| Forfatter |
|
Kenneth P Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 42
|
| Sendt: 05 Juli 2004 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej til de kloge hoveder.
Jeg har brug for lidt hjælp, da jeg skal på rundtur, og kigge efter ny surroundreciver. Jeg har allerede, fundet noget musik som reciveren skal testes med, men jeg mangler gode råd ang. hvilken dvd film jeg skal vælge. Det er her i kommer ind i billedet.
Hvilken dvd film + hvilken scene vil være god til, at vise noget om reciverens potentiale? Håber i kan hjælpe, og i må meget gerne komme med kommentare til dvden og scenen, hvad man skal være opmærksom på der i.
På forhånd tak.
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 05 Juli 2004 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der findes et hav af film med gode lydspor. Tag f.eks. "Saving Private Ryan" (dts) eller en af "Ringenes Herre" (dts) filmene med.
Det du skal være opmærksom på og det der er svagheden ved de fleste billigere receivere, er dens evne til at skabe et homogent lydbillede rundt om dig. På dårlige/billige receivere, kan du ofte pinpointe og retningsbestemme lyden fra en af de fem (5.1) højtalere. Det er måske meget sjovt i starten; "hov! kuglen kom fra venstre baghøjtaler", men det er trættende i længden!
På en god receiver/forstærker, der desværre så også er en del dyrere, er der glidende overgange mellem de fem forskellige kanaler. Lyden kommer nu ofte fra et sted, hvor der overhovedet ikke står en højtaler. Det lyder som om, at der er langt flere højtalere i rummet, end blot de fem. Du bliver hvirvlet ind i et sammenhængende lydfeldt i stedet for at blive "beskudt" af fem forskellige højtalere.
Det er måske lidt svært at forklare ovenstående i tekst, men du vil ikke være i tvivl, hvis du får det demonstreret.
|
| Til top |
|
| |
DKMIK Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 559
|
| Sendt: 05 Juli 2004 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv " Behinde enemy lines", i starten hvor deres fly bliver jagtet af misiler og til sidst skudt ned, der er pænt meget knald i bagkanalerne, og billige/dårlige receivere har problemer med at få lydbilledet til at hænge sammen.
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
| Sendt: 05 Juli 2004 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Master and Commander med Russel Crow har også en kanont DTS lydspor, den vil jeg helt klart anbefale dig at benytte..

|
| Til top |
|
| |
Kenneth P Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 42
|
| Sendt: 05 Juli 2004 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de hurtige og gode besvarelser. Der er dog bare lige det problem, at jeg ikke har nogle af overstående film, har Saving private ryan, men "kun" i Dolby digital.
Har dog LOTR 1+2 i EE version med DTS, hvilken scene vil i vælge der, scenen i Morias mines eller Battle at Helms deep?
Af DTS film har jeg: GLADIATOR, DAREDEVIL, X-MEN 2. Hvad kan i anbefale med dem? Ellers har jeg Star Wars og Terminator med THX.
jdg 1, på en god reciver/forstærker skal man da stadig kunne pinpointe/retnngsbestemme, hvor kuglen kom fra? Ikke fra hvilken højtaler, men at skudet kom bagfra til venstre, og susede forbi lytterens hovede!
Valget står mellem Denon AVR-3805, og Pioneer VSX-AX5i-s. Den det bliver, skal trække Dynaudio Audience 82+52+c122.
Håber i vil tæppebombadere mig med gode råd.
|
| Til top |
|
| |
JIMJIM Udelukket fra forum

Stoplite
Bruger siden: 28 April 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 38
|
| Sendt: 05 Juli 2004 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
| |
DKMIK Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 559
|
| Sendt: 05 Juli 2004 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kenneth P skrev:
|
Valget står mellem Denon AVR-3805, og Pioneer VSX-AX5i-s. Den det bliver, skal trække Dynaudio Audience 82+52+c122.
|
|
|
Af de modeller du nævner der, er der efter min mening ikke nogen kvalitet forskel, det vel næmere et spørgesmål om man er til lyshåret eller mørkhåret, de gør det begge to godt.
|
| Til top |
|
| |
Jannik Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 595
|
| Sendt: 05 Juli 2004 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Star Wars Episode II:
Scenen hvor Obi og Anakin jagter the bounty hunter.
Læg især mærke til når hun skyder Obi så han slipper den der lille flyvende robot der kan man virkelig mærke dynamikken.
|
| Til top |
|
| |
Jacob AN Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 05 Juni 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 203
|
| Sendt: 05 August 2004 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil anbefale dig at tage KIM LARSEN (Det var en torsdag aften) den har et fremraende lydspor i DD  __________________ Med Venlig Hilsen
Jacob
-----------------------------------
Hjemmebio er fedt
min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
manley Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 300
|
| Sendt: 05 August 2004 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
jeg ville tage de film med jeg ser mest. det er klar det der kommer tætest på Reference dvd, for når det gælder Reference så skal man kende de DVDer man bruger til at samlinge med, og så ved du også hvordan de lyder på dit anlæg, så du har noget at refererer til. så kan det jo være at du høre noget du ikke har hørt før eller noget du syntes der mangler .
MVH
manley
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 05 August 2004 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk også lige at tage et par cd´er du kender rigtig godt med - hvis du altså også har tænkt dig at høre "almindelig" stereo på dit anlæg. Selv om en forstærker lyder godt i 5-6-7.1, så er det ikke alle der er lige gode til musik.
Som DKMIK er inde på handler det i høj grad om personlig smag.
|
| Til top |
|
| |
swspusy Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 299
|
| Sendt: 05 August 2004 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|