Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 19:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Yamaha dvds-2500 hdmi problem (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ronni Persson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005
Status: Offline
Sendt: 08 Juli 2005 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Hej

Igår fik jeg endelig min Toshiba MT700 og Yamaha dvds-2500, det blev forbundet med hdmi kabel og virkede med det samme!

Men da jeg skulle til at se en film nu virker det ikke mere!!

Når man tænder for det hele lyser hdmi logoet på Yamahaen i ca 3 sekunder

og slår så fra igen, man kan lige se at det når at komme til projektoren og så væk igen!

Hvad gør jeg forkert?

Til top Vis Ronni Persson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronni Persson

peewee
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2004
Sendt: 09 Juli 2005 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

har du prøvet at rokke lidt med stikket ved dvd og projektor. jeg har før set at forbindelsen mistes pludseligt pga. dårlig kontakt. det var på en pioneer 668, med et no name hdmi-dvi kabel.

hvordan er yamahaen ellers, en lille anmeldelse tak!!.

mvh.

Jesper

Til top Vis peewee's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peewee

Ronni Persson
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2005 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Meget mærkeligt men man må åbenbart ikke tænde for projektoren først og bagefter dvd'en så kan Yamaha'en ikke finde ud af det!

Nu kan jeg ikke lave nogen direkte samligninger, men billedet står virkeligt godt!

Men desværre er maskinen ekstrem langsom og vist også meget følsom! Den arbejder ligeså langsomt som en 10år gl cd-afspiller!

Jeg læste en test på Areadvd.de, de skrev meget godt om Yamaha'en og hvis jeg forstod det rigtigt (på tysk) så var den vist bedre end Denon 3910, men de skrev også at den var langsom!

Mvh.

Ronni

Til top Vis Ronni Persson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronni Persson

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 Juli 2005 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Langsom til at loade eller også langsom til at skifte mellem menuer, kapitler etc?
Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 Juli 2005 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Jeg oplever også det med at tænde DVD/projektor i "rigtig" rækkefølge, ellers virker HDMI signalet ikke. Oven i købet er der nu en løs forbindelse, så billedet forsvinder engang imnellem, så man skal hen og rokke i stikket - træls!!
Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Ronni Persson
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2005 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Den er langsom til at loade og spole frem el tilbage i kapitler! Menuerne virker helt perfekt! Men jeg fatter ikke hvordan Yamaha kan lave en maskine med så god lyd/billed kvalitet og så på den anden side gøre den så langsom! Det værste er når man loader, nogle gange bliver du nødtil at starte forfra fordi den står og ikke magter det!

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Juli 2005 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

Vanderlay skrev:
Langsom til at loade eller også langsom til at skifte mellem menuer, kapitler etc?

Den deler en del af den grundlæggende teknik med Philips DVP 9000, derfor er der groft sagt de samme fordele og ulemper ved de to afspillere. Yamaha'en har samme betjening og billeddel som DVP 9000, men en bedre lyddel med DVD-Audio afspilning samt iLink udgang.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes