| Forfatter |
|
Dell24 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2014 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 05 Januar 2014 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jeg har en Onkyo tx sr 309 5,1 reciver,jeg er ikke særlig tilfreds med lyden som musik afspiller,som film reciver funger den da udemærket, det er nu heller ikke den dyreste i hele verden,men skal man forvente en flad sterolyd fra sådan en,det skal siges, jeg har prøvet lidt forskellige højtaller ,men stereo lyden er sgu" lidt flad.
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
| Sendt: 05 Januar 2014 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjae... Hvad siger prissedlen...  tror dette giver hele svaret... Film og tv behøver ikke at være så detaljeret som stereolyd... Og nu kan det godt
være jeg får på puklen af andre med en anden mening, men min pointe er at den lyd som film og tv frembringer er til for at danne en atmosfære, en
følelse af at vi er der fysisk, som om vi er en del af det hele... Stereo er praktisk det samme, men her går vi mere i detaljen, her er fokus de
udøvende, som når det hele spiller, at vi igen har følelsen af at være til en intimkoncert... Kun for os tilhørere  Så derfor skal der stå en del mere
på sedlen før du kan have en reciever der kan håndtere surround og stereo... Og så er der nogle der mener at det ikke kan lade sig gøre... Og der er
jeg så lidt uenig igen  for jeg føler at min Pioneer sc lx 75 sagtens kan frembringe stereolyd og dermed spille musik der tilfredsstiller mig...
Et slag på tasken, hvis du skal have en der kan opfylde begge verdener på hæderlig vis, er at du nok skal op på omkring de 8000,- som minimum...
Men igen jeg har ikke hørt eller har kendskab til alt  Så ja, det korte svar er, jep den er flad...
Med venlig hilsen
Struktøren
|
| Til top |
|
| |
Dell24 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2014 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for dit hurtige svar,jeg er godt klar over,at der er forskel på et anlæg til 10000 og et lidt billigere,men jeg min datters bilka sony anlæg syntes jeg faktisk spiller bedre som stereo , når man lytter til normalt lyd nivo,når man skruer op lyder det forfærteligt,.. min tanke var skulle en onkyo reciver være dårligere en sony bilka..
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
| Sendt: 05 Januar 2014 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næh ikke nødvendigvis, men som sagt kan den godt lyde hamrende lækkert ved lav lydstyrke, fordi her kan forstærkeren være med, men når den
skal arbejde udstilles fejlene... Din Onkyo er jo lavet til at køre med flere højttalere og skulle dermed være stærkere... Men det er jo ikke
ensbetydende om det nu også lyder bedre end Sony ved lav styrke
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 06 Januar 2014 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Surround receivere/forstærkere er notorisk berygtede for deres dårlige lyd i alm. stereo, selv i de højere prisklasser. Nogen prøver at løse problemet ved at sætte et ekstra effekttrin på fronterne, men det løser kun problemet, hvis det er effekt, der mangler - og det er det langtfra altid.
Som Strukturen skriver, er der en forskel på den måde, lyd skal fungere på som supplement til film, og den mere kritiske måde, vi lytter på, når vi hører 'ren' lyd. Fabrikanterne (og de ansatte ingeniører) lægger vægten på en imponerende surroundoplevelse, som skal overbevise køberne - som nok til gengæld formodes at have meget lidt kritisk sans, når det gælder regulær musikgengivelse. Og sådan som markedet ser ud, ser de ud til at have ret... .
Har man et par gode fronthøjtalere (der kan klare sig til musik uden sub), kan man klare problemet ved at anskaffe sig en anstændig stereoforstærker (behøver ikke at være så dyr) og en omskifter, så fronterne kan trækkes af både receiveren (til surround) og stereoforstærkeren (til musik). Det er en noget absurd opsplitning af anlægget, men lydmæssigt ofte mere effektiv og billigere end at finde en surroundreceiver, der klarer at spille musik indenfor bare en nogenlunde akceptabel prisramme.
Surt men sandt .
|
| Til top |
|
| |
exciter Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 06 Januar 2014 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
En gammel tråd som relaterer til emnet: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=98148
|
| Til top |
|
| |
Dell24 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2014 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok,tak for svar..og så blev jeg så klog..men min reciver har udover 5.1 højtaler udgang også udgang til alm.højtaler ,er det den samme kvalitet lyd
der kommer ud derfra som på 5.1udgang, måske et dumt spørsmål ,men jeg ved ikke lige hvordan receiveren er skruet sammen.
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 07 Januar 2014 kl. 01:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
De gammeldaws højtalerudgange kaldes 'front B', og er måske beregnet til en 'stereo direct' funktion, hvor de (fleste) digitale kredsløb i forstærkeren overspringes. Den udgang kunne måske give en bedre musiklyd. Til gengæld er det meget muligt, at subben ikke vil kunne bruges i den situation.
|
| Til top |
|
| |