Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 20:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Denon avr 3313 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dyla_One
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 26 Marts 2013 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Jeg har anskaffet mig en Denon AVR 3313 og er meget glad for den. Jeg har tilsluttet den til dali 18 i front, og noget ældre små jamo 40 i bagkanaler, eltax sub og en ukendt center... kort sagt - jeg trænger til nyt højttaler system, specielt da recieveren slår hurtigt fra ved alm stereo lytning ( det gjorde min gamle Onkyo også-gætter på fejl i dali 18).

Hvad har i af gode forslag til et nyt system? Jeg er meget glad for at lytte til musik og ser mange film.. så noget allround?

på forhånd tak

Til top Vis Dyla_One's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dyla_One

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Sendt: 26 Marts 2013 kl. 00:24 | IP-adresse registreret  

Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

Dyla_One
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2013 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

Tak for input

Jeg var dog i klubben i dag og lytte til http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/systemer/dali_ ikon-6-mk2-51_hojttalersystem_sysdali02.htm og var ikke synderlig imponeret... Det kan skyldes at jeg mødte uforberedt op og ikke havde min egen musik med... men alligevel.. jeg forventede at blive "lagt ned" men i stedet stod jeg tilbage med en følelse af tønde bulder og manglende overbevisning.. må virkelig have været dårlige brændte skiver han kom med som demo derinde.. Jeg må prøve igen med egne skiver..

Men nogen som har andre forslag end Dali? 

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2013 kl. 00:51 | IP-adresse registreret  

Man kan ikke danne sig et indtryk af nogen højtaler på kun 5-10 min

Whathifi Dali Zensor 5.1

Whathifi

Dyla_One
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2013 kl. 08:57 | IP-adresse registreret  

Nej Gasolin. Det kan man ikke.
Men jeg kan sige dig så meget at jeg ikke nåede til at lytte til dem i hifiklubben, da manden ganske enkelt sagde at han ikke havde noget bedre at byde på, eftersom han ikke kunne få mig overbevist om at ikon 6 var godt...
Jeg sidder lige nu og lytter til mine gamle Dali 18 og syntes de spiller fantastisk i forhold til hvad han kunne præsentere mig for i hifiklubben. Jeg kunne dog godt tænke mig et nyt komplet system i samme klasse eller lidt over. Det tror jeg ikke ikke Dali Zensor lever helt op til. Men tak for dit svar, jeg vil prøve at lytte til dem når jeg skal ud og lure igen.

Andre forslag?

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2013 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 26 Marts 2013 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Dyla_One skrev:
Men jeg kan sige dig så meget at jeg ikke nåede til at lytte til dem i hifiklubben, da manden ganske enkelt sagde at han ikke havde noget bedre at byde på, eftersom han ikke kunne få mig overbevist om at ikon 6 var godt...
Jeg sidder lige nu og lytter til mine gamle Dali 18 og syntes de spiller fantastisk i forhold til hvad han kunne præsentere mig for i hifiklubben. Jeg kunne dog godt tænke mig et nyt komplet system i samme klasse eller lidt over. Det tror jeg ikke ikke Dali Zensor lever helt op til. Men tak for dit svar, jeg vil prøve at lytte til dem når jeg skal ud og lure igen.

Andre forslag?

Tankevækkende, især når man tænker på at en Ikon 6 banker en Dali 18 på samtlige discipliner målt på dynamik, opløsning og hurtighed. Dali 18 er en fin højttaler, men tingene har ikke stået stille i de mange år, der er gået.

Det er svært at sige hvad der har spillet ind under den demo du har fået, men en Ikon-bio sat rigtigt op kan sagtens levere varen og spiller både stort, dynamisk og med et godt lydtryk.

Måske du skulle lave en anden strategi og låne dem med hjem og høre dem i egen stue istedet. Det er nu engang noget andet end at høre det i en butik eller generelt bare andre steder end hjemme. Jeg siger ikke at det vil ændre din mening, men den beskrivelse/oplevelse du har givet videre, er helt sikkert ikke sådan jeg selv og mange andre oplever Ikon-serien.

Jeg finder det også underligt at han skulle have sagt at han ikke kan finde bedre, hvis du ikke kan lide Ikon. Der er jo masser af andre muligheder, så mon ikke at i fra start er gået lidt skævt af hinanden?

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2013 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Der er 14 dages returret i hifiklubben

madmax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Oktober 2008
Sendt: 26 Marts 2013 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Jeg har Dali 18 mkII og Dali Ikon 5 , Ikon spiller forygende , man skal bare være opmærksom på hvad man sætter bagved dem da de er meget afslørende.Ved analog lyd spiller Ikon super , bruger dem sammen med en Goldring GR 1 , samt 1006 og en Nad Riaa og Onkyo 805 .

Dali 18 skal have en ordentlig forstærker , ellers lyder de tamme og lukkede , ikon behøver det store kræftværk for at lyde rigtige.

madmax
Til top Vis madmax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madmax

rotelman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2008
Sendt: 26 Marts 2013 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Jeg vil også sige at Dali Ikon 6 er god især i toppen... men dens basser er jo kun 6½" mod Dali 18 2 stk 8"... så den mangler sikkert en del detaljer i bassen.
Til top Vis rotelman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rotelman

Dyla_One
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2013 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Dyla_One skrev:

Andre forslag?

Tankevækkende, især når man tænker på at en Ikon 6 banker en Dali 18 på samtlige discipliner målt på dynamik, opløsning og hurtighed. Dali 18 er en fin højttaler, men tingene har ikke stået stille i de mange år, der er gået.

Det er svært at sige hvad der har spillet ind under den demo du har fået, men en Ikon-bio sat rigtigt op kan sagtens levere varen og spiller både stort, dynamisk og med et godt lydtryk.

Måske du skulle lave en anden strategi og låne dem med hjem og høre dem i egen stue istedet. Det er nu engang noget andet end at høre det i en butik eller generelt bare andre steder end hjemme. Jeg siger ikke at det vil ændre din mening, men den beskrivelse/oplevelse du har givet videre, er helt sikkert ikke sådan jeg selv og mange andre oplever Ikon-serien.

Jeg finder det også underligt at han skulle have sagt at han ikke kan finde bedre, hvis du ikke kan lide Ikon. Der er jo masser af andre muligheder, så mon ikke at i fra start er gået lidt skævt af hinanden?

Tak for dit svar

Jeg må sige at jeg blev skuffet derinde over demoen. Men det kan være flere parametre, dårlige skiver, forkert opsætning af den denon reciever han brugte osv... jeg har højst sandsynligt været uheldig og vil give dem en chance til, denne gang med mine egne skiver og så stille spørgsmålstegn til opsætningen i recieveren.

Grunden til han ike havde noget meget bedre at byde på er at han også skulle kunne stå indenfor at min Denon AVR 3313 skal kunne trække de nye højttalere. Han havde noget forskelligt B&W stående i demorummet også, men han fortalte at de er mere strømkrævende og derfor vil min reciever knække...

Det bedste vil naturligvis være at høre dem hjemme. Det vil jeg gøre under alle omstændigheder, da det er mange penge for mig at bruge på lyd

Dyla_One
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2013 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

madmax skrev:
Jeg har Dali 18 mkII og Dali Ikon 5 , Ikon spiller forygende , man skal bare være opmærksom på hvad man sætter bagved dem da de er meget afslørende.Ved analog lyd spiller Ikon super , bruger dem sammen med en Goldring GR 1 , samt 1006 og en Nad Riaa og Onkyo 805 .

Dali 18 skal have en ordentlig forstærker , ellers lyder de tamme og lukkede , ikon behøver det store kræftværk for at lyde rigtige.

madmax

Er jeg bagud på forstærker med min Denon 3313 så ? Dens spec siger 7x125 watt i 8 ohm..

Dyla_One
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2013 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

rotelman skrev:
Jeg vil også sige at Dali Ikon 6 er god især i toppen... men dens basser er jo kun 6½" mod Dali 18 2 stk 8"... så den mangler sikkert en del detaljer i bassen.

Det var lidt det jeg oplevede... lidt som at være forkølet og "mangle" detaljer.. Jeg synes bassen virkede lidt "mudret" Jeg havde i hvert fald forventet mere. Også selvom han tilsluttede en sub. Bånddiskanten er dog glimrende.

Dyla_One
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2013 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

gasolin skrev:
Jamo THX

Ser spændende ud... Ved du om det er muligt at få en demo et eller andet sted på Sjælland?

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2013 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Dyla_One skrev:

gasolin skrev:
Jamo THX
Ser spændende ud... Ved
du om det er muligt at få en demo et eller andet sted på Sjælland?

Tror ikke de har dem på fyn og da der kun er 2 av connection gir det sig selv

madmax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Oktober 2008
Sendt: 26 Marts 2013 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

Dyla_One skrev:

madmax skrev:

madmax
Er jeg bagud på forstærker med min Denon 3313 så ? Dens spec siger 7x125 watt i 8 ohm..

Det ved jeg ikke , men min 805er kan ikke drive 18 er ordentligt trods 7 x 130 watt , men det har noget med strøm at gøre .

madmax
Til top Vis madmax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madmax

rotelman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2008
Sendt: 26 Marts 2013 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Dyla_One skrev:

rotelman skrev:
Jeg vil også sige at Dali Ikon 6 er god især i toppen... men dens basser er jo kun 6½" mod Dali 18 2 stk 8"...
så den mangler sikkert en del detaljer i bassen.
Det var lidt det jeg oplevede... lidt som at være forkølet og "mangle"
detaljer.. Jeg synes bassen virkede lidt "mudret" Jeg havde i hvert fald forventet mere. Også selvom han tilsluttede en sub.
Bånddiskanten er dog glimrende.

Yes de fleste glemmer at en 6½" kun har det halve area i forhold til en 8" så 8" kan levere en meget mere detaljeret bas og
med mere kraft... Gid man havde plads til en HT'er med 12" eller 15" bas

Ang. watt effekt så kan i vil BI-AMP nogle af de kanal'er i jeres surround, så jeres back surround eller zone 2 amp's kan hjælpe
til med jeres front ht'er... Det burde de fleste surround ting vel kunne?
Til top Vis rotelman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rotelman

Dyla_One
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2013 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

rotelman skrev:
Dyla_One skrev:

rotelman skrev:
Jeg vil også sige at Dali Ikon 6 er god især i toppen... men dens basser er jo kun 6½" mod Dali 18 2 stk 8"...
så den mangler sikkert en del detaljer i bassen.
Det var lidt det jeg oplevede... lidt som at være forkølet og "mangle"
detaljer.. Jeg synes bassen virkede lidt "mudret" Jeg havde i hvert fald forventet mere. Også selvom han tilsluttede en sub.
Bånddiskanten er dog glimrende.

Yes de fleste glemmer at en 6½" kun har det halve area i forhold til en 8" så 8" kan levere en meget mere detaljeret bas og
med mere kraft... Gid man havde plads til en HT'er med 12" eller 15" bas

Ang. watt effekt så kan i vil BI-AMP nogle af de kanal'er i jeres surround, så jeres back surround eller zone 2 amp's kan hjælpe
til med jeres front ht'er... Det burde de fleste surround ting vel kunne?

Det er den skam, men det hjælper lige fedt. Jeg har ringet efter kavaleriet og får en impedansmåling på mine Dali 18.. Denon 3313 viser stor forskel på dem i den måling den selv kan lave. det kan forhåbentlig give lidt svar på om den virkelig ikke kan trække højttalerne?

Mathias Grøn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2013
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 01 April 2013 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Dyla_One skrev:

madmax skrev:
Jeg har Dali 18 mkII og Dali Ikon 5 , Ikon spiller
forygende , man skal bare være opmærksom på hvad man sætter
bagved dem da de er meget afslørende.Ved analog lyd spiller Ikon
super , bruger dem sammen med en Goldring GR 1 , samt 1006 og
en Nad Riaa og Onkyo 805 .

Dali 18 skal have en ordentlig forstærker , ellers lyder de tamme og
lukkede , ikon behøver det store kræftværk for at lyde rigtige.

madmax
Er jeg bagud på forstærker med min Denon 3313
så ? Dens spec siger 7x125 watt i 8 ohm..

Husk de 125w er opgivet ved to kanaler i drift... Er selv indehaver af
forgængeren 3310 og den har da fin power, men hjælp fra en
effektforstærker gør den kun godt og giver en del mere overskud.
Til top Vis Mathias Grøn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mathias Grøn

grymok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2013
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 April 2013 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Har du evt. prøvet og lytte til et par Monitor Audio RX6 eller RX8?:).
Vil sige de minder lidt om Dali Ikon 6 højtalerne.
Dog vil jeg sige at RX6/8 har det mere bas, og fylde i lyden, og så er de det pænere på designet:).

Har selv købt 2 stk RX8 og 2 stk RXFX surround. Lige nu på en Denon 1912 spiller det ret godt, dog kan den ikke helt følge med
i bassen. Men har haft en Anthem mrx 300 hjemme, og den gjorde ting og sager ved mit system :).
Men hvis du kan, så prøv og hør sådan et par :)
Til top Vis grymok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af grymok

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes