| Forfatter |
|
Lars Nielsen Branchemedlem

Diyhifi.dk
Bruger siden: 07 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 257
|
| Sendt: 15 August 2004 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har en Denon DVD2200 afspiller, den er desværre fyldt med problemer, og den opfører sig meget underligt.
Jeg har købt den hos Tape connection, den er gjort kodefri med firmware udleveret fra dem. Men eftersom jeg har temmelig dårlige erfaringer med netop TC, er indlevering eller evt. ombytning nok en lidt håbeløs løsning, og derfor den sidste der prøves.
Problemet kommer på "Coral reef adventure (IMAX)", hvor den slet ikke kan afspille 16:9 sporet. Og på min "Ultimate DVD (test disc)" er der nogle still billeder den ikke kan afspille. Der ud over har jeg oplevet at den har gået kold på flere lejefilm gennemtiden. Heriblandt "u-boat" hvor trailer menuen ikke kan åbnes. Og netop idag har den virkelig været mærkelig, vi havde lejet Beethovens 5'th (børnefilm), men da solen blev for kraftig til projektor brug, stoppede jeg filmen, og gik ind i setup, og ændrede til 4:3, og ville så fortsætte på vores LCD tv istedet, men nu kan filmen slet ikke starte, heller ikke selvom jeg slår tilbage på 16:9.
Egenlig er jeg ret sikker på at det er den software som TC har udleveret til maskinen, der giver alle problemerne, og derfor er en update det første jeg ville jagte. Jeg kan se at hifiklubbens kunder kan få lavet en gratis opdatering til en ny version, men da jeg har handlet det falske sted har jeg jo nu et problem.
Nogen forslag til hvad jeg gør? eller er der en af jer som ligger inde med den nye software version?
MVH
Lars
|
| Til top |
|
| |

Diyhifi.dk
|
| Sendt: 17 August 2004 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slet ingen kommentare eller forslag...??? 
|
| Til top |
|
| |
swspusy Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 299
|
| Sendt: 17 August 2004 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
måske gå ned i hifiklubben og spøre hvad det koster ? og om de vil lave den __________________
min hjemme bio
|
| Til top |
|
| |
Don Räß Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 548
|
| Sendt: 17 August 2004 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu flere gange oplavet fin service hos TC, navnlig hvis man tager derned og snakker med dem.
Hvor gammel er din afspiller, de plejer at have et par års garanti på deres produkter?
Mit forslag er at tage ned i butikken, med afspilleren og et par problem skiver og vise dem problemet. Det er nok en god idé at ringe og aftale et tidspunkt først, således at de ikke føler sig overrendt.
|
| Til top |
|
| |

Diyhifi.dk
|
| Sendt: 17 August 2004 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
swspusy skrev:
| måske gå ned i hifiklubben og spøre hvad det koster ? og om de vil lave den |
|
|
Hej
Ja, det kunne selvfølgelig være en mulighed.
Ved du om det er noget de gør på stedet, eller skal den indleveres? Hvis det er noget de gør på stedet burde de kunne gøre det uden at tænke over hvor jeg overhovedet har købt den... en mulighed der skal prøves.
Tak for svar.
MVH
Lars
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 17 August 2004 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Hvis det skyldes den software som TC har lavet, så er det vel i princippet deres fejl. Medmindre at TC har advaret dig om at den kan give problemer.
Men det er jo ikke sikkert at det er dér fejlen ligger. Du bør sende afspilleren tilbage til TC og fortælle dem problemet. __________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 17 August 2004 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lars Nielsen skrev:
swspusy skrev:
| måske gå ned i hifiklubben og spøre hvad det koster ? og om de vil lave den |
|
|
Hej
Ja, det kunne selvfølgelig være en mulighed.
Ved du om det er noget de gør på stedet, eller skal den indleveres? Hvis det er noget de gør på stedet burde de kunne gøre det uden at tænke over hvor jeg overhovedet har købt den... en mulighed der skal prøves.
Tak for svar.
MVH
Lars
|
|
|
Jeg tror helt sikkert at hifi-klubben vil give dig opdateringen mod betaling. Så er det ligemeget hvor du har købt maskinen.
Jeg er ret sikker på at det er en 30 sek. opdatering de laver. __________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |

Diyhifi.dk
|
| Sendt: 17 August 2004 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Don Räß skrev:
|
Jeg har nu flere gange oplavet fin service hos TC, navnlig hvis man tager derned og snakker med dem.
Hvor gammel er din afspiller, de plejer at have et par års garanti på deres produkter?
Mit forslag er at tage ned i butikken, med afspilleren og et par problem skiver og vise dem problemet. Det er nok en god idé at ringe og aftale et tidspunkt først, således at de ikke føler sig overrendt.
|
|
|
Hej
Jeg har desværre kun haft problemer med TC, og det tog dem ca. 4 uger at levere den første update til kodefri. Og det kørte sådan at jeg 3 gange blev lovet at det lå i min postkasse imorgen, hvorefter man kunne kontakte dem et par dage efter, og få konstateret af de fortsat ikke havde sendt den.
Afspilleren er spritny...
Mine dårlige erfaringer med TC, både gældende mig selv, og kollegaer, gør at jeg egenlig ikke gider at bruge mere tid på dem. De få % man sparer ved at handle ved dem er bestemt ikke det værd, hvis der er det mindste i vejen senere, eller hvis man forventer at få sine ting til den aftalte tid... Men de er da meget flinke inden man har indgået handlen... Det er desværre mit indtryk af TC.
MVH
Lars
|
| Til top |
|
| |

Diyhifi.dk
|
| Sendt: 17 August 2004 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jannick skrev:
|
Hej.
Hvis det skyldes den software som TC har lavet, så er det vel i princippet deres fejl. Medmindre at TC har advaret dig om at den kan give problemer.
Men det er jo ikke sikkert at det er dér fejlen ligger. Du bør sende afspilleren tilbage til TC og fortælle dem problemet.
|
|
|
Ja i princippet burde jeg indlevere maskinen, men jeg gider heller ikke stå uden afspiller i flere måneder, så jeg tror jeg satser på at kigge forbi hifiklubben i første omgang.
MVH
Lars
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 22 August 2004 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad blev udfaldet på sagen - kunne du få Hifi Klubben til at opdatere maskinen mod betaling??
Egentlig ganske brugbar info i tilfælde af at der er folk derude med lignende problemer... __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Kasper76 Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 134
|
| Sendt: 16 Januar 2005 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har problemer mht den hakker i stort set alle af scanbox's udgivelser... (the gift, traffic osv...)
Er der andre med denon 2200 der kan bekræfte dette?
|
| Til top |
|
| |
Espen B Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2003 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 44
|
| Sendt: 29 Januar 2005 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kasper76 skrev:
Jeg har problemer mht den hakker i stort set alle af scanbox's udgivelser... (the gift, traffic osv...)
Er der andre med denon 2200 der kan bekræfte dette? |
|
|
Jeg har også problemer med at min Denon 2200 hakker. Jeg har ikke sett noen sammenheng med scanbox - jeg har faktisk ikke hatt dette problemet før jeg i forrige uke lånte 3 konsertopptak; A Evening of Fourplay, Diana Krall - Live in Paris og Oscar Peterson - A night in Vienna, hvorav de to første var sone 1 (NTSC) og den siste sone 0 (?) (PAL).
Spilleren min er gjort sonefri hos HiFi-klubben.
Jeg har ikke sett dette problemet med andre DVD'er (kan ikke i farten huske om jeg har spilt sone 1 på den før).
Mistanken min er at det er NTSC formatet som lager problemer (kan ikke forklare hvorfor Oscar Peterson DVD'en hakker).
Kan det være oppsettet på spilleren som er feil?
Spilleren er koblet mot en Sony 32" widescreen (KV-32LS35E - 50Hz).
__________________ mvh
Espen Børresen
Bergen - Norge
Mitt høyttalerprosjekt
|
| Til top |
|
| |
DKMIK Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 559
|
| Sendt: 29 Januar 2005 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en bekendt der har haft nogen lunde samme problemer, og har lige fået skiftet laserkonsol, det var anden gang den var inde til rep. der har så vidt jeg ved ikke været flere problemer. Føj det lader til at være en dårlig model.
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 30 Januar 2005 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Espen B skrev:
Kasper76 skrev:
Er der andre med denon 2200 der kan bekræfte dette? |
|
|
Jeg har også problemer med at min Denon 2200 hakker. Jeg har ikke
sett noen sammenheng med scanbox - jeg har faktisk ikke hatt dette
problemet før jeg i forrige uke lånte 3 konsertopptak; A Evening of
Fourplay, Diana Krall - Live in Paris og Oscar Peterson - A night in
Vienna, hvorav de to første var sone 1 (NTSC) og den siste sone 0 (?)
(PAL).
Spilleren min er gjort sonefri hos HiFi-klubben.
Jeg har ikke sett dette problemet med andre DVD'er (kan ikke i farten huske om jeg har spilt sone 1 på den før).
Mistanken min er at det er NTSC formatet som lager problemer (kan ikke forklare hvorfor Oscar Peterson DVD'en hakker).
Kan det være oppsettet på spilleren som er feil?
Spilleren er koblet mot en Sony 32" widescreen (KV-32LS35E - 50Hz).
|
|
|
Prøv at sætte tv type til multi. så kan det være det ikke hakker.Har
ingen problemmer med hack eller noget den kører sku perfekt og æder
alt. ( næsten)
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
Espen B Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 07:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kasper76 skrev:
alt. ( næsten)
|
|
|
HHmmm - det er ikke mulig å endre Tv-Type. Denne er satt til PAL og kan ikke endres. Noe sier meg at dette er årsaken. Tror jeg tar meg en tur innom Hi-Fi Klubben - kan tenke meg at dette er en "bug" i programvaren. __________________ mvh
Espen Børresen
Bergen - Norge
Mitt høyttalerprosjekt
|
| Til top |
|
| |
Espen B Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2005 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Espen B skrev:
Kasper76 skrev:
alt. ( næsten)
|
|
|
HHmmm - det er ikke mulig å endre Tv-Type. Denne er satt til PAL og kan ikke endres. Noe sier meg at dette er årsaken. Tror jeg tar meg en tur innom Hi-Fi Klubben - kan tenke meg at dette er en "bug" i programvaren.  |
|
|
Da var det problemet løst !!!
Noen ganger finnes det (heldigvis) en enkel løsning.
En rask telefon til HiFi klubben avslørte følgende lille finurlighet med DVD-2200 - noen meny innstillinger kan bare endres når det ikke er DVD i spilleren.
TV-Type er en av disse.
Ut med DVD'en ..... sett TV-Type til MULTI og voilà .....
ikke mer hakking på NTSC DVD'er.
(Litt finlesing i bruksanvisningen kunne nok ha avlsørt dette - men hvem leser i bruksanvisningen  ) __________________ mvh
Espen Børresen
Bergen - Norge
Mitt høyttalerprosjekt
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 02 Februar 2005 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt at høre- Det må have vært rigtig træls at se med så meget hack!
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |