. De ser ud som de fodlister paneler du har nu, men
kan klikkes op i toppen, så kabler kan lægges ned i dem. Har ikke et konkret bud på hvor de købes da det er en del år siden jeg sidste havde behov for at
undersøge markedet. Men start med at spørge i et byggemarked, eller evt. hos en elinstallatør hvis du er interesseret i denne løsning.

Den arbejdskrævende: Kablerne kan lægges ind i væggen. Opgaven afhænger naturligvis af hvilket materiale væggen er lavet af. Er det mur, skal der fræses
en kabelrille, der efterfølgende pudses op uden på kabelrøret. Er det gips, skal der laves ind- og udgangshuller, og afhængigt af materiale og konstruktion
på skelettet, skal der evt. laves gennemføringer heri. Hel eller delvis kabelføring under gulv eller over loft er i nogle tilfælde enklere at udføre pænt.

Glædelig jul. Anker
Til top Vis Anker E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anker E

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes