| Forfatter |
|
oakman Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 21 Marts 2013 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle!
Har i nogen tid tygget på ideen om at opgradere min snurre-rundt reciever, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af om det er det værd.
Nuværende setup:
Reciever: Denon 2808 + Lyngdorf 2175 effektblok. front: Dali Helicon 300 MK1 center: Dali Mentor LCR rear: Dali R1000 Sub: Monitor Audio R370HD Bluray: Denon 2500BT
Min overvejelse er at udskifte 2808 OG 2175'en ud med en Denon 3313. Både for at få opgradering af lyd og billedkredsløb, men osse fordi jeg med 3313eren måske kunne trække Heliconerne uden en effektblok.
Kan formentlig få en ok pris for lyngdorfen, så opgraderingen til 3313 ville ikke blive så dyr.
Mine bekymringer er dog:
Kan 3313eren alene trække Heliconerne uden at tabe pusten? Det synes jeg ikke 2808eren kunne, derfor effektblokken.
Får jeg nok løft i lyd og billedprocessing ved at opgradere? er lidt ligeglad med Airplay, Spotify mv.
Ville det her bare ende i en opgradering for opgraderingens skyld? - endda med risiko for at den nye denon ikke har power nok til heliconerne?
Hvad siger I herinde?
på forhånd tak for hjælpen
__________________ VH oakman
Se mit 4.1 setup her
|
| Til top |
|
| |
strecker Udelukket fra forum

Permanent
Bruger siden: 14 Januar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 552
|
| Sendt: 21 Marts 2013 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis du vil have et væsentligt løft i lyden syns jeg du skal gå efter noget med Audyssey XT32 kalibrering..
det er en verden til forskel fra det Audyssey Multi EQ der er i din og i denon 3313..
|
| Til top |
|
| |
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1612
|
| Sendt: 26 Marts 2013 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Onkyo TX-NR 818 er billigste løsning med XT32. Har lige købt én, bestilt fra tyskland. 6000kr leveret.
Og vil mene at 3313 IKKE kan trække Helicon bedre på regulær kraft. Der SKAL IMO en effekt på eller en stereo forstærker med bypass funktion på,
før end det lyder godt, når vi er oppe i den kvalitet.
Når XT32 er kørt igennem VIL du opleve en mærkbar forskel i lydkvalitet også.
|
| Til top |
|
| |
Fusio Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Juli 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 46
|
| Sendt: 26 Marts 2013 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det jo ikke alle der kan lide XT32, langt fra faktisk.
Det bliver da besværligt når du skal sende din Onkyo tilbage til Tyskland når du skal have den lavet.
|
| Til top |
|
| |
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
|
| Sendt: 26 Marts 2013 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fusio skrev:
Nu er det jo ikke alle der kan lide XT32, langt fra faktisk.Det bliver da besværligt når du skal sende din Onkyo tilbage til Tyskland når
du skal have den lavet.
|
|
|
Det kan vel sagtens tænkes at ikke alle kan lide XT32! Men efter alt at dømme, må XT32 være nr. 1, da de fleste vel søger mod den bedste
surround oplevelse og der ER XT32 blandt de bedste.
Ved ikke helt Fusio... Men fornemmer altså lidt indebrændthed hos dig?
Men for
At svare på dit spørgsmål: det har været med i overvejelsen. Men satser ikke på den brænder af sådan lige, det handler bla. Også om at tage sine
forholdsregler. Specielt når man har med maskiner at gøre, der kan blive varme. Sund fornuft kaldes det bla. Og 1500kr sparet er da også en slags
penge, ikke?
|
| Til top |
|
| |
aprox Udelukket fra forum

Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB
Bruger siden: 12 April 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 26 Marts 2013 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej jeg ville hvis du gerne vil have power i surround kigge efter noget andet end denon de har ik nok power har selv haft denon avr 3808a samt 4311 i et dali helicon setup med helicon 400 som fronter det blev først ok med seperat effektrin til begge højtalerne. så jeg ville beholde din lyngdorf eller kigge på anthem surround recievere feks mrx 300 eller bedre 500 eller 700 modellen de er efter min mening klart dem der laver de recievere der spiller bedst i stereo og har deres eget bud på rumkorrektion som fungere til ug med kryds og det hele  , audessey har jeg kun dårlige erfaringer med jeg plejer altid at tage det fra da jeg havde snurre rundt eller kunne yamaha også være et alternativ
|
| Til top |
|
| |
grymok Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2013 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 04 April 2013 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som Aprox er inde på, så vil en Anthem ikke være nogen dårlig løsning :)
Hvis du kan undvære alt det airplay, net radio og lignende i din receiver, så haps en Anthem 300 :).
Og hvis den ike kan følge med i power, så smid en effekt blok på.
Hvis du så vil have noget netradio så kan det altid købes ved siden af :).
Har selv lige haft både Anthem 300, Onkyo 818 og marantz Sr7007 på prøve. Der dominerede Anthem 300.
Marantz minder meget om min nuværende denon 1912, mens onkyo 818 er rimelig indviket i menuen, og generalt bare ikke er
logisk på nogen måder. Så den opgav jeg efter meget meget kort tid :)
|
| Til top |
|
| |
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
|
| Sendt: 04 April 2013 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
grymok skrev:
Som Aprox er inde på, så vil en Anthem ikke være nogen dårlig løsning :)
Hvis du kan undvære alt det airplay, net radio og lignende i din receiver, så haps en Anthem 300 :).
Og hvis den ike kan følge med i power, så smid en effekt blok på.
Hvis du så vil have noget netradio så kan det altid købes ved siden af :).
Har selv lige haft både Anthem 300, Onkyo 818 og marantz Sr7007 på prøve. Der dominerede Anthem 300.
Marantz minder meget om min nuværende denon 1912, mens onkyo 818 er rimelig indviket i menuen, og generalt bare ikke er
logisk på nogen måder. Så den opgav jeg efter meget meget kort tid :) |
|
|
Er sikker på Anthem også er godt, samt Marantz. Og giver dig ret i 818 er lidt tricky i starten. Dog hvis man er vedholden i en uges tid, så begynder
det at give mening, stille og roligt.
|
| Til top |
|
| |