| Forfatter |
|
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 31 Juli 2005 kl. 04:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har nå blitt XBOX 360 VS Playstation 3
http://www.theinquirer.net/?article=25017
Og dermed er frontene dratt opp, og krigen kan begynne. La oss bare håpe at det ikke går som med SACD VS DVD-A hvor begge tapte.
|
| Til top |
|
| |
MrPinchy Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2005
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 31 Juli 2005 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja... HD kunne nemt vinde bare fordi formatet kan tilbyde en blød
overgang, men blue-ray er nu det format der er mest spændende efter min
mening : )
You want evolution or revolution ?
|
| Til top |
|
| |
slarsen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: �stjylland
Status: Offline Indlæg: 39
|
| Sendt: 02 August 2005 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beta max vs. Vhs om igen..
og endnu en gang er det forbrugeren som er taber. Jeg håber seriøst de
får taget sig sammen til at bliver enige om det ene eller det andet. Ud
fra at der faktisk ikke er offentliggjort endelige specs på nogen af
delene, er jeg egentligt ligeglad med hvilket format der vinder.
Dog vil jeg sige at HDDVD er fordelagtigt i forhold til bagud-kompatibiliteten.
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 03 August 2005 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Microsoft’s choice to go with HD-DVD has come a little late in the game for the Xbox 360 though, and so they plan to include "old fashioned" DVD drives on the first batches of 360’s when the console launches for Christmas. "
Dette er et direkte selvmord, og kan vise sig at afgøre sagen. Hvem vil købe en Xbox med et standard DVD-drev, når man ved at en version med HD-DVD er lige om hjørnet? Enten udelukker man spillene fra at kunne køre med HD-DVD, eller også udelukker man de første kunder (som der dermed ikke vil være ret mange af) i at kunne bruge de spil der evt. senere måtte komme på HD-DVD. Tør DU købe en spillekonsol hvor du ikke kan regne med at kunne køre alle spillene? PS3 kommer med blu-ray fra starten, men lanceres så også senere end Xbox 360, men hvis Xbox får en dårlig start, på grund af tilbageholdenhed fra kunderne fordi en bedre version er om hjørnet, så vil det give nogle meget store image-problemer i kampen mod PS3. Derfor siger min krystalkugle at Xbox 360 får en relativt (!) dårlig start, og at PS3 kører den over så snart den lanceres, og dermed giver Bluray en kæmpe fordel. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 August 2005 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
slarsen skrev:
|
|
|
Kun rent produktionsteknisk, en Bluray afspiller vil også kunne afspille DVD og CD, ingen problemer dér. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 August 2005 kl. 09:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
| La oss bare håpe at det ikke går som med SACD VS DVD-A hvor begge tapte. |
|
|
Der er en yderst væsentlig forskel til SACD/DVD-A kampen: Den almindelige forbruger har intet at bruge det fremskridt som SACD/DVD-A repræsenterer til. Men skaren af forbrugere der har investeret i højopløsnings-tv der ikke kan vise et brugbart billede med et almindeligt tv-signal har skabt et ekstremt stort behov og interesse for HDTV. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 August 2005 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er med mindre MS tilbyr gratis opgradering til HD-DVD. Jeg nekter ellers å tro at de ville ha gått ut og offisielt støttet HD-DVD da det som du Otto sier er at skyte seg selv i foten.
Situasjonen er uansett mere komplisert enn så. PS3 skal vistnok være forsinket, techdemoene som ble vist ryktes til å være fake, og programmører har uttalt seg om at de små cell cpuene som Sony har satset tungt på er ubrukelige.
Men konsoll bransjen er rimelig skitten, så alle rykter skal taes med en spiseske salt.
En annen ting er at MS har uttalt at de heller ikke i denne omgang skal tjene penger på hardwaren. Sony har derimot vært ute og sagt at PS3 ikke vil bli billig, og at den skal ha en 10 års livssyklus.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 August 2005 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
| Det er med mindre MS tilbyr gratis opgradering til HD-DVD. |
|
|
Ja, men gratis ombytning af hvad, 50-100.000 konsoller? I don't think so...
ManicMiner skrev:
| Sony har derimot vært ute og sagt at PS3 ikke vil bli billig, og at den skal ha en 10 års livssyklus.
|
|
|
Dét vil jeg gerne se en kildeangivelse på... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 August 2005 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her finner du litt om PS3 og pris
http://www.theinquirer.net/?article=25101
http://www.theinquirer.net/?article=24968
XBOX360
http://www.theinquirer.net/?article=25076
MS har også uttalt at de ikke vil gjøre den samme feilen som sist ved å forlange en annen pris i Europa sammenlignet med USA.
Etter at techdemoene ble vist så PS3 ut til å være den soleklare vinneren, men vinden har snudd litt i løpet av den siste måneden.
Angående XBOX360 og HD-DVD er jeg rimelig forundret, men straks en modell med HD-DVD slippes, eller hvis MS lover en gratis oppgradering vil jeg straks kjøpe en.
Ikke så mye for at benytte den som HD-DVD spiller, men simpelten fordi den kommer først på markedet, til en fornuftig pris, med et bedre design og med større support fra japanske spillutviklere enn før.
|
| Til top |
|
| |
slarsen Forum Bruger

|
| Sendt: 03 August 2005 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
slarsen skrev:
|
|
|
Kun rent produktionsteknisk, en Bluray afspiller vil også kunne afspille DVD og CD, ingen problemer dér. |
|
|
Hmm ok, så er jeg tilbage til square one... men bare de dog kunne blive enige alligevel.
|
| Til top |
|
| |
slarsen Forum Bruger

|
| Sendt: 03 August 2005 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
"Microsoft’s choice to go with HD-DVD has come a
little late in the game for the Xbox 360 though, and so they plan to
include "old fashioned" DVD drives on the first batches of 360’s when
the console launches for Christmas. "
Dette er et direkte selvmord, og kan vise sig at afgøre sagen. Hvem
vil købe en Xbox med et standard DVD-drev, når man ved at en version
med HD-DVD er lige om hjørnet? Enten udelukker man spillene fra at
kunne køre med HD-DVD, eller også udelukker man de første kunder (som
der dermed ikke vil være ret mange af) i at kunne bruge de spil der
evt. senere måtte komme på HD-DVD. Tør DU købe en spillekonsol
hvor du ikke kan regne med at kunne køre alle spillene? PS3 kommer med
blu-ray fra starten, men lanceres så også senere end Xbox 360, men hvis
Xbox får en dårlig start, på grund af tilbageholdenhed fra kunderne
fordi en bedre version er om hjørnet, så vil det give nogle meget store
image-problemer i kampen mod PS3. Derfor siger min krystalkugle at Xbox
360 får en relativt (!) dårlig start, og at PS3 kører den over så snart
den lanceres, og dermed giver Bluray en kæmpe fordel. |
|
|
Tsk tsk.. og jeg havde ellers tænkt mig at købe en 360 ved launchen men
det kan der da hurtigt blive lavet om på, hvis de først senere får
HDDVD drevet smidt i den. Fuldstændig sindssygt.. Det ødelægger også
lidt deres idé om at 360 ikke bare skulle være en spille konsol, men et
entertainment center.
Kan også sagtens se din idé om at bluray vil få en fordel mht. PS3, så
nu er min idé om at købe en HDDVD afspiller også lagt på hylden.. Det
bliver spændende at se hvad der kommer til at ske.
Er der nogen officiel launchdato for HDDVD afspillere+film endnu? -
Skal nemlig til USA om et par måneder og håbede lidt at det var kommet
på markedet til den tid, så jeg kunne checke det lidt ud.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 August 2005 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke det blir advantage blueray om PS3 slippes meget senere, og til en højere pris enn XBOX360. Konsoller selger ikke om de er dyre, det er bevist gang på gang. Eksempler er 3DO, og XBOX til den opprinnelige prisen. Et konsoll må gjerne ha de aller mest fantastiske egenskaper, men prisen, og spillene blir alltid den avgjørende faktoren.
Det er de historiske fakta. Jeg tror også at i dagens marked vil online løsninger også spille en viktig rolle når valget skal treffes.
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 04 August 2005 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
PS2 var nu også ret dyr da den kom frem.
En sjov detalje er, at dvd slet ikke var slået igennem i Japan, sikkert fordi LD var mre udbredt, før PS2 kom på markedet, men da folk fik mulighed for at se dvd på deres nye PS2 så skete der noget. Spørgsmålet er så om PS3 kan gøre det samme for Blue-Ray __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 August 2005 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her har du prishistorikken for PS2
http://en.wikipedia.org/wiki/Playstation_2#Price_history
Launch prisen lå et godt stykke under de $499 det nå er tale om. PS2 solgte mest i kraft av spillene, Sony hadde helt enkelt de feteste spillene. Eneste som imponerte meg på Xboxen var Dead Or Alive, resten av Launch spillene for Xbox var avfall (Halo inkludert).
Grunnen for at jeg valgte Xbox fremfor PS2 var at den var en langt bedre dvdspiller, og på det tidspunktet også billigere da den blev solgt som en bundle med remote.
I denne omgang ville ikke HD-DVD/Blue Ray bli like avgjørende for meg. Grunnen for det er enkel, jeg har ikke et høyoppløst TV, og jeg vil heller ikke kjøpe et før prisene faller ytterligere.
Jeg har også nå lest at HD-DVD vil overføre den nye lydformatene via ilink i tillegg til HDMI, så det passer meg og min 2014i mitt i firewire stikket 
Så kommer spørsmålet: Vil XBOX360 kunne dekode DD+ og DTS-HD? Vil det komme en kabel som understøtter ilink?
Disse, og mange flere spørsmål vil bli besvart etterhvert som vi nærmer oss julen.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 August 2005 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hm, foruroligende, det vil jeg give dig ret i. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 August 2005 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
| Grunnen for at jeg valgte Xbox fremfor PS2 var at den var en langt bedre dvdspiller, og på det tidspunktet også billigere da den blev solgt som en bundle med remote. |
|
|
Jeg må sige at jeg er ret uforstående overfor hvorfor du overhovedet har købt en Xbox, hvis du er ligeglad med spillene, men går efter kvaliteten som DVD-afspiller?
ManicMiner skrev:
| I denne omgang ville ikke HD-DVD/Blue Ray bli like avgjørende for meg. Grunnen for det er enkel, jeg har ikke et høyoppløst TV, og jeg vil heller ikke kjøpe et før prisene faller ytterligere. |
|
|
Det kan du så også roligt regne med de gør jævnligt et stykke tid endnu... Bortset fra det, så ser HDTV bedre ud end DVD, også selv om dit tv kun har standard opløsning. DVD udnytter ikke tv'ets potentiale.
ManicMiner skrev:
Jeg har også nå lest at HD-DVD vil overføre den nye lydformatene via ilink i tillegg til HDMI, så det passer meg og min 2014i mitt i firewire stikket |
|
|
Det har ikke noget med formatet at gøre, det er 100% afspiller-afhængigt. Du kan jo også få lyden fra en almindelig DVD-plade ud via iLink, bare afspilleren understøtter det. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 August 2005 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
|
Jeg må sige at jeg er ret uforstående overfor hvorfor du overhovedet har købt en Xbox, hvis du er ligeglad med spillene, men går efter kvaliteten som DVD-afspiller?
Den blir ikke lengre brugt som DVD afspiller. Men grunnen for at Xboxen ble valgt fremfor en ordinær DVD den gang jeg købte den var at den også skulle bruges litt til at spille på (nettopp DOA), men også fordi XBOX tilbød bedre muligheter for modifisering. Jeg bruker den også i dag som HTPC, og er spesielt glad for å kunne lytte til internetradio via den.
Det kan du så også roligt regne med de gør jævnligt et stykke tid endnu... Bortset fra det, så ser HDTV bedre ud end DVD, også selv om dit tv kun har standard opløsning. DVD udnytter ikke tv'ets potentiale.
Jeg regner rolig med at prisene vil falle inntil de når det nivået Hr&Fru Jensen vil betale. Men HDTV er for meg ennå lengre frem i tid enn HD-DVD/Blueray da jeg ikke har parabol. Og jeg vil heller aldri betale meget ekstra for å ha et produkt som er fremtidssikret. Når det gjelder elektronik er mitt motto: "Det du behøver, når du behøver det"
Det har ikke noget med formatet at gøre, det er 100% afspiller-afhængigt. Du kan jo også få lyden fra en almindelig DVD-plade ud via iLink, bare afspilleren understøtter det.
Toshiba har kommet med denne uttalelsen som sameier til formatet, ikke som produsent av avspillere. Akkurat som de nå sist har uttalt at HD-DVD kun vil avspille HD signaler over HDMI. Dermed får produsentene muligheten for at bruge ilink.
http://hometheater.about.com/b/a/189514.htm |
|
|
|
| Til top |
|
| |
disconow Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 100
|
| Sendt: 04 August 2005 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
nogen der ved om Xbox360 kommer med DVI eller måske HDMI ..?
__________________ SONY 52X3500 LCD TV | Yamaha RX-V 2600 | PODSPEAKERS MiniPod 5.1 | HTPC: Core 2 Duo E6400, 2gb ram, 400gb HD, 7600gt (HDCP), Audiotrak Prodigy 7.1 LT
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 August 2005 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er langt fra sikkert at den kommer med HDMI as such, men akkurat som den orginale xboxen vil du kunne få forskjellige tilkoblinger etter hvilket kabel du køber.
Hvis den skal kunne avspille HD-DVD med høyoppløsning skal den ha HDMI, så mitt svar til det blir: 99% sikkert at den får det, men via et kabel man skal til at købe ekstra.
|
| Til top |
|
| |
Agent Cooper Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 622
|
| Sendt: 04 August 2005 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er også værd at tage i betragtning, at BluRay understøtter 1080p/i, hvor HD-DVD har valgt kun at understøtte 1080i. Hvilken betydning det kan få ved lanceringen af formaterne ved jeg ikke, men på længere sigt er det en klar fordel til BluRay.
Med væsentligt mere kapacitet på BluRay skiverne, er der formodentligt også tale om mindre datakomprimering/bedre kvalitet.
Men der er jo så også andre faktorer såsom priser, lanceringsdatoer og filmkataloger der er værd at overveje, hvor HD-DVD måske pt. er et skridt foran BluRay... Den seneste nyhed er dog, at Twentieth Century Fox er hoppet på BluRay vognen, hvilket betyder at de som gerne vil opleve StarWars, Alien, Die Hard, X-Men m.m i HD er tvunget til (også) at anskaffe sig en BluRay afspiller.
Det bliver spændende at følge..!
Mvh Thomas __________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|
| Til top |
|
| |