Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 13:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: progressive scan i Harman kardon DVD ??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
iceman24
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

hej jeg har en Harman Kardon DVD 25 som er koblet til mit Panasonic TH-37PA30 via. component kabel...

min H/K DVD 25 kører lige nu progressive scan via component.. men er det bedre at kører Interlaced signal panasonicen ???

hvordan er kvaliteten på progressive scan i H/K DVD 25 ???

er der nogen der ved om om Harman Kardon DVD 22 er bedre end DVD 25 ??? jeg tænker billede mæssig og lyd ???

iceman24
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2005 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

hej med jer er der ingen der kan hjælpe mig

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 Marts 2005 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

iceman24 skrev:

min H/K DVD 25 kører lige nu progressive scan via component.. men er det bedre at kører Interlaced signal panasonicen ???

Det har du jo sådan set alle muligheder for at svare bedre på end os andre... ;-) Men ud fra mit sparsomme kendskab til de produkter vil jeg mene progressive fra DVD'en er bedst. Men såvidt jeg husker kan du ret tit rende ind i at skulle skifte de-interlacing mode i afspilleren, hvis det skal gøres helt rigtigt. Jeg kan desværre ikke hjælpe dig mere end at sige "noget med", det er læænge siden jeg har haft en H/K i fingrene...

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

iceman24
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2005 kl. 01:26 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Men såvidt jeg husker kan du ret tit rende ind i at skulle skifte de-interlacing mode i afspilleren, hvis det skal gøres helt rigtigt.

jeg er ikke helt med.....

hvad mener du med at jeg skal skifte de-interlacing mode i afspilleren for at gøre det helt rigtigt....

hvis man trukker på [info] når man ser DVD film så står der noget med MOVIE SCAN TYPE: og der står ved nogle film PROGRESSIVE og ved andre står der INTERLACED ???

har det noget med det at gøre

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 Marts 2005 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

iceman24 skrev:

hvad mener du med at jeg skal skifte de-interlacing mode i afspilleren for at gøre det helt rigtigt....

Det er for længe siden jeg har haft en H/K i fingrene til at jeg kan hjælpe ret meget mere, men forskellige film skal de-interlaces forskelligt for at få en korrekt progressive scan. Nogle afspillere er bedre end andre til at "ramme rigtigt", DVD 25 har en god billedkvalitet når den rammer, men det sker at den "gætter forkert", og så skal man selv skifte. Jeg kan som sagt ikke huske hvordan - prøv evt. at gå ind på www.dahf.dk og tag fat i Isman, han har (eller har haft) den afspiller, og ved hvad der skal til. Det er muligt jeg gør et større nummer ud af problemet end nødvendigt, men dét var konklusionen da han og jeg sammenlignede DVD 25 med Philips DVD 963 for nogen tid siden.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes