Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 08:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: DVD m/DVI til plasma (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Henrikt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 30 November 2004 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

Leder i øjeblikket efter en dvd-afspiller med DVI udgang til min plasmaskærm. (Philips 42pf9966).

Havde egentlig besluttet mig for Denon 1910/2910, men er blevet noget usikker pga. de tilsynladende "endeløse" problemer med disse iflg. div indlæg.

Så vidt jeg kan se er alle disse indlæg med over/underscan, software opgraderinger osv alle skrevet af projektor-folk. Gælder disse problemer også ved brug på en plasmaskærm ??

Er der en væsentlig forbedering i billede-delen ved 2910 i forhold til 1910, eller betaler man udelukkende for en bedre lyddel på 2910 ?? (jeg skal stor set kun bruge den til dvd-film)..

Er der evt. andre forslag til en dvd med DVI-udgang?? (2000-6000 kr.)

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Sendt: 30 November 2004 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke egne erfaringer med Denons modeller, men i det nyeste Hifi Choice er der en meget positiv test af 2910, som de siger har cirka lige så god billedkvalitet som storebroderen 3910, dog med færre indstillingsmuligheder og desuden med knap så god lyd i cd og sacd. Jeg tror 2910 er en del bedre end 1910, rent teknisk i hvert fald.

Andre forslag kunne være den nye Panasonic s97, som vist ligger omkring 3000. Der er også en Philips-model på vej, 900SA til 4000, men den er vist forsinket indtil februar.

I de billigere lag er der flere andre muligheder, men flere af dem er plaget af børnesygdomme, fx er min Yamakawa 365 ganske vist ret god på dvi, men mht. lyd og betjening er det ligesom en discountmodel fra Føtex.

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 30 November 2004 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Henrikt skrev:

Havde egentlig besluttet mig for Denon 1910/2910, men er blevet noget usikker pga. de tilsynladende "endeløse" problemer med disse iflg. div indlæg.

Så vidt jeg kan se er alle disse indlæg med over/underscan, software opgraderinger osv alle skrevet af projektor-folk. Gælder disse problemer også ved brug på en plasmaskærm ??

Er der en væsentlig forbedering i billede-delen ved 2910 i forhold til 1910, eller betaler man udelukkende for en bedre lyddel på 2910 ?? (jeg skal stor set kun bruge den til dvd-film)..

Mig bekendt er det 1910 der er problemer med. Billededelen i 2910 er (væsentlig) bedre end den i 1910. Personligt ville jeg klart vælge 2910 (af de to).

Problemet med 1910 er udelukkende på digitaludgangen (DVI/HDMI), og primært rapporteret af ejere af Z2. Noget kan tyde på problemer med Z2 og 1910. Men prøv og hør i den lokale Hifi-Klubben, om du ikke kan låne en 1910 med hjem så du kan afprøve den. Men hvis du alligevel vil bruge 6.000 kr. på en DVD-afspiller køber du jo 2910 .

Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes

Henrikt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Sendt: 30 November 2004 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

Mange tak for svaret Gerdes.

Ja så bliver det jo altså 2910, da billede-delen er det vigtigst. Derfor var det også vigtigt med DVI/HDMI, hvilket jo i øjeblikket begrænser udvalget noget.

Ville bare ikke give det dobbelte for en dvd-afspiller, hvis det kun ville give en forbedring i musik/stereo gengivelse.

Nu hvor jeg er i spørgehjørnet... Du (eller en anden) skulle vel ikke tilfældigvis vide hvordan 2910 har det med DVD +/-. Ved godt de skriver den kan tage begge formater, men ved af bitter erfaring, at der er stor forskel på hvor "glad" de forskellige mærker er for +/- RW.

Nick
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2004
Sendt: 30 November 2004 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Har du set på Pioneers DVD afspillere?
Til top Vis Nick's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nick

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 30 November 2004 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Henrikt skrev:

Nu hvor jeg er i spørgehjørnet... Du (eller en anden) skulle vel ikke tilfældigvis vide hvordan 2910 har det med DVD +/-. Ved godt de skriver den kan tage begge formater, men ved af bitter erfaring, at der er stor forskel på hvor "glad" de forskellige mærker er for +/- RW.

Nope, har intet kendskab til hvordan 2910 har det med DVD +/-. Men tag nogle skiver med til Hifi-Klubben og se hvordan det går .

Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes