Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 19:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Hjælp! Problem med Denon DVD-2900 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Adam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Status: Offline
Sendt: 04 Maj 2004 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Hej, jeg har fået mig denne lækre DVD-afspiller og er også glad for den, men den har et alvorligt problem: Den kan ikke rigtig læse CD'er der har en for stor transparent yderkant (hvor der ikke er folie/farve næsten helt ud til kanten). Det drejer sig om ca. 12% af mine CD'er som den ikke vil læse i første forsøg og bare siger drevet er tomt.

CD'erne har ikke problemer i andre afspillere, heller ikke min gamle NAD T550, som ikke ligefrem er kendt for at være altædende når det kommer til skiver.

Jeg har smidt alle mine skiver igennem maskinen og derefter set på dem den ikke ville læse. De er ikke ridsede eller beskidte, men det ser ud til, at der er nogle milimeter af den yderste kant som ikke er dækket af noget (mere end de andre CD'er), og som maskinen måske derfor ikke vil afspille. Kan det være fordi laser-"pickup"en ikke kører langt nok ind når den skal starte med at læse en skive? Tror I man kan få en firmware opdatering der kan ændre dette? Jeg tror ikke jeg bare kan leve med dette problem

Til top Vis Adam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Adam

Adam
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Maj 2004 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Ingen forslag? Den er købt hos en autoriseret Denon forhandler i Tyskland. Betyder det at jeg kan få den byttet hos Hifiklubben, eller er de kun forpligtede til at reparere den? Da der stadig er 14 dages returret vil jeg have en ny erstatning.

caluse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2004
Lokalitet: København
Sendt: 05 Maj 2004 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

Hej Adam,

jeg har osse en Denon DVD-2900, og kan slet ikke genkende dit problem. Jeg har oplevet en skive, som gik i stå midt i et nummer og ikke ville læse videre på skiven, men ikke at den "ignorerer" at skiven er sat i.

Så umiddelbart tror jeg ikke det er et generelt problem for afspilleren, men at du har været uheldig.

Hvordan og hvorledes med forpligtelser ved jeg ikke, men kontakt dog HiFi-klubben og hør dem ad.

Til top Vis caluse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af caluse

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 05 Maj 2004 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

jeg er bange for at hifiklubben ikke er fopligtiget til at hjælpe dig, medmindre det er specificeret i købsaftale/manual at du kan henvende dig hos nærmeste autoriserede forhandler... du skal nok kontakte det tyske...

Adam
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Maj 2004 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Hej caluse,

Tak for dit svar, jeg tror efterhånden også bare det er min maskine der er alvorligt syg, så det bliver nok en ombytning med en ny afspiller fra Tyskland, hvis ikke jeg kan få Hifiklubben til det. Det er ret svært at komme igennem på deres telefoner

caluse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2004
Lokalitet: København
Sendt: 05 Maj 2004 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

Ja, det er desværre meget svært at få fat i HiFi-klubben pr. telefon. Men da det kan være besværet værd, må du hellere prøve til det lykkes.

Og så ville jeg nok prøve deres Nørrebro afdeling, da det er den største og med flest ansatte, hvilket øger sandsynligheden for at nogen løfter røret....

Til top Vis caluse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af caluse

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 Maj 2004 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Adam skrev:
Ingen forslag? Den er købt hos en autoriseret Denon forhandler i Tyskland. Betyder det at jeg kan få den byttet hos Hifiklubben, eller er de kun forpligtede til at reparere den? Da der stadig er 14 dages returret vil jeg have en ny erstatning.

Du får da ikke hifiklubben til at bytte en vare der ikke er købt hos dem, det svare sku da til at jeg køber et par bøffer hos slagteren og vil have dem byttet hos bageren fordi de var seje.

Adam
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Maj 2004 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

Kim og slipsefyr,

Jeg mener da at have hørt, at Denon (som mange andre mærker) har en reklamationsret der dækker hele verden bare produktet er købt hos en autoriseret forhandler.

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Online
Sendt: 05 Maj 2004 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Denons internationale garantiordning betyder, at du kan få den repareret hos et autoriseret værksted. Du skal selv sørge for, at det kommer til dette værksted som er placeret hos Dali/hifi klubben i Nørager.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Adam
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Maj 2004 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen,

Ok tak. Hvis prisforskellen havde været mindre, ville jeg da også have købt den i Hifiklubben, men med hele 3000 kr mere for samme produkt, ville jeg have følt mig til grin for mine egne penge.

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Online
Sendt: 05 Maj 2004 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Jeps, for 3000 kr. så kan man vidst godt acceptere lidt brok. Jeg tror ikke fragt kan koste meget mere end 100 kr hver vej.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Adam
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Maj 2004 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Desværre sender Postdanmark ikke forsikrede pakker til Tyskland, så hvis det skulle sendes med dem og pakken gik tabt/smadret, så ville der kun være dækket 700 kr. Ikke ligefrem overvældende. Så det blev noget dyrere end 100 kr. Jeg tror faktisk ikke man kan sende en forsikret pakke med den værdi på 11 kg for under 150 kr bare i DK

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 05 Maj 2004 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Hvis der er en såkaldt European Warranty på den, skulle der gerne være vedlagt en folder eller lign. i kassen til den. Er det ikke tilfældet, skal du ikke satse penge på at få den efterset i Danmark på garantien, og Hifi Klubben har ingen forpligtelser i den retning.

Har du haft kontakt til den tyske forhandler ang. sagen?

Adam
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Maj 2004 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Ronin, jeg mener der var vedlagt sådan en seddel, men jeg valgte at den tilbage til Tyskland alligevel, da jeg hellere vil have en anden, helt ny maskine end at have en repareret og brugt (som så også skal ventes på). Hvis den næste går i stykker på et eller andet tidspunkt, vil jeg dog nok få den repareret i Hifiklubben, da det er noget dyrt at sende til Tyskland

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes