Hej eksperter - håber i vil læse videre og give en hjælpende hånd
Jeg er netop flyttet i hus og vil som en naturlig del af dette gerne have opgraderet mit gode gamle Pioneer mini-system konfirmations-
anlæg (sådan en sag her:
Pioneer anlæg). Det har vidst efterhånden udtjent sin værnepligt!
Vi vil gerne have noget der ikke er alt for bombastisk (altså ingen gulvhøjtalere), men derimod flot at se på. Men samtidig spiller rigtig
godt. Tag ikke fejl. På trods af mit konfirmations-anlæg, går jeg ret meget op i lyd og hører rigtig meget musik, og er ret kræsen i
forhold til hvilken lyd jeg hører på. Når det er sagt, synes jeg faktisk min gamle anlæg har klaret denne opgave ganske hæderligt, af
en sådan størrelse/kvalitet.
Vi har et 55" Samsung TV og plads til et 7.1 surround setup (i huset er der ført kabler i væggene til dette). Det svære kommer her.
Hvad søren skal man vælge?? Vi har undersøgt en del selv, og synes det er svært at vurdere hvorvidt det vi synes er fedt, vil kunne
levere ordenlig lyd til vores relativ store stue.
Se plantegning her, med påtegning af højtaler setup i forhold til TV:
- Den grå stiplede linje indikerer et lofthøjde skift. Over stuen er der loft til kip (i loftet er der lydabsorberende træbetonplader), over
køkkenet er der normal loftshøjde (og normalt loft). De "2" rum går ud i ét!
Og nu endelig til spørgsmålet. Vi har kig på følgende setup:
Surround receiver:
denon-avr-x2000
Front+Baghøjtalere:
cambridge-ws30
Sidehøjtalere:
cambridge-minx-min-11
eller måske disse hvis de ikke er nok:
cambridge-minx-min-21
Subwoofer:
cambridge-x300
Centerhøjtaler:
??
Hvordan lyder bedømmelsen? Først havde vi tænkt på de små Cambridge-minx-min-21 til front og baghøjtalere. Men jeg blev nervøs
for at de simpelthen er for små til at kunne give god lyd som hovedhøjtalere?
I skal være meget velkomne til at spille ind med andre setups, erstatte noget med noget andet eller lignende. Ud fra det setup vi har
valgt, kan i nok gennemskue stilen vi går efter. Bemærk. Jeg er komplet idiot og uvidende om alt indenfor hifi-setup. Så det er muligt
jeg har valgt en sammensætning der slet ikke kan spille sammen, eller andet gøgl!
Budget: 10-15.000 kr.
På forhånd tusind tak for jeres sparring og input! :D
Vh. Christoffer