Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 11:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Denon DVD A1 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 30 December 2004 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der har erfaringer med denne maskine, lidt synd at der ikke var ret mange i Danmark så vidt jeg ved, HIFI Klubben i Lyngby havde et stk brugt til ca.20000kr ellers har jeg ikke set nogle, i Tyskland har man kunne købe et eksemplar til en billig penge.

Det ser ud til at den var rigtig god til CD gengivelse i forhold til andre DVD maskiner og den har adskillige Burr Brown PCM1704'er i modsætning til de nye maskiner der har PCM1790 for at få SACD med, jeg tror de gamle var bedst.

Har kigget lidt efter brugte A1'ere men der er åbenbart ikke mange af dem til salg 

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

Denonfanatiker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 30 December 2004 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

JRGW skrev:

Er der nogen der har erfaringer med denne maskine, lidt synd at der ikke var ret mange i Danmark så vidt jeg ved, HIFI Klubben i Lyngby havde et stk brugt til ca.20000kr ellers har jeg ikke set nogle, i Tyskland har man kunne købe et eksemplar til en billig penge.

Det ser ud til at den var rigtig god til CD gengivelse i forhold til andre DVD maskiner og den har adskillige Burr Brown PCM1704'er i modsætning til de nye maskiner der har PCM1790 for at få SACD med, jeg tror de gamle var bedst.

Har kigget lidt efter brugte A1'ere men der er åbenbart ikke mange af dem til salg 

Prøv eventuelt at høre hos Finn29. Jeg ved han har haft sådan en svend. Så han er manden at spørge. Jeg ved også at han lige har fået den stjålet, men derfor kan han måske godt give lidt input alligevel.

Personligt har jeg aldrig hørt den, men nogen påstår at den er lige så god som Denon DCD-S10II til musikgengivelse. Hvis det er rigtigt, er den fand... god. For sådan en har jeg haft. Savner den stadig. Snøft.

Til top Vis Denonfanatiker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Denonfanatiker

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 30 December 2004 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Der er en her.

http://www.audio-markt-auktion.de/item.php?id=5797799966&

Og hvis du er god til tysk kan du nok få lidt tid til at gå med den her

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=14 819&item=5740379381&rd=1&ssPageName=WDVW

MVH WRONG

anno1982
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Sendt: 30 December 2004 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Måske du kunne trække lidt info ud af finn?

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=147&PN= 4

Edit: - Havde ikke set at der allerede var blevet henvist til finn29... - men linket var nyt...

Min Bio
Til top Vis anno1982's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anno1982

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2004 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Der er også en A11 hvis det var noget?

DENON DVD-A11, 14 mdr. gl. absolut som spritny! denon topmodel i sort, supersuperfed mask., sælger KUN pga nedgradering i forb. m.flyning? evt denon 3805 som del af betaling, bemærk! DVI udgang!

MVH WRONG

11.500,- 29-12-2004      
Odense | Fyn

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 31 December 2004 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

Jeg har producenterne af maskinerne lidt mistænkt for at fokusere mest på billedsiden og det er vel også som sådan ok, det sælger vel også godt.Men skal maskinerne klare alle formater så ender det vel med at de ikke gør noget ret godt.

Ville de så bare bruge seperate D/A convertere og adskilte kedsløb til de forskellige formater SACD for sig og PCM for sig.

I HFK i Lyngby sagde sælgeren at A1var klart bedre lydmæssig end A11 der dog er mere avanceret på billedsiden men har man et ældre tv kan det vel være lige meget.

Jeg synte generelt at lyden skuffer mest på DVD især på musik DVD'er kunne der godt være mere hul igennem måske det er min Pioneer DV717 der mangler lidt.Har dog prøvet en Chesky Sara K det var dog bedre.

Hvad er jeres erfaring her, det er mest for musik DVD'er jeg har dvd maskine ikke så meget film.

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 December 2004 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

Jeg ser klart flest film, frem for dvd-a sacd. Jeg har selv en A11er, som jeg også bruger som cd-afspiller og er meget tilfreds med den. Hvis du ser de test den har fået rundt omkring er folk gennerelt ydrst tilfreds med den. Jeg har aldrig lavet en direkte sammenligning med A1eren. Faktisk har jeg kun set den i aktion 2 gange da de havde den i hifiklubben på Åboulevarden og der var det film der kørte. Jeg har dog læst nogle steder hvor A11 er testet at de syntes A1eren var bedre i ren stereo.

Hvis du tjekker www.denon.de kan du lave en sammeligning af de 2 maskiner.

MVH WRONG

thomas_ls
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 31 December 2004 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Der kan være lidt om, at stereo-lyden er nedprioreteret i mange også dyre DVD-maskiner.

Hvis man ser på teknologien, så har Denon langt samme 'processing' ind i 3910-modellen, som den, der kommer i S10 MKIII (3!), hvis den overhovedet kommer til Danmark??

Altså, der skulle være 'AL24 processing' i 3910-modellen. 

Til top Vis thomas_ls's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomas_ls

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes