| Forfatter |
|
berl Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 121
|
| Sendt: 09 Juni 2005 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej.
jeg står i l**t til knæene, jeg står og har købt projektor og lærred. Begge dele er kommet, jeg mangler bare en dvdafspiller. jeg bestilte først en panasonic s97. Den var i restordre så derfter bestilte jeg en samgsung 945. men så fandt jeg ud af den faktisk var ret gammel og udgået.
så mit problem er at jeg skal ha købt en ny dvdafspiller som skal køre med HDMI. jeg vil gerne have den ikke kommer op i denon 2910s prisklasse. Er der nogen der kan anbefale noget ?????? HJÆLP!!!
berl. __________________ H/K AVR7500
H/K DVD25
H/K DAB-radio
HT: JBL Xti serien
TV LG 42
lissau rullelærred, panasonic PT-AE700E projektor og samsung HD850
|
| Til top |
|
| |
Insaniac Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 720
|
| Sendt: 09 Juni 2005 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Samsung HD850 skulle være ganske fin til en pris på kun 1000kr og den har skam også HDMI.
Jeg har selv pt en Philips 9000S. Jeg bliver ved med at prøve at bilde mig ind at den er kanon, for kan virkelig godt lide designet, men desværre fungerer den ikke for mig med DVD-R og leverer også et lidt pixeleret billede. Forstår det simpelthen ikke. __________________ Panasonic 37PV70 - Marantz SR5500 - Playstation 3 - Sanyo Z3 - Dali 5005LE - Dali C1000 - Dali R1000 - Dali SWA12
Hjemmebio!
|
| Til top |
|
| |
berl Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2005 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
men samsungs 850 er billigere end samsungs 945 
er der ikke også en 950, eller er den ikke kommet endnu __________________ H/K AVR7500
H/K DVD25
H/K DAB-radio
TV LG 42
|
| Til top |
|
| |
Don Räß Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 548
|
| Sendt: 10 Juni 2005 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Samsung 945 er ikke nogen god DVD-afspiller. Ved anvendelse af HDMI udgangen bliver der lagt ekstra EE på billedet.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 12 Juni 2005 kl. 01:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
berl skrev:
|
men samsungs 850 er billigere end samsungs 945 
er der ikke også en 950, eller er den ikke kommet endnu
|
|
|
Det er vel ikke så stort et problem at den er billigere, så længe den er god til prisen. Den har fået gode reviews og ser også ret fornuftig ud - den har dog ikke den vildeste billede-konverter, men over HDMI skulle det være aldeles fornuftigt! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 12 Juni 2005 kl. 01:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Don Räß skrev:
| Samsung 945 er ikke nogen god DVD-afspiller. Ved anvendelse af HDMI udgangen bliver der lagt ekstra EE på billedet. |
|
|
EE?
|
| Til top |
|
| |
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
| Sendt: 12 Juni 2005 kl. 08:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
JBL Ti-5000 skrev:
Don Räß skrev:
| Samsung 945 er ikke nogen god DVD-afspiller. Ved anvendelse af HDMI udgangen bliver der lagt ekstra EE på billedet. |
|
|
EE?
|
|
|
Edge enhancement
Edge: Opløsningsevne, detaljeringsevne i billedgengivelse
Enhancement: Forøgelse, forhøjelse, forbedring
- BR
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juni 2005 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ok, men hvordan ser det helt præcist ud?
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 12 Juni 2005 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det lyder jo umiddelbart som en fordel, at kanterne bliver klare, men når det ofte nævnes som et problem skyldes det, at Edge enhancement nemt kommer til at ødelægge billedet med kunstig skarphed, dvs. en for hård markering af overgange.
Samsungen kan i sagens natur ikke vide, hvad der skal være skarpt og hvad der skal være uden for fokus, og derfor bliver resultatet sjældent bedre. Jeg tør ikke sige, om HD850 eller 950 har det, men det skulle være ret slemt på deres første dvi-afspiller, HD935 for et par år siden.
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 12 Juni 2005 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Insaniac skrev:
| Samsung HD850 skulle være ganske fin til en pris på kun 1000kr og den har skam også HDMI.
Jeg har selv pt en Philips 9000S. Jeg bliver ved med at prøve at bilde mig ind at den er kanon, for kan virkelig godt lide designet, men desværre fungerer den ikke for mig med DVD-R og leverer også et lidt pixeleret billede. Forstår det simpelthen ikke. |
|
|
Efter disse nedslående meldinger om 9000S overvejer jeg da godt nok også en anden afspiller som afløser for min Sony 730.
Den Samsung HD850 er billig, men jeg har svært ved at finde ud af om den har en upscaler indbygget - har den?. Når man nu endelig skal køre HDMI/DVI, så vil jeg også gerne køre med højere opløsning.
|
| Til top |
|
| |
Don Räß Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 548
|
| Sendt: 12 Juni 2005 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man ser det rundt om personer. EE bliver lagt på filmen i produktionsfasen eller af videoudstyret. EE er ikke nogen god ting.
Når man ser film på et mindre tv, har EE den effekt at billedet kan komme til at se skarpere ud, men når billedet bliver blæst op på en væg bliver det alt for tydligt og billedet bliver grimt.
Det er særligt forekommende på film fra Sony, så vidt jeg har forstået. T2 (ikke extreme udgave) har det også ret meget.
Sakset fra DVDbeaver, hvor der også kan ses billeder:
15) "EDGE ENHANCEMENT" - This is the name given by DVD reviewers to characteristic 'fringes' or 'rings' seen around high contrast edges. It has this name because it resembles the effect of turning up a 'sharpness' control too high, although there are in fact several other common causes of the effect, including multiple application of digital filters (e.g. noise reduction filters, anti-aliasing filters and other digital processing), poor quality digital resizing algorithms if the DVD master is taken from a source of different resolution, poor quality MPEG2 encoders, and using too low a bitrate. Every DVD should go through a quality control process which checks for "edge enhancement". An example of a disk with notoriously bad edge enhancement is R1 Star Wars: The Phantom Menace - the edge enhancement can be seen on all high contrast edges. The edge enhancement is not present in the identical film frames taken from the movie trailer included on the same DVD.
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juni 2005 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Vanderlay:
Ok, jeg har jo hd850, men jeg ved ikke helt hvad jeg skal kigge efter, da det faktisk er min første dvd-afspiller. Så jeg kan ikke rigtig udtale mig. Desværre...
@Kim Petersen:
HD850 har indbygget upscaler? Men hvad skal du bruge den til? Min Z3 har jo også upscaler, så spørgsmålet er hvilken der gør det bedst.
Men hvis jeg skal være helt ærlig havde jeg aldrig forestillet mig at man kunne få så meget dvd-afspiller for 1000kr.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 Juni 2005 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
JBL Ti-5000 skrev:
HD850 har indbygget upscaler? Men hvad skal du bruge den til? Min Z3 har jo også upscaler, så spørgsmålet er hvilken der gør det bedst. |
|
|
Jeg har en Z2. Da jeg købte min Sony DVD-afspiller prøvede jeg at vælge en højere opløsning end standard, og så gik det hele i sort. Men man kan måske kun anvende upscaler'en når signalet kommer fra HDMI/DVI? Det lyder vel også fornuftigt at man ikke kan på component (analogt signal).
|
| Til top |
|
| |
berl Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juni 2005 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er hermed bestem der blir bestilt en 850, fra pixmania. var du tilfreds med de?? JBL Ti5000
__________________ H/K AVR7500
H/K DVD25
H/K DAB-radio
TV LG 42
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juni 2005 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
@berl:
Jeg er fint tilfreds. Men jeg har heller ikke haft bedre at sammenligne med. Til prisen tror jeg ikke at man kan udsætte noget på den.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 12 Juni 2005 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim Petersen skrev:
JBL Ti-5000 skrev:
HD850 har indbygget upscaler? Men hvad skal du bruge den til? Min Z3 har jo også upscaler, så spørgsmålet er hvilken der gør det bedst. |
|
|
Jeg har en Z2. Da jeg købte min Sony DVD-afspiller prøvede jeg at vælge en højere opløsning end standard, og så gik det hele i sort. Men man kan måske kun anvende upscaler'en når signalet kommer fra HDMI/DVI? Det lyder vel også fornuftigt at man ikke kan på component (analogt signal).
|
|
|
Yes, upscalingen virker kun på dvi/hdmi, så din formodning er ikke helt ved siden af __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 Juni 2005 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må indrømme at jeg faktisk bliver lidt lun på sådan en Samsung HD850, det kan vel ikke gå helt galt...
Så mangler der kun en beskrivelse til hvordan den gøres regionsfri Jeg har kigget på www.regionfreedvd.net/player/samsung.html, men her nævnes 850 ikke. Nogen der ligger inde med opskriften?
|
| Til top |
|
| |
JJservice Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 91
|
| Sendt: 12 Juni 2005 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der har prøvet eller vil afprøve om Samsung 850 kan afspille brændet medier +R og -R uden problemer?
Det ville være noget møg at få en Samsung hjem fra Piximania og så finde ud af at den ikke kan afspille backups!
Jeg var sikker på at jeg skulle have haft en Philips 9000, men den er jeg gået væk fra da den ikke kan afspille disse medier uden problemer.
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 12 Juni 2005 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Kim Petersen skrev:
|
|
|
|
Yes, upscalingen virker kun på dvi/hdmi, så din formodning er ikke helt ved siden af
|
|
|
Det er vel ikke helt rigtigt. Der findes da afspillere, der også kan opskalere over component, fx til brug ved CRT-projektorer. Men langt de fleste afspillere med scaler kan ganske rigtigt kun udsende det via dvi/hdmi.
Forstår ikke helt...på hvilken Sony-model har du kunnet opskalere? Mig bekendt har der indtil videre kun været opskalering på Sonys amerikanske modeller, ikke de europæiske.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 Juni 2005 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vanderlay skrev:
| Det er vel ikke helt rigtigt. Der findes da afspillere, der også kan opskalere over component, fx til brug ved CRT-projektorer. Men langt de fleste afspillere med scaler kan ganske rigtigt kun udsende det via dvi/hdmi. |
|
|
Ja, ok, CRT-projektorer kan ofte, om ikke andet så i samspil med f.eks. en ekstern Faroudja upscaler.
Vanderlay skrev:
| Forstår ikke helt...på hvilken Sony-model har du kunnet opskalere? Mig bekendt har der indtil videre kun været opskalering på Sonys amerikanske modeller, ikke de europæiske. |
|
|
Jeg fik det jo netop ikke til at virke med min Sony 730 over i min Z2 
|
| Til top |
|
| |