| Sendt: 25 September 2013 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle erfarne HIFI folk
Jeg er i 7 sind.
Jeg har PT. en 7.1 Yamaha forstærker med et gammelt 5.1 Jamo højtalersæt, som skal udskiftes lyden er for dårlig og at subben ligesom tænder/slukker efter behag - rimelig træls.
Det skal siges at vi kun bruger stuen til TV og hører kun musik via tv - stuen er ca. 7x4 m - tv står ca. midt for den lange væg
Jeg er ude efter at købe noget brugt til max. 3.000,- og har kigget på følgende:
1. Yamaha YSP 1100 med sub
2. Dali Concert 1 eller 2 fronthøjtalere samt Concert center (det skal i så fald indbygges i et hjemmelavet stereobænk)
3. et nyt eller brugt 5.1 system ???
Hvis jeg går for soundbaren, slipper jeg for forstærker, kabler osv - men er lyden OK til mit brug (har aldrig hørt den, men læst meget godt om den)
Hvis jeg vælger 2 fronthøjtalere samt center kan det hele gemmes væk i et nyt møbel, og jeg har muligheden for at udbygge systemet - men hvordan er lyden i dette system kontra Yamahaen??
Ja, det sidste tror jeg nok ikke så meget på, da jeg formoder at man skal slippe et væsentlig større beløb for noget ordentligt!!
Kom endelig med jeres indspark - tror der er rigtig mange som kunne have glæde af en debat af denne karakter
På forhånd tak
|