| Sendt: 18 April 2005 kl. 09:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Well, men får jo et eller andet sted hvad man betaler for - det kommer primært an på hvad du forventer af kvalitet for 300 kr. Nogen bliver positivt overrasket over hvor meget man egentlig kan få for de penge - andre bliver bare bekræftet i at det er noget skrammel som det er synd at mishandle film på.
Når DET er sagt så har det også meget at gøre med hvad du sætter afspilleren til af udstyr. Jeg klikkede lige på linken til dit anlæg, og synes ærlig talt at du skulle finde en bedre afspiller. Specielt er der selvfølgelig projektoreren. En billig afspiller VIL bare ikke have så godt et billede som en dyrere - og det fnidder der er i billedet, vil jo blive forstørret op i kæmpestørrelse på dit lærred, så selv din bedstemor kan se forskellen. Var det et 21" tv fra Bilka, ville det formentlig ikke gøre nær så meget - det handler om hvad man skal bruge det til, og forventningerene til resultatet.
Stort set alle de billige afspillere har progressive scan, men det er langfra alle der gør det særlig godt. Jeg vil faktisk mene at du i en del tilfælde med progressive scan fra en helt billig no-name afspiller i bedste fald får et billede der er på højde med et interlaced billede fra en bedre afspiller. Og i værste fald en forringelse - og det var vel ikke meningen.
Mht karaoke indgangene bør du generelt se på hvad du får af tilslutninger, som du reelt ikke har behov for. Den linkede afspiller har også indbygget Dolby Digital 5.1 dekoder, og 6 phonoudgange til en 5.1 indgang på et (billigt) højttalersæt, evt. pc-højttalere. Men det har du jo ikke behov for, da jeg går ud fra at du sætter et digitalkabel over i din surroundforstærker..?
Tænk så på at du for 300 kr. får en DD-dekoder, en karaoke "mixer" og 6-7 ind- og udgange som du ikke behøver. Hvor meget er der så tilbage til det du HAR brug for..?
|