| Forfatter |
|
Preil Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2013 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 21 April 2013 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Efter nogen fejl på min forforstærker og en absurd elendig kundeservice i hifiklubben står jeg nu og mangler en surround sound
forforstærker.
Jeg har kigget lidt på Marantz AV7705 og Onkyo PR-SC5509, men jeg har ingen ideer om hvordan de lyder. Især i forhold til
musik.
Hvis der er nogen der har nogen erfaringer med dem, eller andre forslag vil jeg meget gerne høre dem.
|
| Til top |
|
| |
Sven Palvig Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 805
|
| Sendt: 06 Maj 2013 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender ingen af de to, men hvad med en Audiolab 8200AP ?
__________________ Mvh. Sven
|
| Til top |
|
| |
goldbech01 Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2009 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 33
|
| Sendt: 06 Maj 2013 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Står overfor samme udfordring og er splittet. Pris har selvfølgelig noget at sige. Da stereo også skal være af god kvalitet; står valget mellem Anthem
og Bryston SP 3, med flest point til sidstnævnte.
Marantz har netop lanceret en ny. 8801 tror jeg den hedder.
|
| Til top |
|
| |
Ulrik77 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1339
|
| Sendt: 07 Maj 2013 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville kigge efter en LEXICON MC8 - det er en ældre pre men den godt det vildt godt til både film og musik.
ellers kunne Antherm være en fed mulighed også.
begge findes brugt til 8-15.000
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 07 Maj 2013 kl. 07:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den bedste jeg har hørt til dato er Meridian g68xxv var der ikke en LEXICON MC12 til salg i den blå den skulle også. være god.
|
| Til top |
|
| |
Ulrik77 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Maj 2013 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
en ren mc12 er meget lig mc8 - jeg valgte mc8 da den var til at betale sig fra, jeg synes den er super fedt til både stereo til surround.
Jeg har ikke meridian men de skulle også være i den rigtig gode ende..
|
| Til top |
|
| |
Bagheera Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 55
|
| Sendt: 07 Maj 2013 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har haft en hel del surround-pre's fra Rotel, Lexicon, Parasound, Primare, Nuforce mm.
Nu kører jeg med en Oppo BDP-105 som "alt i en"box, derfra direkte ind i effekttrin.
Den bedste surroundlyd jeg har haft her, og nu fylder anlægget mindre. Effektblokkene er gemt væk.
Nu har jeg surround-ro i maven, hvilket jeg aldrig har haft før.
God jagt :-)
Mvh Torben
|
| Til top |
|
| |
mmunk Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2012 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 325
|
| Sendt: 11 Maj 2013 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
| Sendt: 13 Maj 2013 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Preil skrev:
Hej
Jeg har kigget lidt på Marantz AV7705 og Onkyo PR-SC5509, men jeg har ingen ideer om hvordan de lyder. Især i forhold til
musik.
Hvis der er nogen der har nogen erfaringer med dem, eller andre forslag vil jeg meget gerne høre dem. |
|
|
Hvad består resten af gearet af ? Den skal jo helst spille maks med resten.
|
| Til top |
|
| |
E100 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 13 Maj 2013 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har kørt med en Onkyo PR-SC5509 siden efteråret i et 6.2 setup til musik og film, i mine ører gør den det bedre end den NAD M25 som jeg havde på prøve inden der virkede som en kold fisk.
Onkyo'ens store force er hvis du vil integrere den i et større system via netværk, da den kan stortset alt....mht. musik tager den flac, mp3, vaw osv. i i både 16 og 24 bit fra både usb og netværk fx. NAS diske (hvor NAD'en er helt i den anden grøft - den dekoder 7.1 SLUT) Jeg har proppet al elektronikken ind i et skab og styrer det hele via iRule på en iPad mini
Et springende punkt for mig var også den kalibreringsmæssigt justerer mine 2 subber hver for sig (NAD'en kørte bare parallelt) med det indbyggede Audyssey MultEQ XT32 + det løse PRO kalibreringskit synes jeg det er lykkedes ganske godt mht. de problemer jeg ikke fik has på akustisk med et troldtekt loft der gav en forbedring man ikke kan købe for penge i elektronik (det kan dog være ganske krævende for effekttrinnene at pynte på akustikken elektronisk)
|
| Til top |
|
| |
Ulrik77 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2013 kl. 07:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
her er en lexicon mc8: http://www.dba.dk/forstaerker-lexicon-mc-8-n/id-1000655328/
så derefter vil jeg foreslå et dsp modul til dine subs evt denne: http://www.av-connection.dk/?PGr=6206&ML=1581
Så får du en super fed forstærker der kan behandle lyd i særklasse
Men den kan ikke hente og afspille div lydmedier - de skal serveres evt fra en medie server eller ligende.
Jeg er stadig super glad for den Lexicon MC8b jeg har fået fat i - savner intet...
|
| Til top |
|
| |
Preil Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2013 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 16 Maj 2013 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har leget lidt med M15HD2 som e100 skriver er den høbløst forældet elektronisk. Den kan ikke engang lave gabless
playback hvilket er virkelig ringe for en forstærker til 30k.
Det der gjorde mig interesseret i Onkyo'en var netop MultiEq XT32.
Det har Marantz av8801 så det er nok den jeg hælder til mest pt.
Nogen der ved hvordan de er iforhold til hianden med hensyn til musik og film lyd?
Jeg har et par Audiovector m3 avantgarde siddende på en zappulse effektforstærker. Den sad før i tiden på en NAD T175.
Bag højtalerne er ikke noget særligt. Surrounddelen er ikke noget jeg går vildt op i.
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
| Sendt: 17 Maj 2013 kl. 08:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det fordi vil opprioritere surround, siden du går specifikt efter XT32 ?
Som udgangspunkt mener jeg rent stereo skal spilles uden forstyrrende DSP elementer, men den slags er selvfølgelig en smagssag.
Bortset fra det, så er mit bud at du bliver glad for Marrantz'en. Kender et par stykker der spiller på deres surround-pre's og lyden fejler absolut ikke
noget.
|
| Til top |
|
| |
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1612
|
| Sendt: 20 Maj 2013 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm.. Du går ikke op i surround-delen. Du har et par fine højttalere og noget crap baghøjttalere
Her er en tanke.....
Hvad med at anskaffe dig en ordentlig integreret forstærker med processor in/bypass funktion! Så du kan koble en surround forstærker på... evt. En
onkyo tx-nr818 eller lign., til surround delen. Umiddelbart vil du få en bedre stereo del sådan! Og surround er ret acceptabelt sådan IMO.
Det jeg hæfter mig ved er klart, at du siger du ikke går op i surrounden og derved er 18.000kr godt nok mange skejsere, at smide i det hul!
Forstår du har en effektforstærker og derfor grunden til en surround-pre! Men jeg har den holdning at det måske vil være bedre at lave ovenstående
løsning som udgangspunkt.
Surround evt.;
Onkyo tx-nr818 - fordi du ikke går op i det! Men denne er en kanon surround receiver til pengene og har som den billigste version på markedet, XT32
rumkorrektion!
Stereo evt.;
Something good!  - som matcher dine m3 avantgarde. Og mon ikke der er flere garvede stereo lyttere herinde, som har nogle bud på en sådan i
det tilfælde!
|
| Til top |
|
| |
E100 Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2013 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
En lille rettelse , jeg mente naturligvis processoren NAD M15HD2, effektrinnet M25 har jeg ingen erfaring med.
Preil - du kan sende en PM hvis du vil prøve at høre anlægget, så kan du prøve at danne din egen mening om Onkyoen og XT32.
Personligt vil jeg tro (uden at have prøvet) at den lydmessige forskel på om der står Onkyo, NAD, Marantz, Integra eller Denon på et produkt i samme priskategori er meget lille i forhold til hvad du kan opnå til det bedre (eller værre) med XT32.
Hvis målet er at få rumkorrektion til dit stereosetup kan en sorroundpre være en fornuftig mulighed. Hvis rumkorrektion ikke er nødvendigt og surround bare er en gang i mellem er forslaget om en kanon stereopre + preout fra billig surroundreciver/processor måske nok et bedre valg.
|
| Til top |
|
| |
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
Bruger siden: 18 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1084
|
| Sendt: 22 Maj 2013 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers så find en brugt Lexicon mv-5 - det er en kongeprocessor. Har den selv. De fås jævnligt brugt. Ja har faktisk set en helt
ned til sølle 4000,-
|
| Til top |
|
| |
Ulrik77 Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2013 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ole_M skrev:
Ellers så find en brugt Lexicon mv-5 - det er en kongeprocessor. Har den selv. De fås jævnligt brugt. Ja har
faktisk set en helt
ned til sølle 4000,- |
|
|
som der er nævnt før så Lexicon MC8 - har den selv - fed processor..
er MV5 ikke en surround reciver med effekt i?? hvor MC8 er ren processor??
|
| Til top |
|
| |
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
Bruger siden: 18 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1084
|
| Sendt: 23 Maj 2013 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ulrik77 skrev:
Ole_M skrev:
Ellers så find en brugt Lexicon mv-5 - det er en kongeprocessor. Har den selv. De fås
jævnligt brugt. Ja har
faktisk set en helt
ned til sølle 4000,- |
|
|
som der er nævnt før så Lexicon MC8 - har den selv - fed processor..
er MV5 ikke en surround reciver med effekt i?? hvor MC8 er ren processor?? |
|
|
Nej mv-5 er en ren processor, lillebror til mc-8, bare med hdmi. Rv-5 er til gengæld en reciever. Den er lig mv-5 bare med
effektforstærker indbygget (7*85w).
|
| Til top |
|
| |
E100 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2013 kl. 07:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hva' så Preil ! - har du fundet hifi lykken  , eller er du bare blevet forvirret på et højere plan
|
| Til top |
|
| |
Zebra Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2013 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 03 Juni 2013 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bagheera skrev:
Hej
Jeg har haft en hel del surround-pre's fra Rotel, Lexicon, Parasound, Primare, Nuforce mm.
Nu kører jeg med en Oppo BDP-105 som "alt i en"box, derfra direkte ind i effekttrin.
Den bedste surroundlyd jeg har haft her, og nu fylder anlægget mindre. Effektblokkene er gemt væk.
Nu har jeg surround-ro i maven, hvilket jeg aldrig har haft før.
God jagt :-)
Mvh Torben
|
|
|
(Undskyld jeg bryder ind - jeg havde overvejet at starte en lignende tråd, men tænkte så, at der måske kom noget frem, der var i andres interesse). Hej Torben, har været på udkig efter en "simpel" surround-løsning. Har haft kig på Audiolab 8200ap, men kan ikke retfærdiggøre det udfra dels budget, dels hvor meget det bliver brugt og læste derfor dit indlæg med interesse. Følgende har været under overvejelse: US-import af: Outlaw 975 (viste sig teknisk at være designet til det nordamerikanske marked) Emotiva UMC-200 eller Cambridge 551r el. lign. (benyttet helt- el. delvis som pre-amp) Bruger normalt pc som kilde, men en ekstern blu ray ville sølvfølgeligt være et plus. Da prisen på Oppo BDP-105 nærmer sig Audiolab, ville jeg høre om du (eller andre) havde en umiddelbar mening om, om en Oppo BDP-103 ville kunne gøre en glad i forbindelse med håndfuld små effektblokke ? (5.0x4 ohm) Også et lille tillægsspørgsmål - bør jeg være bekymret for at springe noget i luften ? - er lidt usikker på om blokkene vil slå fra hele vejen rundt ved pludselig overbelastning. Mvh. Peter
|
| Til top |
|
| |