Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 23:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: 20-25k til forbedring? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HeinzN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 24 Maj 2013 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

Hej
Jeg har alvorlig brug for hjælp, jeg står i den situation hvor jeg har ændret min mit focus område. Tidligere har jeg haft mest focus på surround, men det er radikalt ændret sig til musik! (vil dog stadig have surround). Jeg har derfor besluttet at investere 20-25k til at gøre mit nuværende setup bedre.
Mit setup består af Anthem MRX 500 surround reciver B&W XT4 front højtaler B&W XTC Center samt en Velodyne Ultra 1200 subwoofer.
Hvad skal jeg investere i for at få mest ud af pengene, skal jeg skifte højtalerne eller skal jeg have forstærker sat efter min anthem? osv.
Håber der sidder nogle der har lidt kendskab til mit setup og som kunne komme med nogle gode indspark.
Mvh
Heinz
Til top Vis HeinzN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HeinzN

Filmtosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 Maj 2013 kl. 06:43 | IP-adresse registreret  

Ikke at jeg kender dit setup, men her er mit bud på et løft:

Et sæt højtalere: B&W CM9
http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/gulvfront/bw_c m9-_hojttaler_hojglans-sort.htm

Og en Primare A30.5 effektforstærker
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=248139

Primare A30.5 er en 5 kanals effekt, så du kan Bi-amp de B&W CM 9 og bruge den sidste til din center

Da jeg selv startede med at opgradere mit eget setup, startede jeg med en Primare A30.3 og det at få en effekt på mit setup
gav et stort løft i lyden

eag1
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 August 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 25 Maj 2013 kl. 08:18 | IP-adresse registreret  

Der går diverse diskussioner på 1 eller flere subs. Der vil sikkert være noget at hente ved at have to subs til stereo. Og så
bruge en del energi på at få tunet anlægget ind til rummet. Eventuelt se efter en integreret forstærker, med bio-pass through,
til brug ved stereolytning. Nu skriver du ikke hvad du benytter som kilde til din musik, så der er måske også noget at hente.
Til top Vis eag1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eag1

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 Maj 2013 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

eag1 skrev:
Der går diverse diskussioner på 1 eller flere subs. Der vil sikkert være noget at hente ved at have to subs til stereo. Og så
bruge en del energi på at få tunet anlægget ind til rummet. Eventuelt se efter en integreret forstærker, med bio-pass through,
til brug ved stereolytning. Nu skriver du ikke hvad du benytter som kilde til din musik, så der er måske også noget at hente.

Absolut den bedste integration med en integreret med pass-through og en god indbygget DAC. Det vil give færre komponenter og det vil kunne
bruges på kryds og tværs.

Spørgsmålet er om trådstarter ønsker 2 sæt fronter? Eller vil bytte de nuværende ud?
Til top Vis Andromeda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andromeda

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 Maj 2013 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

De højtalere du har er fine og du bør da kunne spille stereo i fin kvalitet med de højtalere. Din forstærker kender jeg ikke men den ser da fin ud.

Men hvilken CD afspiller bruger du, og har du separate afspillere til musik og film. For en DVD/Bluray afspiller er ikke nødvendigvis god til musik. Så du må vælge en god CD afspiller.

Og ellers er det jo lige for at det er musik du mangler. Den gamle regel om at bruge 2/3 af kronerne på musikken og 1/3 på anlægget holder stadig. Og der er stadig mange rigtig fine CD køb at gøre til små priser, men udvalget bliver mindre, da de unge bruger MP3 streaming uden betaling. Men ellers er det vel her du kan finde hvad du har behov for.

http://www.wowhd.co.uk/

Udvalget af musik er gigantisk, brug også:

http://www.allmusic.com/

Der kan du finde ud af hvilke udgivelser der er værd at kaste penge efter. Jeg har købt der mange gange, og har altid fået det rigtige, og er aldrig blevet fortoldet heller ikke hvis jeg har købt for mere end 80 kr.

eag1
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 August 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 25 Maj 2013 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

En helt anden løsning kan også være helt at droppe snurrerundt lyden, har godt læst at du ønsker det stadig, men for de
penge du eventuelt kan få for et salg af det hele, sammen med de 25.000,- kan det jo være du kan få et super stereo setup.
Gik selv fra et snurrerundt system til rent stereo, og har nu væsentligt mere glæde af både film og stereo, i og med mit
frontsetup fik så stort et løft.
Hellere 2 gode højttalere, end 5 middelgode.
Jeg kan så, hvis jeg får lyst en dag, spare op til nogle bagkanaler, og eventuelt en center der matcher det setup jeg har nu, og
få en supper bioløsning. Men er ikke i tvivl om at jeg har mere glæde af mit system idag, end da jeg havde surround.
Gik fra onkyo tx-nr905 med en mcintosh mc-252 effekt til fronterne, koblet til sonus faber minuetto højttalere hele vejen
rundt. til i dag at spille på marantz sm-11s1 og sc-11s1 samt jbl project array 1000 højttaler.
Prismæssigt har det ikke været den store forskel, men glæden er væsentligt større nu end før.
Til top Vis eag1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eag1

Janop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 25 Maj 2013 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:

Og ellers er det jo lige for at det er musik du mangler. Den gamle regel om at bruge 2/3 af kronerne på musikken og 1/3 på
anlægget holder stadig.

Hvor har du dog den tåbelige "regel" fra, det må da absolut være bedre at have lidt musik der lyder virkelig godt, end meget du
ikke får det hele hevet ud af

HeinzN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2009
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 26 Maj 2013 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Jeg afspiller alt mit musik fra mit mediacenter og bruger xbmc 12.2 som afspiller. Jeg har en m2tech hiface II (spdif) mellem mediacenter og min Anthem. Alt mit musik ligger om FLAC lossless files.

Min musik smag er meget bred, men nyder mest rolig musik hvor instrumenterne er i højsæde, samt lidt soft jazz. Jeg syntes jeg mangler en del musikalsk klang samt mid range med mine nuværende højtaler.
Derfor overvejer jeg stærkt at købe sonus faber venere 2.5 højtaler da de skulle have en rigtig god klang og mid range, de skulle generelt bare spille rigtig godt overall. De er i hverfald blev rost en del og skulle efter signede være billige i forhold til deres performance. Jeg læste også i et review at højtalerne skulle være forholds vis nemme at trække.
Jeg har da også overvejet b&w CM9, de er lidt billigere og så ville jeg have råd til en evt. brugt forstærker foran min anthem.
Som jeg har det nu, ønsker jeg ikke at droppe surround helt, selvom jeg helt sikkert ville ende med bedre stereo hvis jeg gjorde.

Jeg er ikke så hysterisk hvad angår bas, så 2 sub's tror jeg vil være overkill for mig.

Mvh
Heinz
Til top Vis HeinzN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HeinzN

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes