Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2025 | 07:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Boston eller Dali? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2014
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 05 Marts 2014 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Hej alle,

jeg er ny her på sitet, jeg oprettede mig som bruger, fordi jeg har et spørgsmål som jeg godt kunne bruge et kvalificeret svar på - derfor kom jeg hertil.

Tak til dem der tager sig tiden til at give sin mening om nedestående spørgsmål.

Jeg har set på 3 forskellige systemer (5.1) og deres pris, jeg har forsøgt at sammenligne via anmeldelser, men jeg er ikke helt tilfreds. (jeg ved jo godt at man faktisk bør lytte, frem for at træffe sin beslutning på baggrund af andres mening)

Kan merprisen for Dali systemerne forsvares?

Jeg synes jo at BA sættet er fristende. (Jeg har i forvejen et Argon Junior 40 5.1 system og en Denon 2113 reciever)

4 x Boston Acoustics A25 (kompakt højtaler)
1 x Boston Acoustics 225A (Center Højtaler)
1x Boston Acoustics ASW 250 (SUB)
5.495 kr. hos hififreaks (tilbud)

4 x dali zensor 1 (kompakthøjtaler)
1 x dali zensor vokal (center højtaler)
1 x Dali Sub E9f
9.294 kr hos hifiklubben

4 x dali lektor 1
1 x dali lektor LCR center
1 x dali sub e9f
9.994 kr. hos hifiklubben

Til top Vis tberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tberg

akseldalgard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2013
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 05 Marts 2014 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Hej og velkommen til. Nu kan jeg se at du har kigget på systemer helt op til 10k-klassen. Hvis du valgte at købe brugt så er
jeg
sikker på at du kunne få et virkelig velspillende surroundsetup for de penge. (Men hvis alle tænkte sådan, så ville der aldrig
komme nyt på brugtmarkedet )

Nå, men hvis vi skal blive i de systemer du har kigget på så vil jeg til at starte med (efter min smag) at udelukke Dali
Zensor.
Jeg synes at de har en meget kedelig lyd. Jeg kan egentlig meget godt lide Dali lektors lyd (har dog kun hørt 3, 6 og 8'eren).
Men jeg synes at 1'eren er ret lille til et surround-system. Nu ved jeg jo ikke hvor stor en stue/værelse du har og jeg ved
heller
ikke hvilket lydtryk du forventer.

For mig synes jeg klart at Boston Acoustics systemet er det mest spændende (især til den pris). Selvom de jo stadig er ret
små. Jeg har dog aldrig hørt dem.

EDIT: Hvad mangler du i den lyd du i forvejen har? Dybere bas? klarere stemmer?

tberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2014
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 06 Marts 2014 kl. 08:04 | IP-adresse registreret  

Hej Aksel, tak for dit indlæg.

Det er et forholdsvist stort L-formet rum, på omkring 45 m2, hvor den lille det af L'et bliver brugt som TV stue (15m2 er mit gæt)

De nuværende højtalerne er placeret oppe under loftet med deres retning peget skråt nedad mod midten af TV stuen. Centerhøjtaleren er placeret under fjernsynet. Lyden bevæger sig således også ud i de resterende 30 m2 :) Den lille formfaktor er et klart plus, da det skal have en fin WAF :)

Jeg har lyttet til et setup bestående af 5 stk B&W M1 højtalere (placeret på ensartet måde) der var så også en 10" B&W SUB dertil.

Jeg synes at lyden fra dette er meget mere potent og giver en væsentligt bedre lyd og større lydtryk, i forhold til mit eget (selvom jeg glemmer det, når jeg sidder der hjemme ser film på vores eget)

Såe det er vel egentligt det jeg savner, bare til en billigere pris :)

Til top Vis tberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tberg

Pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 06 Marts 2014 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg har for ikke så lang tid siden, haft Boston A26. Lidt større bas end A25 som du taler om.
Jeg lyttede dem op mod Dali Zensor 1, da jeg havde begge sæt hos mig på én gang. Boston spiller meget sjovere og ud af boksen end Dali'en.
Har ikke hørt Dali Lektor.

Hilsen Palle
Til top Vis Pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pedersen

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 06 Marts 2014 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

Velkommen til

Jeg ville nok prøve Boston, virker som et godt tilbud, og når man søger på nettet, kommer positive tilbagemeldinger. Heldigvis er der mulighed for returnering, så prøv dem hjemme ved dig selv, og tilfredsstiller de dig her, så har du gjort et godt køb, sparet nogle penge, og det er ikk så ringe

Struktøren
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes