| Forfatter |
|
JJservice Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 91
|
| Sendt: 12 Maj 2005 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Har Otto været ved at kigge på den nye 9000 SA? Har du prøvet den sammen med Sony HS 50 via HDMI?
Nu har vi snart ventet længe på en lidt billigere ordentlig DVD med HDMI.
Er det noget der virker, var der noget der kunne være bedre?
John
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 13 Maj 2005 kl. 01:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
JJservice skrev:
Har Otto været ved at kigge på den nye 9000 SA? |
|
|
Sføli... Det kan godt være det er reklame, men _helt_ opdigtet er nyheden her på siden (som jeg har skrevet) nu ikke... 
JJservice skrev:
Har du prøvet den sammen med Sony HS 50 via HDMI? Nu har vi snart ventet længe på en lidt billigere ordentlig DVD med HDMI.
Er det noget der virker, var der noget der kunne være bedre?
|
|
|
Jeg er ikke færdig med at lege, men indtrykket indtil videre er at det ser rigtigt godt ud. Jeg havde lidt vrøvl med den til at starte med, det viste sig at den som standard konverterer alt til 50 Hz, hvilket giver et problem med reg. 1 film. Ved at ændre "TV System" til Auto er dét problem løst, og så ser det rigtigt godt ud. De-interlacing virker som det skal på de film jeg har testet, og billedet ser i det hele taget godt ud. Det gør det nu også på Panasonic DVDS 97, men Philips'en er meget lækrere og har væsentligt bedre lyd-kredsløb. Og, igen uden at jeg er færdig med at teste, så virker billedet en smule bedre på Philips'en generelt, skarpt og detaljeret. Jeg har i hvert fald meget svært ved at finde noget negativt at sige, også sammenlignet med meget dyrere afspillere (dvs. topmodeller fra Pioneeer, Marantz og Denon), hvad billedkvaliteten angår. Men som sagt - jeg har lige fået den, så man ved aldrig om der dukker noget op hen ad vejen... Men til 4K er jeg _ekstremt_ imponeret. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 13 Maj 2005 kl. 01:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan også roligt konstatere at det er nogle meget hårde specs til prisen - det er imponerende hvad de smider i dem, og så er finishen i særklasse (hvis man da så kan lide designet).
Den forrige model skuffede jo absolut heller ikke, men alligevel ligner det en MEGET potent afløser! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 13 Maj 2005 kl. 02:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kvestergaard Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 339
|
| Sendt: 13 Maj 2005 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto,
Har du bemærket om denne afspiller lider af macroblocking som mange af de øvrige afspillere med Faroudja 23xx chipset?
|
| Til top |
|
| |
Meier Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1489
|
| Sendt: 13 Maj 2005 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå - nu har jeg sku bestil dyret!
Bliver spændende at få en ny dvd - det er sku lang tid siden, at jeg ikke har købt brugt...
Hilsen Thomas
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 13 Maj 2005 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meier skrev:
Bliver spændende at få en ny dvd - det er sku lang tid siden, at jeg ikke har købt brugt...
Hilsen Thomas |
|
|
Vi vil se billeder når den kommer! Du skal ikke lige have den forbi AR? Mon de tweaker denne som den gamle philips?
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 14 Maj 2005 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
kvestergaard skrev:
| Har du bemærket om denne afspiller lider af macroblocking som mange af de øvrige afspillere med Faroudja 23xx chipset? |
|
|
Jeg har endnu ikke bemærket macroblocking på _nogen_ afspiller... Og eftersom ingen endnu har været forbi og udpege det for mig, så må jeg indtil videre kalde det et overvurderet problem. Jeg har iøvrigt såvidt jeg husker ikke hørt fra nogen købere der har oplevet det som et problem, det er ét af den slags problemer der som regel er størst hos folk der endnu ikke har købt noget... Men hvis nogen kan hjælpe mig til større forståelse, evt. ved at komme forbi og udpege det for mig, så vil jeg meget gerne forholde mig til det. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
kvestergaard Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 339
|
| Sendt: 14 Maj 2005 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
kvestergaard skrev:
| Har du bemærket om denne afspiller lider af macroblocking som mange af de øvrige afspillere med Faroudja 23xx chipset? |
|
|
Jeg har iøvrigt såvidt jeg husker ikke hørt fra nogen købere der har oplevet det som et problem, det er ét af den slags problemer der som regel er størst hos folk der endnu ikke har købt noget...
|
|
|
Det kan du sagtens have ret i. Jeg har ikke købt endnu, og har heller ikke haft lejlighed til undersøge problemet live, så jeg spørger kun fordi det har fået en del opmærksomhed på AVS Forum.
|
| Til top |
|
| |
Meier Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1489
|
| Sendt: 15 Maj 2005 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Meier skrev:
|
Hilsen Thomas
|
|
|
Vi vil se billeder når den kommer! Du skal ikke lige have den forbi AR? Mon de tweaker denne som den gamle philips?
|
|
|
Tja - jeg har stadigvæk div. modificeringsbeskrivelser/diagrammer etc liggende til 963 - mon ikke der kommer noget på den nye?
Ellers kan det da godt være, at den kommer en tur forbi AR - skal bare lige være sikker først (er ikke altid så hurtig, men skulle bruge en DVD...)
Hilsen Thomas
|
| Til top |
|
| |
Mlarsen Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 288
|
| Sendt: 16 Maj 2005 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
MarcDk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2005
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 16 Maj 2005 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der ved noget om hvornår recieveren kommer som matcher afspilleren ? Og en evt ca pris ?
|
| Til top |
|
| |