| Forfatter |
|
jan21004 Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 30 Marts 2005 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Er der nogen som har erhfaring med Pioneer´s DVD afspiller. Jeg tæner på om det virkelig kan betale sig at ofre ca. 3000,- ekstra for deres DVD-868, eller om DV-668 egentlig kan næsten det samme.
|
| Til top |
|
| |
Mads Doss Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 236
|
| Sendt: 30 Marts 2005 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forskellene på de to er at 868'eren har i-link (firewire) og en 14 bit billedkonverter mod 12 bit i 668'eren.
Jeg har selv 868 og den er virkelig god. Kvaliteten er meget høj hele vejen igennem og den levere et flot billed, især via HDMI.
Men om det er vær at ofre det ekstra for den relativt lille forskel er svært at svare på. Jeg valgte 868 fordi jeg fik en god pris på den... __________________ Nil satis nisi optimum - Kun det bedste er godt nok.
Rotel 7.1 Bi-Amp m/ Tannoy højtalere
Se min hjemmebio her
|
| Til top |
|
| |
Mads Doss Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 236
|
| Sendt: 30 Marts 2005 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du bruger HDMI til at overføre billedet og din forstærker ikke understøtter i-link, så er forskellen endnu mindre... Så er det vist kun videoscaleren som gør forskellen... __________________ Nil satis nisi optimum - Kun det bedste er godt nok.
Rotel 7.1 Bi-Amp m/ Tannoy højtalere
Se min hjemmebio her
|
| Til top |
|
| |
KRIKSTAR Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 30 Marts 2005 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du plasma, lcd eller projektor med høj opløsning, giver det imo ikke så lidt at scalere billedet til 1080i via. HDMI-udgangen. Så selv om man "kun" bruger HDMI, synes jeg nu alligevel at der er rimelig stor forskel på billedet, med og uden denne funktion.
|
| Til top |
|
| |
Luv.dk Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 142
|
| Sendt: 30 Marts 2005 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er begge nogle rigtige gode billedmaskiner. Om du vælger 668 i stedet for 868, afhænger af om du har brug for den højere opløsning via HDMI. 668 understøtter 480p, hvor 868 understøtter op til 1080i. Hvis du kun skal bruge den til almindeligt tv, er 668 alt rigeligt.
|
| Til top |
|
| |
jan21004 Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 30 Marts 2005 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har kun et alm. tv nu, men bestiller snart Pioneer 435 XDE, og da jeg også er tilhænger af kun det bedste, må jeg jo nok bestille 868. Jeg havde overvejet at ryge på deres HDD 920h. Men da jeg i forvejen har en Phillips dvd optager (godt nok en lidt ældre en), nøjes jeg med at købe en ny afspiller. Har forresten lige købt VSX-2014i SUPER LYD.
|
| Til top |
|
| |
Luv.dk Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 142
|
| Sendt: 30 Marts 2005 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kender ikke 435 XDE. Men du går ikke helt galt i byen med 868  Det en rigtig dejlig maskine, især hvis man bruger projektor eller plasma som oventående. Har selv VSX-AX5Xi-S. Også et rigtig godt ss produkt. Havde rotel 10xx ss processor førhen, men syntes faktisk i min stue, at pioneeren gjorde det bedre!!! Bruger dog kun ss delen. Har seperat eff. til speakers.
|
| Til top |
|
| |
KRIKSTAR Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 30 Marts 2005 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kommer dit anlæg til at se ud fuldstændigt som det jeg lige har stået for at købe for "de gamle", nemlig: Pioneer 435 XDE plasma, VSX-2014i forstærker og DV-868 dvd-afspiller.
Efter at have set forskellen på 480p og 1080i (eller bare i forhold til 720p) var selv min far, der ellers aldrig rigtigt har interesseret sig for hifi osv. ikke i tvivl om at det skulle være en 868'er koste næsten hvad det vil Nå!, men det jeg mener er, at man ikke behøver at have kritiske øjne for at se forskellen, den er temmelig markant! Optegninger og tekst bliver meget skarpere, og billedet bliver langt mere tredimentionelt/dybt, så man får det der "biograffornemmelses" sug i maven
PS Afspillerdelen i DVR-920H (dvd-optager) er den samme som i DV-668, så behold du blot din philips og køb istedet dv-868 for de penge du sparede. Jeg forsøgte rent faktisk at købe en 868 brugt af en gut, som ville skifte til 920'eren, men da vi (sælger og jeg) i fællesskab fandt ud af at 920'erens afspillerdel er den samme som 668, ville han forståeligt nok ikke sælge alligevel ÆV! ÆV!
Der er dog heldigvis snart en 868'er på vej fra tyskland
|
| Til top |
|
| |