| Forfatter |
|
henrik141 Udelukket fra forum

Tager lige en pause!
Bruger siden: 09 Marts 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 708
|
| Sendt: 25 Maj 2013 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godaften hifi4all:)
Jeg har et problem med min ellers så solide snurrerundt receiver, sagen er at den er begyndt med at gi et stort
knald i venstre front højttaler, det sker når jeg skifter mellem kilderne, og engang imellem når jeg slukker den, jeg
har effektforstærker på, men har prøvet at koble højttalerne til receiveren, og det er det samme der sker.
Er der nogle der ved hvad den gør, og evt hvad man kan gøre ved det, højttaleren giver sig rigtig meget når det
sker, så helt sundt tror jeg ikke det er, den virker iøvrigt ellers fint, håber nogen ved hvad jeg kan gøre
|
| Til top |
|
| |

Tager lige en pause!
|
| Sendt: 26 Maj 2013 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slet ingen der kan hjælpe en mand i nød, nu har jeg hentet min gamle Nad forforstærker og min gamle Nad 2400
effektforstærker, som har stået og lavet ingenting hos den gamle i et helt år, og jeg må sige at det er en helt ny lyd
ja det er ikke blevet dårligere, Nad får tit høvl her på siden, og det forstår jeg godt nok ikke, de gamle forstærkere
kan sgu sparke liv i mine 870ere og det lyder hulme godt. Men det store spørgsmål, hvad gør jeg ved min Harman
Kardon snurrerundt receiver
|
| Til top |
|
| |

Tager lige en pause!
|
| Sendt: 28 Maj 2013 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bump
|
| Til top |
|
| |
ozimek Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2013 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 29 Maj 2013 kl. 08:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kender jeg ikke lige omtalte receiver, men det lyder som et problem der skal "loddes" for at løse. Måske kan et relæ være
stået af...
Hvis den kun gør det, når du tænder/slukker og skifter kilde, kunne en (midlertidig) løsning være at slukke effekttrinet når du
gør de ting, som du ved fremprovokerer fejlen. Så vil det ikke straffe højttalerne, og nok heller ikke effektdelen.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 29 Maj 2013 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
ozimek, Tilfældige råd er ikke altid bedre end intet råd
En receiver er en integreret forstærker, man kan ikke slukke effektrinet i en integreret forstærker  .
Hvis et relæ er "stået af" siger det som regel ikke "klik" = duer heller ikke
Henrik141, din forstærker har fået en DC-fejl på venstre frontkanal af en eller anden art. Det kan man ikke gætte sig til, med mindre man har repareret en masse af dem for lige præcis den fejl.
Skulle jeg gætte, ville jeg gætte på din indgangsvælger-chip/ic, som smider en smule DC ud på netop den kanal, men det kan være alt muligt andet. Summa summarum........... Den skal på værksted, hvis den skal fixes, sorry __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
ozimek Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2013 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Han skriver, at han har effektforstærker på, så jeg formodede at omtalte højttaler blev trukket af denne via en pre-out. Jeg er
med på, hvad en receiver er. :)
Du har helt ret i, at jeg var ude i rent gætteri mht. fejlen, og derfor indledte jeg min med sætning med "Mmåske", og sluttede
den med "..." Har haft et lignende problem med en gammel NAD, og der var det et relæ. Uanset var konklusionen, at den skulle
hen til én med lodde-skills; det samme som du selv kom frem til.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2013 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og så overså jeg oven i købet den med effekttrinet  ,
my bad
Men ellers rigtigt, den skal på værksted, og helst et, der er vant til dem (har boards på lager til at skifte med) __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |

Tager lige en pause!
|
| Sendt: 29 Maj 2013 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen mange tak for jeres svar:) kan du måske forklare mig hvad DC er, den er jeg nemlig ikke helt med på, er der
nogle der ved hvem der kan lave sådan en Harman Kardon her oppe i det mørke Jylland
|
| Til top |
|
| |
ozimek Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2013 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Direct Current = Jævnstrøm.
Dvs. én eller anden form for overgang.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2013 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eller på let forståeligt jysk
En lille smule spænding (volt) et sted i forstærkeren, hvor der skulle være 0 volt __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
| Til top |
|
| |
liboltski Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2013 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 24 Juni 2013 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Henrik,
Havde samme problem med min Harman Kardon AVR355, første gang lige efter køb(2009), hvilket blevet lavet på garantien, desværre vendte fejlen tilbage i år, har skrevet til Harman Kardon support, som henviste til deres service værksted. Det ville koste ca. 3500-4500 at få den lavet, så Harman Kardon tilbød mig i stedet at jeg kunne købe en af deres nye modeller med en rigtigt god rabat, hvilket jeg så ikke benyttede mig af.
|
| Til top |
|
| |