Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 15:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: SAMSUNG DVD-HD935 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Maniitsoq
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 16 Maj 2004 kl. 01:20 | IP-adresse registreret  

Jeg er noget foreundret over SAMSUNG DVD-HD935, som har vundet EISA's DVD 2003-2004. Den  har Progressive Scan billedforbedring og DVI udgang, som progressiv scanner bruger den en Faroudja’s DCDi de-interlacing (somskulle være rigtige gode.

HVORFOR KOSTER DEN KUN OMKRING 2000,- KR.

Er der noget jeg har overset eller er det et rigtigt køb !!
Til top Vis Maniitsoq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maniitsoq

palle2612
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 16 Maj 2004 kl. 03:03 | IP-adresse registreret  

Hej på tråden.

Tja, hvad skal man sige.

Har også undret mig lidt over det, har selv set den i tyskland til ca. 3700 og senest ca 2700.kr.

Bliver nok det næste, hvis jeg køber plasma eller projektor med DVI indgang.

Kan jo bare håbe prisen holder el. falder...

Til top Vis palle2612's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af palle2612

Oligru
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2004
Sendt: 16 Maj 2004 kl. 09:02 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt og må sige at det er et rigtigt godt køb. Jeg har kun brugt den over DVI udgangen. Den er meget simpel at bruge, man skifter fx. mellem de forskellige output opløsninger på en knap på frontpanelet. Den leverer knivskarpe billeder, det er dens force men lader også til at være dens problem. Teksturer så som hud og stof viser den efter min mening ikke så pænt, nærmest så skarpt at man fornemmer den jpg agtige komprimering af billedet. Jeg har skruet ned skarpheden på projekteren det kompencerer noget. Den er fint udført og føles såden set også som en dyrere maskine. Et andet tåbeligt minus er dens blå lamper. Den har et scroll hjul som lyser så kraftigt blåt at det næsten ødelægger mørklægningen i min hjemmebio, jeg har faktisk overvejet at pille lampen fra. Når du køber maskinen får du koden til at gøre den regionsfri hvilket ser ud til at virke perfekt.

Men, man kan jo ikke undlade at nævne Yamakawaen. Den er endnu billigere(130 euro inkl. porto) og kan de samme ting plus en del extra. Med den nyeste firmware kan den indstilles til et hav af output opløsninger, næsten som en lille standalone HTPC. Jeg mener egentligt at yamakawaen er bedre til at vise teksturer, skuespillernes hud ser ikke så krater agtig ud. Brugsmæssigt og fysiskt er den meget på begynderstadiet, den minder mest af alt om en ting der er bikset sammen i kælderen. Fjernbetjæningens knapper skal næsten konsekvent betjenes i modsat retning af menuen på skærmen, det er big time forvirrende. Alt i alt må man sige at der lidt mere pilleri med Yamakawaen, men jeg tror faktisk at den i sidste ende leverer et bedre billede ( over DVI ).

Oliver

Til top Vis Oligru's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oligru

Nalle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 Maj 2004 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Jeg er enig med Oligru, jeg har set begge maskiner i funktion og har siden erhvervet mig en Yamakawa. Billede mæssigt syntes jeg, at Yamakawa'en gør det bedst, Samsungen har det problem at den har for meget sharpness. Yamakawaen har dog et problem med at den ikke de-interlacer alle film lige godt.

Funktion mæssigt, er der dog et par irritation momenter ved Yamakawa'en, når den skifter lag, kommer det sædvanlige hak i billedet, men når billedet kører igen, går det lige et split sekund, inden lyden også går igang. Fjernbetjening skal man mere eller mindre pege direkte på afspilleren for at den reagere. Der er sikkert andre ting, som jeg har glemt, men alt i alt, syntes jeg den kører fint, specielt når man tænker på prisen. For mig er Yamakawa'en en midlertidig afspiller, indtil der kommer flere afspillere med DVI udgang.

Til top Vis Nalle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nalle

vnv nation
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: København
Sendt: 16 Maj 2004 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg ikke set eller prøvet Yamakawaen, men har selv Samsungen.

Jeg har kun testet den med Component kabel endnu, for det 10 meter DVI kabel jeg fik lavede alt for mange fejl, så det skal returneres.

Selve billedet er meget behageligt og roligt at se på med Componet kabel.

Alt i alt må jeg sige at det er et rigtigt godt køb.

Til top Vis vnv nation's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vnv nation Besøg vnv nation's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Sendt: 16 Maj 2004 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Maniitsoq skrev:
Jeg er noget foreundret over SAMSUNG DVD-HD935, som har vundet EISA's DVD 2003-2004. Den  har Progressive Scan billedforbedring og DVI udgang, som progressiv scanner bruger den en Faroudja’s DCDi de-interlacing (somskulle være rigtige gode.

HVORFOR KOSTER DEN KUN OMKRING 2000,- KR.

Er der noget jeg har overset eller er det et rigtigt køb !!

Start med at læse dette: http://shorterlink.com/?HTUDCZ

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Oligru
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Maj 2004 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Til Otto

Du har ret i at samsungen har over sharpness, en jeg må sige at du overdriver dine negative udtalelser. Jeg har set den sammenlignet med dvd maskiner til 10000-15000 kr. og dyre kabler. Den klarer sig efter min meing rigtigt godt. Jeg mener heller ikke du har ret i at filmene hakker voldsomt, det er sandt at ved nogle panoreringer er det synligt, men ellers er det ikke det store problem.

Kunne det ikke tænkes at nogen kunne være bange for at vi ikke længere behøvede ofre så store summer?

oliver

Oligru
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Maj 2004 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Jeg mener iævrigt ikke det er rigtigt at samsungen ikke skulle kunne opscale til 720p i 50hz.

Jeg ved at den ny firmware til yamakawaen netop har en indstilling der hedder 720p 50 hz.

Men egentligt er problemet vil også at man gerne vil kunne få et 60 hz signal ud til projekteren.

Oliver

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 Maj 2004 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

Oligru skrev:

Til Otto

Du har ret i at samsungen har over sharpness, en jeg må sige at du overdriver dine negative udtalelser. Jeg har set den sammenlignet med dvd maskiner til 10000-15000 kr. og dyre kabler. Den klarer sig efter min meing rigtigt godt. Jeg mener heller ikke du har ret i at filmene hakker voldsomt, det er sandt at ved nogle panoreringer er det synligt, men ellers er det ikke det store problem.

Forskellige problemer i billedet opfattes forskelligt af forskellige personer, sådan er det. Jeg kan kun beskrive hvordan JEG oplever det. Det primære i min sammenligning er ikke hvordan Samsung'en klarer sig i forhold til dyrere afspillere, men at jeg oplevede en samlet set bedre billedkvalitet ved at køre component fra en Sony DVPNS 730 (som er billigere) end DVI fra Samsungen. Okay, beskrivelsen i pågældende indlæg er måske lige malerisk nok, men essensen i det er at god component nemt kan være bedre end dårlig DVI, og at jeg derfor mener at Samsungen er urelevant, da man for færre penge kan få et bedre billede i andre afspillere. Jeg respekterer hvis andre har en anden holdning, men det ændrer ikke på min.

Oligru skrev:
Kunne det ikke tænkes at nogen kunne være bange for at vi ikke længere behøvede ofre så store summer?

Det kunne man da sagtens, og det er også derfor jeg bruger den underskrift jeg gør når jeg skriver private indlæg på usenet, så må den enkelte vurdere om indlægget er troværdigt eller ej. I netop dette tilfælde vil jeg dog gerne forsvare mig lidt: For det første, så satser TC på en kombination af kvalitetsprodukter og volumensalg. Hvis jeg skulle tænke egoistisk, med henblik på større indtjening, ville der være langt flere penge i at trække mange kunder op fra 1000,-s afspillere til 3000,-s afspillere, end jeg ville miste ved at nogle få fravalgte 10.000,-s afspillere til fordel for samme 3000,-s afspiller. Desuden vil faste læsere af pågældende nyhedsgruppe vide at jeg selv har været med til at skabe interesse for Samsung'en, da jeg selv havde ret høje forventninger til den. Og jeg vil love dig at den dag jeg kan sælge en afspiller med DVI eller HDMI udgang i en kvalitet jeg kan stå inde for til 3000,-, så bliver jeg den første til at udskrige det til alle der gider høre på det...

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 Maj 2004 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Oligru skrev:

Jeg mener iævrigt ikke det er rigtigt at samsungen ikke skulle kunne opscale til 720p i 50hz.

Den jeg havde kunne ikke. Hvis der stadig er så meget edge enhancement, så mener jeg ikke det er så relevant.

TRBM
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 Maj 2004 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Til Oliver>

Jeg har selv omtalte DVD & jeg mener at du kan juster lyset i fronten via skærmmenu.

Hvordan gør du den regionsfri. Jeg har ikke fået nogen kode til min!!!!

Jeg har tilsluttet den til TV´et via scart & ifølge manualen skal man via skærmmenuen sætte den til VIDIO, men der hvor jeg har købt den siger de RBG-hvorfor?. Jeg synes farverne bliver skarpere når den sættet til VIDIO.

Jeg har også lagt mærke til, at når man har sat en DVD i maskinen & den går i gang med at afspille, så er den sorte skærm mellem "rekalmerne" ikke helt sort, men der er ligesom et lyst skær..... Er det normalt???

Til top Vis TRBM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TRBM

Oligru
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Maj 2004 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

You have recently bought a Samsung DVD-HD935.
Here is the procedure to operate without a DVD inside the player.
1/ Press the REPEAT button on your remote control
2/ Enter the following code in the product’s remote control : 57538
3/ Press the number 9

This information is provided by the manufacturer

Århusianer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 Juni 2004 kl. 01:09 | IP-adresse registreret  

TRBM skrev:

Jeg har tilsluttet den til TV´et via scart & ifølge manualen skal man via skærmmenuen sætte den til VIDIO, men der hvor jeg har købt den siger de RBG-hvorfor?. Jeg synes farverne bliver skarpere når den sættet til VIDIO.

Bag på afspilleren sidder der en lille knap til at skifte imellem de tre funktioner: S-VIDEO, COMPONENT og RGB. Der gik nogen tid inden jeg selv opdagede det, og jeg var ved at blive vanvittig over ikke at kunne få afspillerens RGB-indstilling til at virke ordentlig. Knappen var på min afspiller sat til "S-VIDEO" da jeg fik den, og det samme er sikkert også tilfældet med din. Det kunne forklare, hvorfor du ikke synes at RGB-indstillingen i skærmmenuen så væsentlig bedre ud end "VIDEO". Med dén indstilling aktiveret vil du også få mest udbytte af at overføre signalet igennem et S-VIDEO kabel, frem for med et scart-kabel.

Hvis du derimod ønsker at gøre brug af RGB via scart-forbindelsen er du nødt til først at skifte knappens indstilling fra "S-VIDEO" til "RGB", og dernæst gå ind i afspillerens setup-menu for at aktivere den nye indstilling. Og så vil du sikkert ikke længere synes, at "VIDEO" ser bedre ud end "RGB".(?)

TRBM skrev:

Jeg har også lagt mærke til, at når man har sat en DVD i maskinen & den går i gang med at afspille, så er den sorte skærm mellem "rekalmerne" ikke helt sort, men der er ligesom et lyst skær..... Er det normalt???

Det skyldes formentlig, at der i afspillerens "Display Setup" findes en funktion som hedder: "Black Level". Når den står på "ON" får man et normalt sort-niveau, og når den er sat til "OFF", får den sorte baggrund et lysere skær, som beskrevet i dit indlæg. Prøv at gå ind i Setup'en og se, om ikke problemet kan løses ved at ændre på "Black Level"-indstillingen.

Til top Vis Århusianer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Århusianer

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes