| Forfatter |
|
melodeath Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2013 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 05 Juni 2013 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal som overskriften lidt antyde, skal jeg desværre ud og have mig en ny surround receiver.
Min gamle NAD T743 som jeg ellers har været rigtig glad for er stået af efter mange års tro tjeneste. I tiden er det kunne mine CW DC12'er der er i brug, da resten er pakket væk grundet pladsmangel. Resten af anlægget er dog også CW, så jo mere power jo bedre. har overraskende nok været fint tilfreds med måden den bette T743 har klaret opgaven på, så umiddelbart tænker jeg NAD igen. Har fundet nogle brugte T747 til fine priser som jeg er blevet lidt lun på.
Men skal jeg kigge andre veje end NAD? Nogle der har bedre erfaringer med andre mærke til CW?
Budget er ca. 3000kr.-4000kr med mindre der lige er et super tilbud.
Håber på lidt hjælp og gode råd :D
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 05 Juni 2013 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Harman kardon avr 8500 er by far den bedste receiver jeg har hørt og haft, og til at komme til for omkring de 3.5-4k brugt.
|
| Til top |
|
| |
melodeath Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2013 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
| Harman kardon avr 8500 er by far den bedste receiver jeg har hørt og haft, og til at komme til for omkring de 3.5-4k brugt. |
|
|
Kan det passe det er en ældre sag sådan en avr 8500? Hvad power angår er det så korrekt den yder 5x110W ved alle kanaler i brug? og har den optisk lydstik? Synes den er lidt svær at finde noget om.(Ellers leder jeg bare de forkerte steder hehe)
|
| Til top |
|
| |
PHN2 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 05 Juni 2013 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så lige der var en brugt Onkyo 809 i tilbudsavisen til 3kkr
Edit: det var en 808 http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=18363
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2013 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en ældre sag ja, designmæssigt kan det dog imo ikke ses, dens watt er rigtige watt og du vil aldrig mangle kræfter
med den og den spiller ret godt også i stereo.
De 110 er ved alle kanaler i brug ja, lidt mere hvis man kører stereo, og yep den har vist 4 optiske indgange.
|
| Til top |
|
| |
melodeath Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2013 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
PHN2 skrev:
Så lige der var en brugt Onkyo 809 i tilbudsavisen til 3kkr
Edit: det var en 808 http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=18363 |
|
|
Den ser da faktisk rigtig lækker ud, og så med en masse nye funktioner og udgange. Endda med lidt garanti så hvidt jeg lige kan forstå ud fra linket? Er det en receiver du har erfaringer med? :D
|
| Til top |
|
| |
melodeath Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2013 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
Det er en ældre sag ja, designmæssigt kan det dog imo ikke ses, dens watt er rigtige watt og du vil aldrig mangle kræfter
De 110 er ved alle kanaler i brug ja, lidt mere hvis man kører stereo, og yep den har vist 4 optiske indgange.
|
|
|
Designmæssig er der ingen problemer nej, tænkte også mere på levetiden. Sådan lige hvad jeg kunne finde frem til taler vi da en 10år. Okay de optiske indgange er nemlig meget vigtige :D Du har måske selv sådan en model siden du lige nævner den?
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2013 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
melodeath skrev:
Live21 skrev:
Det er en ældre sag ja, designmæssigt kan det dog imo ikke ses, dens watt er rigtige watt og du vil aldrig
mangle kræfter
|
|
|
Designmæssig er der ingen problemer nej, tænkte også mere på levetiden. Sådan lige hvad jeg kunne finde frem
til taler vi da en 10år.Okay de optiske indgange er nemlig meget vigtige :DDu har måske selv sådan en model siden du lige
nævner den? |
|
|
Jeg har haft den, skiftede min ud med en mark levinson 27.5 og en audioresearch ls2b pre da jeg gik over til stereo, den
nåede dog at trække et sæt vienna acoustics strauss og den gjorde det chokerende godt, bedre end nogle semi highend
stereo forstærkere.
kender to der har den nu, og har aldrig hørt om problemer med dem, men den er også bygget som en tank, ser man på
lyden i den vs de 4-5 kilos receivere man får i dag mener jeg ikke de overhovedet kan sammenlignes da lyden simpelthen
er i en anden klasse med harman kardonen.
levetiden er altid tricky, jeg tror dog ikke man er skidt inde her, byggekvaliteten var imponerende i den.
kigger du på user reviews (eller pro reviews) kan det ikke lade sig gøre at finde en negativ.
|
| Til top |
|
| |
melodeath Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2013 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
melodeath skrev:
Live21 skrev:
Det er en ældre sag ja, designmæssigt kan det dog imo ikke ses, dens watt er rigtige watt og du vil aldrig
mangle kræfter
|
|
|
Designmæssig er der ingen problemer nej, tænkte også mere på levetiden. Sådan lige hvad jeg kunne finde frem
til taler vi da en 10år.Okay de optiske indgange er nemlig meget vigtige :DDu har måske selv sådan en model siden du lige
nævner den? |
|
|
Jeg har haft den, skiftede min ud med en mark levinson 27.5 og en audioresearch ls2b pre da jeg gik over til stereo, den
nåede dog at trække et sæt vienna acoustics strauss og den gjorde det chokerende godt, bedre end nogle semi highend
stereo forstærkere.
kender to der har den nu, og har aldrig hørt om problemer med dem, men den er også bygget som en tank, ser man på
lyden i den vs de 4-5 kilos receivere man får i dag mener jeg ikke de overhovedet kan sammenlignes da lyden simpelthen
er i en anden klasse med harman kardonen.
levetiden er altid tricky, jeg tror dog ikke man er skidt inde her, byggekvaliteten var imponerende i den.
kigger du på user reviews (eller pro reviews) kan det ikke lade sig gøre at finde en negativ. |
|
|
Lyder godt nok som en lækker sag, også med de ting jeg begynder og finde om den jo mere jeg søger. Eneste minus lader til at kunne være alderen, hvis man er uheldig. Synes dog også Onkyo'en som blev nævnt virker interessant, selv om den ikke er i helt samme klasse :D
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
| Sendt: 05 Juni 2013 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold dig fra Nad T747 - den er spækket med fejl og umuligheder i HDMI delen... Det en udmærket vellydende forstærker, men problemerne gør den besværlig og leve med. Læs evt. rundt omkring på nettet for mere info...
Har du derimod IKKE tænkt dig at bruge HDMI overhovedet, så der jo ingen problemer i den....
|
| Til top |
|
| |
melodeath Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2013 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
wamba skrev:
Hold dig fra Nad T747 - den er spækket med fejl og umuligheder i HDMI delen... Det en udmærket vellydende forstærker, men problemerne gør den besværlig og leve med. Læs evt. rundt omkring på nettet for mere info...
Har du derimod IKKE tænkt dig at bruge HDMI overhovedet, så der jo ingen problemer i den.... |
|
|
Har godt læst at hdmi delen skulle være noget nær ubrugelig i den desværre. Men er som sådan ikke det der har gjort mig i tvivl. Det undre mig lidt at en forstærker som på papiret er noget kraftige end min gamle T743, kan veje 4kg mindre. Det lyder i mine øre ikke som om den har overskud af effekt, men kan jo tage fejl :D
|
| Til top |
|
| |
PHN2 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 05 Juni 2013 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender lidt til onkyoen, havde 805'eren, som jeg afhænde mest fordi den var i sølv. Deres netværksfunktion funger også fint og godt med
kræfter.
|
| Til top |
|
| |
Sven Palvig Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 805
|
| Sendt: 05 Juni 2013 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Onkyo TX-NR809 er en jeg kan anbefale. Det er en god surroundreciever som jeg har haft i snart 1,5 år. http://www.lydogbilde.no/test/onkyo-tx-nr809
Det er en 7.2 reciever med højde, bredde og baghøjtalere samt mulighed for 2 subwoofere samt en masse andet.
Jeg har den dog til salg, men derfor kan man godt syntes den er god. Jeg havde bare mange effektforstærkere så syntes det var lidt dumt kun at bruge den som surround forforstærker. __________________ Mvh. Sven
|
| Til top |
|
| |
melodeath Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2013 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sven Palvig skrev:
Onkyo TX-NR809 er en jeg kan anbefale. Det er en god surroundreciever som jeg har haft i snart 1,5 år. http://www.lydogbilde.no/test/onkyo-tx-nr809
Det er en 7.2 reciever med højde, bredde og baghøjtalere samt mulighed for 2 subwoofere samt en masse andet.
Jeg har den dog til salg, men derfor kan man godt syntes den er god. Jeg havde bare mange effektforstærkere så syntes det var lidt dumt kun at bruge den som surround forforstærker. |
|
|
Syntes faktisk at de Onkyo forstærkere ser vældig spændende ud. Godt med power og en masse nye funktioner. Nu du siger du har din til salg, tør man så spørge om det var noget jeg kunne købe for mit budget?
|
| Til top |
|
| |