| Forfatter |
|
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 19 December 2004 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg står foran at skulle investere i en DVD-afspiller. Jeg kender ikke rigtigt det meget omfattende marked, men vil selvfølgelig gerne have mest for pengene.
Den skal indgå i et stereosystem (IKKE surround) bestående af Rega Planet CD, Cursa pre-amp, Exon monoblokke og et sæt Von Schweikert VR-2 HT.
Lydkvalitet prioriteres før billede og budgettet er 5-7000.
Nogle gode forslag??
Mvh Jesper
|
| Til top |
|
| |
bsl2 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 19 December 2004 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej dejen
hvis du vil have god stereolyd fra dvd skulle du nok kigge på marantz ell.roksan begge mærker har modeller indenfor din prisgrænse
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 19 December 2004 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
En brugt Rotel RDV-1080 er nok et sikkert valg hvis lydkvaliteten kommer før billedet - den har en seriøs stak reviews fra både brugere og anmeldere verden over som alle roser den!
Men hvorfor prioritere lyden på den når du har din Rega? skal den afløses på sigt? __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2004 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
|
En brugt Rotel RDV-1080 er nok et sikkert valg hvis lydkvaliteten kommer før billedet - den har en seriøs stak reviews fra både brugere og anmeldere verden over som alle roser den!
Men hvorfor prioritere lyden på den når du har din Rega? skal den afløses på sigt?
|
|
|
Nej, det var ikke planen med mindre jeg får rigtig mange penge (der skal mange til for at købe en bedre synes jeg).
Jeg er bare interesseret i en 7ooo kroners DVD-afsp. som spiller bedre end en 3000 kroners CD-afsp. hvis det kan lade sig gøre
|
| Til top |
|
| |
bsl2 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2004 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej dejen
det er lidt pudsigt men jeg ville også nævne rotel rdv 1080 som ronin skrev.der var en kanon test i high-fidelity hvor alene cd delen blev nævnt som absolut high end.topsound har den på deres tilbudsliste til halvpris 10.000
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2004 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er egentlig forskellen på Rotel RDV 1080 og 1060 - pris i forhold til ydelse mener jeg?
Mvh Jesper
|
| Til top |
|
| |
bsl2 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2004 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej jesper
jeg kender ikke forskellen på de to modeller.men prøv at kigge på www.homecinema.com de har en masse rewiews af dvd og alt andet til surround det kan være at de har testet rotelerne
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 19 December 2004 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dejen.
Skriv en PB til clausedrengen. Han har en 1080er og kender forskellen på den og 1060eren.
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 19 December 2004 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men ellers er en Pioneer DV-939A også et oplagt bud. Den har Analog Devices 24-bit konvertere og en ret seriøs analog-del samt fornuftig opbygning i strømforsyningen med ringkerne-trafo osv. Den kan erhverves for 5-6000 kr. og så er den samtidig hamrende flot!
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
thomas_ls Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 421
|
| Sendt: 19 December 2004 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når vi nu er i gang!
Er der nogle som reelt har lyttet grundigt til Denon 2900 i stereo, der findes en masse kommentarer om den, men de fleste virker ikke særlig underbyggede
|
| Til top |
|
| |
SNEDKEREN Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 19 December 2004 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med en brugt Denon DVD2900 eller en Marantz dv7500, den koster vist nok lige under 8K
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 19 December 2004 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vedr. Denon 2900 fik jeg hørt lidt til den her forleden dag, og den fik seriøse tæsk af Regas første Planet cd afspiller.
Rotel RDV-1080 er som skrevet rigtigt god, specielt til prisen på 3-4K brugt, men den har dog to irriterende "fejl" som man nok lige skal overveje om man kan leve med. Den første er at den ikke har scart men kun component og S-video, og den anden mere irriterende er at den ikke kan afspille nogle former for brændte medier hverken cd eller dvd. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Chevy Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 244
|
| Sendt: 19 December 2004 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sony DVPs-999ES
Super lyd + billede (SACD), læs evt. test i HiFidelity.
Den kan købes i Tyskland & UK til ca. 6000.- hvilket næsten er halv pris.
Fik min inden for en uge, og sparede en masse gryn.
Kan foruden anbefale en LClock XO3 samt bedre opamps, så er man rigtig godt spillende. (som et minimum skal man bruge front udgangen i 5.1 udgangene, da der her mont. bedre lytter samt opamps !!!!) __________________ Med venlig hilsen
Chevy
Mit Surround
|
| Til top |
|
| |
SNEDKEREN Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 19 December 2004 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal ikke sige hvordan en Denon DVD2900 lyder iforhold til en rega cd, men det er en anerkendt dvd afspiller og specielt pga dens audio/mulitkanal del. se evt. her:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=8443
Og selv kan jeg kun sige at jeg syntes den lyder fint fint..
har dog ikke selv hørt Rotel RDV-1080, så vil ikke påstå at den ene er bedre end den anden.
|
| Til top |
|
| |