Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 23:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: God stereo VS 2.1 VS soundbar (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
2mbro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2013
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 25 September 2013 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Hej alle erfarne HIFI folk

Jeg er i 7 sind.
Jeg har PT. en 7.1 Yamaha forstærker med et gammelt 5.1 Jamo højtalersæt, som skal udskiftes lyden er for dårlig og at subben ligesom tænder/slukker efter behag - rimelig træls.
Det skal siges at vi kun bruger stuen til TV og hører kun musik via tv - stuen er ca. 7x4 m - tv står ca. midt for den lange væg
Jeg er ude efter at købe noget brugt til max. 3.000,- og har kigget på følgende:
1. Yamaha YSP 1100 med sub
2. Dali Concert 1 eller 2 fronthøjtalere samt Concert center (det skal i så fald indbygges i et hjemmelavet stereobænk)
3. et nyt eller brugt 5.1 system ???

Hvis jeg går for soundbaren, slipper jeg for forstærker, kabler osv - men er lyden OK til mit brug (har aldrig hørt den, men læst meget godt om den)
Hvis jeg vælger 2 fronthøjtalere samt center kan det hele gemmes væk i et nyt møbel, og jeg har muligheden for at udbygge systemet - men hvordan er lyden i dette system kontra Yamahaen??
Ja, det sidste tror jeg nok ikke så meget på, da jeg formoder at man skal slippe et væsentlig større beløb for noget ordentligt!!
Kom endelig med jeres indspark - tror der er rigtig mange som kunne have glæde af en debat af denne karakter
På forhånd tak
Til top Vis 2mbro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2mbro

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 24 Oktober 2013 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Kort svar: Jeg tror ikke et øjeblik på, at selv en (forholdsvis) dyr soundbar, kan slå selv et middelgodt stereo- og/eller surroundanlæg. Det er basalt set et spørgsmål om de betingelser, der tilbydes højtalerlyden - selv små, almindelige højtalere tilbyder lyden væsentligt bedre betingelser. 
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes