| Forfatter |
|
Raynor Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 20 Januar 2014 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle.
Da jeg lige har opgraderet mit tv, er turen nu kommet til receiveren.
Jeg har i øjeblikket en Denon Avr-1604 og et 5.1 surround højtaler sæt fra Gale, som skal beholdes indtil videre.
Da jeg ikke er hifi ekspert, er jeg lidt i tvivl om hvorvidt de receivere jeg kigger på, passer til mine eksisterende højtalere.
På mine fronthøjtalere, som hedder gale 3040 står der: Anbefalet Amp power rating 15-100 Watts og Nominal impedance 4-8
ohms.
Jeg havde sat et max budget på 3000,- men har kigget en del på Sony Str-Dn1040 som får ros i diverse test - den sniger sig
jo op omkring 3800,- kr.
Spørgsmålet til jer er så om den ville være et godt match med mine højtalere, eller om der er andre i det prisleje der bedre
kan anbefales.
På forhånd tak for hjælpen :-)
|
| Til top |
|
| |
LoudandClear Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 27 Februar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 963
|
| Sendt: 20 Januar 2014 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror du ville hente mere ved at kaste pengene efter nogle andre højtalere, Din denon AVR-1604 virker fin til sådanne sæt
og du ville nok hente mere ved at bruge pengene på højtalerne. evt har du overvejet dali concept? spiller sindsygt godt til
prisen og vil være en klar opgradering
Men det er jo helt op til dig selv hvor du bruger pengene, jeg vil bare anbefale at de bliver brugt på højtalerne istedet
|
| Til top |
|
| |
Raynor Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2014 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svar og uddyber lige:
Har egentlig været glad nok for det setup jeg har, men den ene optiske indgang på forstærkeren er er gået i stykker. Samtidig
er der ingen hdmi indgange/udgange i den, hvilket jeg godt kunne savne. Har et optisk kabel som bliver flyttet mellem Satelit,
ps3, apple tv....det er IKKE holbart i længden :-) Samtidig er der indkøbt nyt tv møbel hvor den lige er et par cm for dyb til at
kunne være der.
|
| Til top |
|
| |
LoudandClear Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 27 Februar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 963
|
| Sendt: 20 Januar 2014 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
nå okay jamen så er vi jo ovre i en sag om funktionalitet og det er jo en anden sag
Jeg kan dog med det samme sige at mange receivere er ligeså dybe som den denon du har nu, dog kan Marantz godt være
mindre i dybden da deres størrelse er lidt abnormal. Evt se dig om efter sådan en, de spiller sindsygt godt mange af dem og
trækker glædeligt de højtalere du har dig der
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
| Sendt: 20 Januar 2014 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil også kigge på Marantz, og især når der er mulighed for tilbud i form af udsalg og alt muligt andet der kommer her i januar. Netop de ting du mangler er irriterende og kan/skal udbedres før noget andet, og når så den reciever er i hus, kan du spare op til højttalere der vil passe sammen med de, til tv og i det hele taget til din indretning.
Struktøren
|
| Til top |
|
| |
Raynor Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2014 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svar. Har tidligere i søgningen været forbi Marantz men fandt så den nævnte Sony som poppede op flere steder.
Den model i tænker på er det den der hedder NR1604? Er der generel mening om at det er et bedre valg end Sony? De har
begge airplay som jeg godt kunne tænke mig.
|
| Til top |
|
| |
NAD-Mand Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1324
|
| Sendt: 20 Januar 2014 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare vær opmærksom på at Marantz er lidt svag, de levere ikke ret meget power. Har selv haft en Marantz Sr5003 og den gik hurtigt i knæ på mine gamle Dali suiter.
|
| Til top |
|
| |
Raynor Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2014 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay. Så er det måske bedre med Denon AVR-X2000? Jeg har ialt 39 cm i dybden så der burde være plads nok til kabler på
bagsiden.
|
| Til top |
|
| |
Raynor Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Januar 2014 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må ud og lytte lidt på dem, men har da nu kun tre i kikkerten.
Sony DN-1040
Marantz NR-1604
Denon AVR-X2000
Er der nogen der kender til den Sony? Har læst et par steder at den har haft lidt hdmi problemer. Jeg kan godt se på spec's at
Marantz ikke er så kraftfuld som de andre, men om den falder på det ved jeg ikke.
|
| Til top |
|
| |
sofus_100 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 22 Januar 2014 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige læst en test af Sonyen i et engelsk magasin og den bliver rost til skyerne, det blev da også kåret til årets receiver 213
Jeg vakler selv mellem disse 2.. måske nogle kan skubbe mig i den rigtige retning
Link her:
Receivere
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
| Sendt: 22 Januar 2014 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal da ikke vakle
Dit første indskyelse er Sony, så tag den. Jeg ved godt 4000 er mange penge, men den er blevet testet, og fået et prædikat som årets bedste, så går
du ikke helt galt afsted. Var det nu 10-15000 så ville min vaklen være større  , da der her er et større udvalg at vælge mellem, og naturligvis
kvaliteter. Så køb den og glæd dig over den.
Struktøren
|
| Til top |
|
| |
sofus_100 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 22 Januar 2014 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svar.. Nu var Yamahaen min første indskydelse, men i test var Sony'en bare lige den "my" bedre.. så jeg tror også det bliver Sony
|
| Til top |
|
| |