| Forfatter |
|
HamDenFede Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 09 Oktober 2004 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Så er ovennævnte maskine landet og jeg fik min i torsdags. Jeg har ikke lige haft tid til at pille så meget ved den, men umidelbart er den super. Super billede og lyd og ikke mindst designet.
Eneste problem er blot størrelsen (dybden) Der er ikke meget plads til at have en AVR 630 til at stå ovenpå , men det kan lade sig gøre.
Ikke for at træde nogle over tærene, men jeg synes altså lige dot-matrix displayet i 31'eren lige er en tand mere stilet end det i 22'eren. Det har samme størrelse som og passer perfekt til displayet i hele AVR-serien. Lækkert.
En lille feature er også muligheden for at fade hele frontpanelet efter et stykke tid, så både display og blåt tivoli-lys forsvinder. Ganske nyttigt, men samtidig ser det også cool ud 
Alt i alt, efter pænt lang venten på denne maskine, er jeg en glad mand... __________________ Mvh. HamDenFede
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 09 Oktober 2004 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen tilykke med dyret!
stiller du en forstærker oven på dvd'en??? Fy fy!
det har den altså ikke godt af.. uanset hvad forhandleren eller reklamemateriale siger... __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
HamDenFede Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2004 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Huh?? 
Du bliver nødt til at uddybe lidt?
Manden sagde at det absolut ikke var noget problem og at den sagtens kunne holde til vægten. Omvendt opstilling er vel heller ikke at foretrække, da forstærkeren bliver rimelig varm.
I denne tråd lader til heller ikke til at det er noget problem at lade DVD'en stå nederst?
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=12943&K W=opstilling __________________ Mvh. HamDenFede
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2004 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
lad mig omformulere... det er ikke optimalt. dvd'en er ikke bygget til det......
et rack, eller ved siden af hinanden vil være mere optimalt. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2004 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
btw, hvad med at lave en bruger anmeldelse af den ved lejlighed??  __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2004 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan du evt. oploade nogle billeder med og uden lys i displayet???  __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 09 Oktober 2004 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg kender harmans byggekvalitet godt nok, så vil dvden ikke blive mast af at have den lille forstærker ovenpå.. jeg er endda meget sikker på at dvdens levetid er større hvis den står nederst, end hvis den står ovenpå forstærkeren, pga af varmen. (og det er også bedre for forstærkeren)
JA, et rack er optimalt, men har man ikke mulighed for det, så er den opstilling du nævner bedst.
Tillykke med afspilleren.. kan du ikke lige tage et billede af det der "dot matrix"-display?? så skal jeg nok være venlig med uploade den i tråden her, med mindre du smider det ind i en tråd med dit samlede anlæg, det vil vi nemlig gerne se..
|
| Til top |
|
| |
HamDenFede Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2004 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok. Det lader til at opstillingen forbliver som den er, da jeg ikke har mulighed for et rack. Tak for hjælpen 
Dot-matrix display er blot et display bygget op af små punkter (dots), der kan være tændt og slukket uafhængig af hinanden. Displayet i 22'eren er et "traditionelt" display, bygget op af "8 taller", ligesom det i gamle lommeregnere.
Det betyder naturligvis ikke en flyvende kamel for hverken lyd- eller billedekvalitet, men det er vel en smags-sag hvad man synes bedst om.
Jeg skal nok oprette en tråd i "Mit udstyr", men jeg venter lige på mine nye højttalere. De skulle gerne komme først i næste uge 
Prøver lige og se om jeg ikke kan ligge et billede op om lidt.
Endnu engang tak for hjælpen. __________________ Mvh. HamDenFede
|
| Til top |
|
| |
HamDenFede Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2004 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, så prøver jeg lige med et billede eller to. Kvaliteten er ikke den bedste, men jeg tror godt man kan se forskellen.

__________________ Mvh. HamDenFede
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 09 Oktober 2004 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu ved jeg hvad du mener.. jeg er enig, det er pænere, det er knap så kantet som på fx dvd30 (den jeg har)
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2004 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
helt enig.. meget pænere...
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Rapper Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 706
|
| Sendt: 10 Oktober 2004 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uhh, tillykke med den!
Leder selv efter en DVD 30 da jeg ikke er så pjattet med slimdesign, og det nye design på ingen måde passer til min AVR 4550. Har en DVD 25 pt., men hungrer lidt efter DVD-Audio  __________________ Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
Friends are the family we choose for ourselves.
|
| Til top |
|
| |
Galver Forum Bruger

Bruger siden: 21 Maj 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 54
|
| Sendt: 11 Oktober 2004 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg har også fået mig en DVD 31
Jeg har ikke et surround anlæg, og vil derfor gerne kunne afspille DVD-audio i 2-kanals stereo istedet for 5.1. I følge manualen skulle man kunne deaktivere de lyd-kanaler der ikke anvendes, f.eks: center, surround-HT og subwoofer. I afspillerens menu er det kun muligt at "slukke" for subwooferen.
Så mit spørgsmål er: hvordan deaktiveres de øvrige HT???
I følge forhandleren skulle DVD 31 kunne gøres kodefri ved at inidtaste en kode! men det fungerer ikke for mig!! nogen ideer til hvordan??
Mvh Galver
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 11 Oktober 2004 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Galver: jeg har en dvd30, og jeg mener at menuen er samme system.. gå ind i "setup", vælg "Audio" vælg "speaker setup" der kan du justere om højttalerne skal være store, små eller ingen.
|
| Til top |
|
| |
HamDenFede Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Oktober 2004 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige et spørgsmål...
Er det nødvendigt at indstille "Speaker setup" på DVD'en hvis man kører signalet digitalt til recieveren, og lader den stå for al kodning af signalerne? __________________ Mvh. HamDenFede
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 11 Oktober 2004 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej.. men man skal bruge de analoge udgange for at få dvdaudio signalet ud, og så er det bedst hvis dvden ved at den skal føre alle surroundsignalerne ned i et 2ch signal, ellers er der en masse detaljer man mister
|
| Til top |
|
| |
Rapper Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 706
|
| Sendt: 11 Oktober 2004 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
| men man skal bruge de analoge udgange for at få dvdaudio signalet ud |
|
|
Hvad fanden er det egentlig for noget "€#!% (!!!!!) at man skal det? 
Det er jo røvdyrt at jeg skal købe seks phonokabler (og en DVD 30) bare fordi jeg vil høre Metallica på DVD-A...
Wræææl  __________________ Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
Friends are the family we choose for ourselves.
|
| Til top |
|
| |
Galver Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Oktober 2004 kl. 01:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
|
Galver: jeg har en dvd30, og jeg mener at menuen er samme system.. gå ind i "setup", vælg "Audio" vælg "speaker setup" der kan du justere om højttalerne skal være store, små eller ingen.
|
|
|
Jeg skulle måske have beskrevet det lidt bedre...... jeg er inden i "speaker setup" menu'en, men jeg kan kun vælge store eller små! Ved Subwooferen kan der til sammenligning vælge on eller off
Mvh Galver
|
| Til top |
|
| |
Galver Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Oktober 2004 kl. 01:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
| nej.. men man skal bruge de analoge udgange for at få dvdaudio signalet ud, og så er det bedst hvis dvden ved at den skal føre alle surroundsignalerne ned i et 2ch signal, ellers er der en masse detaljer man mister |
|
|
Jeps, det lyder underligt hvis man kun tilkobler front HT, uden at de andre HT slås fra! Altså signalet skal ændres til 2 kanaler for at få det hele med i stereo!
mvh Galver
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 12 Oktober 2004 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Galver skrev:
witzel skrev:
|
|
|
|
Jeg skulle måske have beskrevet det lidt bedre...... jeg er inden i "speaker setup" menu'en, men jeg kan kun vælge store eller små! Ved Subwooferen kan der til sammenligning vælge on eller off
Mvh Galver
|
|
|
ok.. det lyder underligt.. det har jeg desværre ingen løsning på, jeg har ikke set menuen til en 31
|
| Til top |
|
| |