Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 19:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Er dette en god "drøm"? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 20 April 2004 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Hej alle..

Jeg drømmer om at når jeg engang bliver "stor" vil jeg også have mig en hjemme-bio...jeg begynder allerede nu at tænke over hvilke dele jeg kunne tænke mig ..

Pt. har jeg følgende:
-H/K 670 forstærker
-B&W CDM-1 højttalere
-NAD T512 DVD
-TaraLabs kabler

Jeg har tænkt på om jeg kan beholde højttalere som bag.højttalere og evt. købe 2stk. brugte mere!..dvs. 2stk. B&W CDM-1 side.højttalere (ved ikke hvad det hedder? ) og 2stk. B&W CDM-1 bag.højttalere.?

Som front har jeg tænkt på noget som B&W CM6.

Center har jeg tænkt på B&W CMC.

Sub.woofer har jeg tænkt på B&W ASW675.

Receiver H/K AVR630.

DVD ikke rigtig kommet frem til noget...

Kunne godt tænke mig så'n en projektor....men er endnu ikke nok inde i faget, så min viden ang. dette emne er ikke bralende -men vil gerne have indblik i emnet! så hvis der er nogen forslag så lytter jeg da øre..

Kabler har jeg heller ikke taget stilling til..

Tjae...der går da garanteret et par år før jeg får købt alt dette..eller en del år -og til den tid er tingene sikkert blevet bedre eller udgået mm.
-men vil alligevel' gerne høre om hvad I synes? -er dette et fornuftigt setup?
-eller er der noget som mangler eller som jeg ikke har taget højde for?

-har heller ingen reel viden indenfor effekt-forstærkere.....men hvis der mangler så'n en, vil jeg da gerne vide hvorfor og hvilken?..

Mvh.
/Malik..

Til top Vis flaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaz

meyer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 21 April 2004 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

det lyder meget fornuftig har ikke lige hørt forstærkeren men CM6 og ASW675 lyder hamerne godt. Har lige set at ASW675 er faldet til 8.000.- overvejer også selv at købe den da det er den bedste subwoffer jeg har hørt til dato. den kan slå hurtig og så har den extrem meget puns.

Andgående projektor skal du fårst finde ud af om du vil have en DLP,LCD eller CRT projektorden sidst nævnte skal du nok lige vide lidt om hvad du har med at gøre da den godt kan være rimelig indviklet at sætte op men eller kan du læse en del om LCD og DLP projektor på denne links.  http://www.projectorcentral.com/

Når du skal købe en DVD afspiller skal du søger får at den har DVI udgang da det er den nye billed overførrelse men det vil nok være en god ide at vente lidt med at købe en ny DVD afspiller da der snart kommer HD og Blu Ray afspiller som kan indeholde meget mere indformationer og derfor kan have beder lyd og billed.

Til top Vis meyer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af meyer

Morbid
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 April 2004 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Hvis du er interesseret i B&W CM6, burde du holde øje med det oprydningssalg Hi-Fi klubben kører for tiden.

Har selv lige købt et par CM6ere der sat ned fra 9k til 5.5k per styk.
Til top Vis Morbid's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morbid Besøg Morbid's Websted

Daring Dane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 21 April 2004 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Hej Flaz

Hvis jeg skulle købe surround receiver nu, ville jeg skynde mig at købe en Harman Kardon AVR 7500 eller 8500 så længe de er på markedet. Du får utrolig meget for pengene. Masser af watt i hver kanal og masser af ampere. Hvis du kigger dig godt om, kan du stadig finde en AVR 8500 til ca 11000 kr. Og 7500 til 7500-8000 kr.

Og ja... Hifiklubben kører lidt oprydningsudsalg hvor man kan spare lidt...

Held og lykke og happy hifi!

Daring Dane

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 April 2004 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Okay, tak for rådene... og tak for linket -jeg må lige læse nærmere på et andet tidspunkt..!

Mht. H/K'en...burde den nye topmodel ikke være bedre end den gamle topmodel? ..
-har desværre ikke pengene til at købe nu....men måske man kan støve noget brugt op til billige penge til den tid ..

Meget rart at vide at de tanker man har i hovedet ikke er helt bummelum... -nu har jeg ihvertfald en vision af hvordan min hjemmebio. ska være..

Til top Vis flaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaz

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes